Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ser mange sier at om man har vg3, så må man ha både praktisk og skriftlig prøve. Dette er ikke riktig. Det avgjøres faktisk av økonomien til fylket ditt... Jeg hadde karakter fra 1. termin 3.året, og meldte meg ut av faget, men slapp likevel unna med en 3timers skriftlig eksamen... Det er altså ulike regler fra fylke til fylke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg fikk/får egentlig veeeldig mye timefravær, men siden jeg meldte meg ut av faget i november 2009, så har jeg mitt på det rene. Feilen ligger altså hos skolen, så jeg fikk beskjed fra studierektor at han skulle ordne opp i det.

Jeg tror forresten det er mange ting som bestemmes ut fra hvilket fylke du bor i. Jeg bor i Møre og Romsdal og fikk ikke bruke boka på eksamen. En privatist eksamen i gym kan heller ikke tas på vg.3/vg. 2 (yrkesfag) uten legeerklæring, og etter som jeg har fått hørt må det være en større fysisk grunn, så det er viktig at du melder deg opp og tar eksamen før den tid :)

Skrevet
En privatist eksamen i gym kan heller ikke tas på vg.3/vg. 2 (yrkesfag) uten legeerklæring, og etter som jeg har fått hørt må det være en større fysisk grunn, så det er viktig at du melder deg opp og tar eksamen før den tid :)

Har legeerklæring. Skal melde meg opp til eksamen så snart jeg har fått meldt meg ut av faglisten i gym. :)

  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg har karakterfra 1 og 2 vgs, 3 året strøk jeg. Ble akkurat forsein til å melde meg på nå, så må vente helt til høsten. Irriterende.

Burde jeg "ta opp" faget igjen gjennom nettstudie, eller bare kjøpe informasjonen og bøkene jeg trenger, når jeg har meldt meg opp? Hva trenger jeg?

Skrevet

Hørt den er lett. Men i fjord, og den kommende nå er annerledes enn de som har vært tidligere sier læreren vår. Tar det som privatist selv :)

Vi bruker boken; Trening, helse og trivsel, den dekker alt.

Fra og med høsten av er det med en praktisk test også, men ikke i år..

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hørt den er lett. Men i fjord, og den kommende nå er annerledes enn de som har vært tidligere sier læreren vår. Tar det som privatist selv :)

Vi bruker boken; Trening, helse og trivsel, den dekker alt.

Fra og med høsten av er det med en praktisk test også, men ikke i år..

Synes dette med praktisk test høres helt latterlig ut, når det faktisk som regel er en grunn til at folk velger å ta det som privatist (kroniske skader, mye astma, etc.) - men men.

Tar det også som privatist, eksamen 15. mai! Skal kjøpe meg en lærebok så snart jeg gidder. :)

Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden.

Om du har en sykdom som er grunnen til at du ikke kan ha praktisk gymnastikk skal du i begynnelsen av skoleåret levere en legeerklæring. Du får da et tilbud fra skolen om å avlegge en teoretisk eksamen. Noen steder får man tilbud om flere teoretiske prøver gjennom skoleåret.

Du vil da få en standpunktkarakter på vitnemålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...