altflyter Skrevet 9. januar 2012 #21 Skrevet 9. januar 2012 ser mange sier at om man har vg3, så må man ha både praktisk og skriftlig prøve. Dette er ikke riktig. Det avgjøres faktisk av økonomien til fylket ditt... Jeg hadde karakter fra 1. termin 3.året, og meldte meg ut av faget, men slapp likevel unna med en 3timers skriftlig eksamen... Det er altså ulike regler fra fylke til fylke...
_Aries Skrevet 9. januar 2012 #22 Skrevet 9. januar 2012 Jo, jeg fikk/får egentlig veeeldig mye timefravær, men siden jeg meldte meg ut av faget i november 2009, så har jeg mitt på det rene. Feilen ligger altså hos skolen, så jeg fikk beskjed fra studierektor at han skulle ordne opp i det. Jeg tror forresten det er mange ting som bestemmes ut fra hvilket fylke du bor i. Jeg bor i Møre og Romsdal og fikk ikke bruke boka på eksamen. En privatist eksamen i gym kan heller ikke tas på vg.3/vg. 2 (yrkesfag) uten legeerklæring, og etter som jeg har fått hørt må det være en større fysisk grunn, så det er viktig at du melder deg opp og tar eksamen før den tid
lindur Skrevet 10. januar 2012 #23 Skrevet 10. januar 2012 En privatist eksamen i gym kan heller ikke tas på vg.3/vg. 2 (yrkesfag) uten legeerklæring, og etter som jeg har fått hørt må det være en større fysisk grunn, så det er viktig at du melder deg opp og tar eksamen før den tid Har legeerklæring. Skal melde meg opp til eksamen så snart jeg har fått meldt meg ut av faglisten i gym.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #25 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har karakterfra 1 og 2 vgs, 3 året strøk jeg. Ble akkurat forsein til å melde meg på nå, så må vente helt til høsten. Irriterende. Burde jeg "ta opp" faget igjen gjennom nettstudie, eller bare kjøpe informasjonen og bøkene jeg trenger, når jeg har meldt meg opp? Hva trenger jeg?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #26 Skrevet 9. februar 2012 Hørt den er lett. Men i fjord, og den kommende nå er annerledes enn de som har vært tidligere sier læreren vår. Tar det som privatist selv Vi bruker boken; Trening, helse og trivsel, den dekker alt. Fra og med høsten av er det med en praktisk test også, men ikke i år..
lindur Skrevet 18. februar 2012 #27 Skrevet 18. februar 2012 Hørt den er lett. Men i fjord, og den kommende nå er annerledes enn de som har vært tidligere sier læreren vår. Tar det som privatist selv Vi bruker boken; Trening, helse og trivsel, den dekker alt. Fra og med høsten av er det med en praktisk test også, men ikke i år.. Synes dette med praktisk test høres helt latterlig ut, når det faktisk som regel er en grunn til at folk velger å ta det som privatist (kroniske skader, mye astma, etc.) - men men. Tar det også som privatist, eksamen 15. mai! Skal kjøpe meg en lærebok så snart jeg gidder.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #28 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden. Om du har en sykdom som er grunnen til at du ikke kan ha praktisk gymnastikk skal du i begynnelsen av skoleåret levere en legeerklæring. Du får da et tilbud fra skolen om å avlegge en teoretisk eksamen. Noen steder får man tilbud om flere teoretiske prøver gjennom skoleåret. Du vil da få en standpunktkarakter på vitnemålet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå