Gå til innhold

Skytevåpen og alkohol. Typisk norsk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skjt-med-hagle---rmte-i-sjark-6713290.html

Mens resten av verden faktisk forstår at det er teit å skyte i fylla har de norskkulturelle tydeligvis mye å lære. Her er det normalt å skyte på hverandre i fylla.

Er dette noe man lærer på norske skoler siden det er en del av norsk kultur og væremåte ?

I litt mer utviklete deler av verden ville i hvert fall ikke den typen oppførsel bli tolerert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skjt-med-hagle---rmte-i-sjark-6713290.html

Mens resten av verden faktisk forstår at det er teit å skyte i fylla har de norskkulturelle tydeligvis mye å lære. Her er det normalt å skyte på hverandre i fylla.

Er dette noe man lærer på norske skoler siden det er en del av norsk kultur og væremåte ?

I litt mer utviklete deler av verden ville i hvert fall ikke den typen oppførsel bli tolerert.

Heldigvis har vi de flerkulturelle som kan lære oss norskkulturelle at det er dumt å skyte i fylla. Det er helt klart bedre å være edru når man skyter på noen, sjansen for å treffe er langt større. Sitter man i tillegg i en BMW er det også greit å komme unna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Typisk norsk er det ikke, men.

I USA derimot. Der er det vanskelig å få sove enkelte plasser hvor rednecks drikker, kjører rundt og skyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo voldsbruk med skytevåpen et forholdsvis lite problem i Norge sammenlignet med andre land. Grov vold med kniv/andre redskaper er et større problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skjt-med-hagle---rmte-i-sjark-6713290.html

Mens resten av verden faktisk forstår at det er teit å skyte i fylla har de norskkulturelle tydeligvis mye å lære. Her er det normalt å skyte på hverandre i fylla.

Er dette noe man lærer på norske skoler siden det er en del av norsk kultur og væremåte ?

I litt mer utviklete deler av verden ville i hvert fall ikke den typen oppførsel bli tolerert.

***

Hehe, herlig patetisk forsøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest finurlig

Jeg vet ikke hvor dere er fra, men hjemme på sørlandet blir det fort klein stemning dersom noen skulle dratt frem et våpen. Det har ikke skjedd til nå heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt avsporing av tråden men..

Jeg syntes den saken TS lenker til minner voldsomt om mine fordommer om norske sosialrealisme filmer fra 70-tallet. :)

Jeg ser for meg fulle festdeltakere i jordfargede strikkekofter og med langt hår og sjegg. De som begynner å krangle. De krangler om "makta og storsamfunnet" roper "FAAAAN" før en finner fram hagla og rømmer ... selvfølgelig.. i Sjark. Han kunne naturligvis ikke kjøre bort i en nyere dyr Audi, det måtte være sjark. Noe annet hadde ikke passet med manuset. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...