AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 jeg er typisk flink pike. gjør det som forventes av meg, er pliktoppfyllende, snill og utad vellykket. jeg har en meningsfull jobb, nær familie rundt meg, og mange gode venner. men inni meg er det et kaos av tanker og følelser, som jeg holder for meg selv. for hvem vil vel innrømme for andre at man aldri føler seg bra nok? at man aldri strekker til, fordi kravene man setter til seg selv er umulig å innfri..jeg har flere gode venninner som jeg snakker med om alt mellom himmel og jord, men det er en ting jeg ikke har klart å fortelle dem. ingen vet det, og ingen ser ut til å ha en mistanke; de siste to årene har jeg i perioder overspist og kastet opp maten. iblant hver dag, innimellom kan det gå måneder mellom slike "kick". da spiser jeg normalt og sunt. og trening er en stor del av hverdagen, som gir meg energi og gjør meg glad. jeg som alltid har hatt kontroll er nå i ferd med å miste den. og det gjør meg livredd. jeg er redd for å bli avslørt, redd for at noen skal se meg i et "svakt" øyeblikk. redd for å slippe noen for langt innpå meg. klarte å skjule det for eksen, men nå har jeg truffet en som helt sikkert er mer observant. når vi treffes tenker jeg ikke på mat i det hele tatt. men jeg er helt klart bevisst på kroppen min. jeg har et ok forhold til den, men ser forbedringspotensiale. som de fleste jenter, vil jeg tro. hvorfor forteller jeg dere dette? fordi jeg håper flere der ute kanskje kjenner seg litt igjen. at jeg ikke er alene om å ha det slik. og det er fint å kunne være anonym:-)
Gjest SnowLeopard Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Du høres ikke ut til å ha et helt sunt forhold til deg selv. Vurdert en tur til fastlegen og få snakket om det? Husk - vær deg selv, og drit i hva andre synes. Først når du slutter å være perfekt for alt og alle, vil du bli perfekt for deg selv. Pust ut og nyt livet.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Du bør ta kontakt med legen, før det spinner ut av kontroll for deg. Ingen er perfekte ... og jeg er glad jeg ikke er det. Å være "flink-pike" er ikke positivt, det sliter en ut etterhvert. Lykke til
The Kitten Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Hvis du har hatt bulimi i to år, om enn periodevis, så har du ikke hatt kontroll. Anbefaler deg å søke hjelp.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 takk for svar! innerst inne vet jeg at dere har rett, men jeg klarer ikke tanken på å avsløre dette for noen nå. jeg vil klare dette selv. har alltid vært en person som aldri ber om hjelp med mindre jeg innser at jeg ikke har noe annet valg. orker ikke tanken på at noen skal synes synd på meg, og se hvor "svak" jeg er. jeg jobber selv i helsevesenet, og skal jo være et godt forbilde. derfor er jeg også ekstra sint på meg selv.
Gjest SnowLeopard Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 takk for svar! innerst inne vet jeg at dere har rett, men jeg klarer ikke tanken på å avsløre dette for noen nå. jeg vil klare dette selv. har alltid vært en person som aldri ber om hjelp med mindre jeg innser at jeg ikke har noe annet valg. orker ikke tanken på at noen skal synes synd på meg, og se hvor "svak" jeg er. jeg jobber selv i helsevesenet, og skal jo være et godt forbilde. derfor er jeg også ekstra sint på meg selv. Du er ikke noe godt forbilde når du sliter uten å søke hjelp. Og slik jeg ser det, så har du ikke noe annet valg om du vil bli bra igjen
The Kitten Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 takk for svar! innerst inne vet jeg at dere har rett, men jeg klarer ikke tanken på å avsløre dette for noen nå. jeg vil klare dette selv. har alltid vært en person som aldri ber om hjelp med mindre jeg innser at jeg ikke har noe annet valg. orker ikke tanken på at noen skal synes synd på meg, og se hvor "svak" jeg er. jeg jobber selv i helsevesenet, og skal jo være et godt forbilde. derfor er jeg også ekstra sint på meg selv. Jeg forstår tankegangen din, for jeg har vært der selv. Har selv slitt med både anoreksi og bulimi, og er i dag frisk fra begge deler. De fleste vet jeg har hatt anoreksi, men ingen vet at jeg også har slitt med bulimi. For å bli frisk fra den sykdommen, måtte jeg bearbeide noen veldig vonde hendelser som lå bak. Hendeler jeg ikke hadde verktøy til å bearbeide selv. For det er nettopp det du får når du søker hjelp. Verktøyet til å bli frisk, selve jobben må du gjøre selv. Det er ikke noe galt i å be om hjelp, men det er galt å la en spiseforstyrrelse ødelegge livet ditt, når du kan bli frisk. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Jeg forstår tankegangen din, for jeg har vært der selv. Har selv slitt med både anoreksi og bulimi, og er i dag frisk fra begge deler. De fleste vet jeg har hatt anoreksi, men ingen vet at jeg også har slitt med bulimi. For å bli frisk fra den sykdommen, måtte jeg bearbeide noen veldig vonde hendelser som lå bak. Hendeler jeg ikke hadde verktøy til å bearbeide selv. For det er nettopp det du får når du søker hjelp. Verktøyet til å bli frisk, selve jobben må du gjøre selv. Det er ikke noe galt i å be om hjelp, men det er galt å la en spiseforstyrrelse ødelegge livet ditt, når du kan bli frisk. Lykke til! jeg vet du har rett, men det er så fryktelig vanskelig. bare tanken på å gå til legen og fortelle dette er skremmende. jeg er så redd for å ikke bli trodd, fordi jeg ser jo ikke syk ut. jeg ser ut som ei helt vanlig jente. og jeg skammer meg over at jeg har dette problemet, fordi jeg er jo den som hjelper andre! i alle år har jeg sagt til meg selv at uansett hva som skjer skal jeg ordne opp selv. og det klarte jeg for syv år siden, da jeg også nesten utvikler anoreksi. jeg er en sterk person, og med årene er jeg blitt sterkere. setter utrolig stor pris på rådene. men som du/dere sikkert har forstått til nå, så har jeg bestemt meg for å ta opp kampen på egenhånd..livet mitt er egentlig ganske bra. jeg må bare kvitte meg med dette monsteret;-)
The Kitten Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Kan jeg stille et spørsmål? Hvordan skal du gå frem for å bli frisk?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Kan jeg stille et spørsmål? Hvordan skal du gå frem for å bli frisk? jeg må vel bare finne årsaken til problemet. triggerpunktene. og prøve å unngå dem ved å distrahere meg selv på et vis. trening hjelper jo en del. men som sagt skjer dette i perioder, jeg lever så godt som normalt ellers. det ordner seg nok. det pleier å gjøre det. tviler på at noen er bekymra for meg:-) kanskje mr x er jokeren som får kabalen til å gå opp?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Tråder om spiseforstyrrelser er ikke tilatt på KG, les forumregler.
Gjest Bond Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 Kjære Anonym bruker, Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, eller hvem som svarer i tråden din. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen, Bond(mod)
Fremhevede innlegg