AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er i grunn ikke veldig glad i å putte i meg piller med hormoner kroppen ikke trenger, i tillegg liker jeg ikke bivirkningene av p-pillene. Har prøvd noen merker etter hvert. Jeg er i en sånn situasjon i livet at det er ingen krise å bli gravid. Dumt/ikke veldig ønskelig, men jeg har et stabilt forhold, leilighet, har jobb og er midtveis i studier. Derfor lurer jeg på om en Pearly eventuelt en Lady Comp kan være aktuelt. Vil gjerne ha tips, råd og erfaringer fra dere som har prøvd disse eller lignende saker.
Sheherasade Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Hvis du ikke liker piller kan p-plaster anbefales på det sterkeste. Men det inneholder jo også hormoner, da.
drosophilia Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er i grunn ikke veldig glad i å putte i meg piller med hormoner kroppen ikke trenger, i tillegg liker jeg ikke bivirkningene av p-pillene. Har prøvd noen merker etter hvert. Jeg er i en sånn situasjon i livet at det er ingen krise å bli gravid. Dumt/ikke veldig ønskelig, men jeg har et stabilt forhold, leilighet, har jobb og er midtveis i studier. Derfor lurer jeg på om en Pearly eventuelt en Lady Comp kan være aktuelt. Vil gjerne ha tips, råd og erfaringer fra dere som har prøvd disse eller lignende saker. Har hatt Pearly av samme grunn. 1) Den er dritdyr. 2) Du føler deg aldri trygg (og det er du jo ikke heller) 3) Det tar hvertfall en måned før den er "stillt inn" 4) Man glemmer alltid å ta den dustetemperaturen. Vurdert kobberspiral? Ingen hormoner der. Hadde det en stund, tilbake på p-piller nå. Minipiller funker flott for meg, p-piller gjorde meg loco.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 TS her. Bør ikke man helst ha fått barn før man får spiral? Jeg har ikke barn.
drosophilia Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 TS her. Bør ikke man helst ha fått barn før man får spiral? Jeg har ikke barn. Nei. Det er litt vondt å sette den inn (cervix er "fastere" hos dem som ikke har hatt barn). For min del var det ikke så ille, litt som en mens-krampe. Hadde ikke noe vondt etterpå. Spiralene er bittesmå og veldig lite skumle. Kobberspiralen funker ved at sæd ikke kan feste seg.
Pialill Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Det er hormoner i kobberspiral også... Jeg kan ikke bruke den fordi jeg har forbud mot å bruke noe med østrogener i. Hormonspiral derimot kan jeg bruke, og funker finfint! Noe å tenke på kanskje? 90% av alle som bruker den mister mensen, i motsettning til kobberspiralen hvor de fleste får mer og vindere mens. Jeg har ikke barn, men måtte få spiral, eneste jeg kunne bruke. Var mildt sagt JÆVLIG vondt å sette den inn, besvimte, kaldsvettet og måtte bli på legekontroet 1 time etter jeg var ferdig til en kompis kunne komme og hente meg. HELDIGVIS er det få som får like vondt som meg. Syns legen kunne advart meg på forhånd, skal vist hjelpe å ta noen ibux eller liknende før du setter den inn. Men uansett. Hormonspiralen er FANTASTISK! Jeg hadde enorme hormonsvingninger på p-piller, prøvde en del merker, men ingen på homronspiralen. Og jeg har vært uten mensen i over ett år nå Merker ikke at den er der en gang 1
drosophilia Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Det er hormoner i kobberspiral også... Jeg kan ikke bruke den fordi jeg har forbud mot å bruke noe med østrogener i. Hormonspiral derimot kan jeg bruke, og funker finfint! Noe å tenke på kanskje? 90% av alle som bruker den mister mensen, i motsettning til kobberspiralen hvor de fleste får mer og vindere mens. Jeg har ikke barn, men måtte få spiral, eneste jeg kunne bruke. Var mildt sagt JÆVLIG vondt å sette den inn, besvimte, kaldsvettet og måtte bli på legekontroet 1 time etter jeg var ferdig til en kompis kunne komme og hente meg. HELDIGVIS er det få som får like vondt som meg. Syns legen kunne advart meg på forhånd, skal vist hjelpe å ta noen ibux eller liknende før du setter den inn. Men uansett. Hormonspiralen er FANTASTISK! Jeg hadde enorme hormonsvingninger på p-piller, prøvde en del merker, men ingen på homronspiralen. Og jeg har vært uten mensen i over ett år nå Merker ikke at den er der en gang Nei, det er IKKE hormoner i kobberspiral. Det er hormoner i hormonspiral. Det at det ikke er hormoner i kobberspiralen, gjør at mens i mange tilfeller ikke påvirkes i det hele tatt. Noen får mer mens/mer kramper, hvertfall de første 3 månedene. Tror det kommer litt an på smerteterskel der nede. Men skulle ønske jeg hadde tatt noen ibux først, ja! Hormonspiral har svært lavt hormonnivå i forhold til piller. Det er fordi hormonene allerede er plassert "dit de skal", og man slipper å ta nok for å "saturere" hele kroppen.
Pialill Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Nei, det er IKKE hormoner i kobberspiral. Det er hormoner i hormonspiral. Det at det ikke er hormoner i kobberspiralen, gjør at mens i mange tilfeller ikke påvirkes i det hele tatt. Noen får mer mens/mer kramper, hvertfall de første 3 månedene. Tror det kommer litt an på smerteterskel der nede. Men skulle ønske jeg hadde tatt noen ibux først, ja! Hormonspiral har svært lavt hormonnivå i forhold til piller. Det er fordi hormonene allerede er plassert "dit de skal", og man slipper å ta nok for å "saturere" hele kroppen. da lurer jeg veldig på hva som er i kobberspiralen! Jeg får nemlig ikke lov til å gå på den pga økt risiko for blodpropp. mens hormonspiral går greit
drosophilia Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 da lurer jeg veldig på hva som er i kobberspiralen! Jeg får nemlig ikke lov til å gå på den pga økt risiko for blodpropp. mens hormonspiral går greit Bare kobber. Kobber gjør at spermen i nærheten ikke kan bevege seg (blir "fryst") og ikke kommer til egget. Det med risiko for blodpropp vet jeg ikke noe om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå