AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hva er synet deres på ekser egentlig? Er det greit av meg, som mann, å kjøpe julegave til eksen min? Vi har vært gift i mange år, ble separert for snart et år siden. Kommer ikke til å bli sammen igjen, og jeg har ny kjæreste. Hva mener dere? 1
I Grosny Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Hva er synet deres på ekser egentlig? Er det greit av meg, som mann, å kjøpe julegave til eksen min? Vi har vært gift i mange år, ble separert for snart et år siden. Kommer ikke til å bli sammen igjen, og jeg har ny kjæreste. Hva mener dere? Ja, det er alltid hyggelig med gaver. Men jeg gir ikke xgaver selv. Jeg er usikker på om dama mi gir gaver til sin fraskilte, men jeg bryr meg ikke.
^KinderMaxi^ Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Jeg syns det hadde vært merkelig. 5
loffen Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Har du ny kjæreste, synes jeg det blir litt rart. 6
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Hadde samboeren min gått hen og kjøpt julegave til x-en sin, så hadde det ikke vært videre populært i mine øyner. 5
Gjest v Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Ta hensyn til din nye kjæreste og ikke vart opp eksen for mye. Julegave? Nei, det er ikke passende nå lenger. 4
ninuska_ Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Er dere gode venner fortsatt? Jeg kjøper julegave / bursdagsgave til min ekssamboer, og jeg får av han. Vi er fortsatt veldig gode venner, og begge har nye kjærester. Ser ikke problemet, ei heller kjæresten min Endret 4. desember 2011 av ninuska_ 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Jeg ville ikke sett rart på deg om dere hadde hatt barn sammen, men ville nok stusset litt om jeg var den nye kjæresten og dere ikke har barn. 1
Lady K Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Det syns jeg blir feil. Gi heller noe ekstrafint til kjæresten din 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Ts her. Ja, vi har fremdeles kontakt. Ingen barn sammen, men det er fremdeles litt styr med oppgjøret av hus osv. Er det virkelig så hensynsløst ovenfor kjæresten min å kjøpe julegave til henne? Kjæresten min vet om at jeg kjøpte til eks i fjor, og jeg vil tro hun er innstilt på at jeg tenker å kjøpe til henne i år også. Hun har ikke sagt noe om det, så jeg vet ikke hva hun tenker om det. Tenker jo også på eksen min, som kanskje blir såret hvis hun ikke får noe julegave. Så hva gjør jeg?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Snakk med dama de om hun aksepterer det. Forklar hvorfor du vil gjøre det. Om dere fremdeles er venner (noe som kan fungere i enkelte tilfeller) så er det jo ikke noe rart i å gi en julegave. Men da bør det nok ikke være noe store greier, bare en liten oppmerksomhet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde reagert hvis kjæresten min hadde kjøpt gave til en eks. Hvilket signal gir du til kjæresten din dersom du bruker masse penger på gaver til eksen din? Du forteller jo at du ikke er ferdig med eksen, spesielt hvis det er noe kostbart. Jeg gir ivertfall ikke julegaver til mine x'er, gift eller ei. 1
drosophilia Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Ts her. Ja, vi har fremdeles kontakt. Ingen barn sammen, men det er fremdeles litt styr med oppgjøret av hus osv. Er det virkelig så hensynsløst ovenfor kjæresten min å kjøpe julegave til henne? Kjæresten min vet om at jeg kjøpte til eks i fjor, og jeg vil tro hun er innstilt på at jeg tenker å kjøpe til henne i år også. Hun har ikke sagt noe om det, så jeg vet ikke hva hun tenker om det. Tenker jo også på eksen min, som kanskje blir såret hvis hun ikke får noe julegave. Så hva gjør jeg? Send et kort. Da er du safe. Du skal ikke gå rundt å tenke på om hun blir "såret". Dere er jo ikke sammen lenger. Sender/gir et fint kort, vet hun hvertfall at du vil gi en fin gest.
Gjest Cosette Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Hva med å kjøpe en juleblomst, en flaske vin eller noe? En liten oppmerksomhet passer seg fint hvis dere er på vennskapelig fot, men gjerne noe som ikke trenger å legges under treet, så blir det ikke så "gaveaktig". Jeg hadde ihvertfall ikke reagert nevneverdig hvis jeg var den nye dama, så lenge jeg ikke allerede hadde følelsen av at det var noe i gjære. Hadde heller blitt imponert og tatt det som et godt tegn at kjæresten min klarte å beholde et så hyggelig forhold til ekser.
Satellites Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 Min kjøpte gave til eksen sin første jula vi var sammen og ga den til meg for å pakke inn. Det hele var svært LITE populært hos meg og jeg ser absolutt ingen grunn til å gi gave til eksen - iallefall når man ikke har familie eller er svært gode venner. Min snakket knapt med eksen lengre, de har ikke vært venner siden bruddet. Han kjøpte gave fordi han "alltid" hadde gjort det, men det ble en slutt på det etter den jula foråsidetsånn
★Blackstar★ Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde ikke likt om kjæresten min kjøpte gave til eks-kjæresten sin.. Hva er vitsen med det?
loffen Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Hvis hun allerede var eksen din i fjor, og du ga henne gave da, så er det på tide å stoppe nå.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #18 Skrevet 24. desember 2019 Dytter den opp. Ja, hva synes dere? Her gav min nye kjæreste kinobilletter til ex kona si... 🙄 vi har vært sammen i 5 mnd. Han snakker med exen sin kun når det gjelder barn. Anonymkode: c101b...1f7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 Hadde syntes det var merkelig. Anonymkode: 681dc...1b8 1
Gjest Alterego666 Skrevet 25. desember 2019 #20 Skrevet 25. desember 2019 På 4.12.2011 den 23.12, AnonymBruker skrev: Hva er synet deres på ekser egentlig? Er det greit av meg, som mann, å kjøpe julegave til eksen min? Vi har vært gift i mange år, ble separert for snart et år siden. Kommer ikke til å bli sammen igjen, og jeg har ny kjæreste. Hva mener dere? Jeg synes det er en fin gest. Jeg gjorde også det de første årene. Hun er moren barna mine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå