Gå til innhold

syk av godteri...

Fremhevede innlegg

Gjest marihøna
Skrevet

Jeg er en dame som vanligvis lever sunt og trener mye, på et eller annet vis hver dag. Men i helgene syns jeg det er godt med godteri, potetgull, rødivn og vg på sofan :jepp: Problemet mitt er at det ser ut til at jo eldre jeg blir jo mindre tåler jeg av dette. Jeg blir kjempedårlig av skjokolade/godteri, ekstremt slapp, vondt i hodet, generellt veldig uvel. Sper jeg da på med potetgull (som jeg gjorde i går)blir det bare enda værre, det ble ikke noe rødvin...det ble senga. Har sovet i ti timer i strekk nå. Er de noen andre der ute som har opplevd dette? Det er visst bare å kutte ut alt av sånne ting ser det ut til. Lurer bare på om noen vet noe om sånt....det er ikke store mengder godteri/snacks det er snakk om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier og å bli dårlig av potetgull og godteri. Får vonde luftsmerter i magen, noen ganger akutt diare og blir slapp og uvel generelt. Men jeg pleier å spise relativt store mengder også.. vurderer å slutte å spise det.

Skrevet

Ja, Jeg har nettopp funnet ut at jeg er allergisk mot nøtter, og det er det masse av i sjokolade.

Jeg kan heller ikke bøtte innpå med gottert, da jeg begynner å klø så mye i underlivet.

Jeg har også magesmerter dagen etterpå av gotteri.

Elsker salmiakklakris og blander surt og lakrisgodter.

Jeg tenker på hva jeg spiser i hverdagen av sunn mat, og trener regelmessig.

Har spist masse pååigjennom bardommen, så jeg har vel nådd grensa i kroppen.

Gjest Daenerys
Skrevet

Mamma tåler sjokolade mindre og mindre, hun får hodepine etter noen biter. Blir selv litt uvel etter en del, men klarer fint 100 gram enda, imot at jeg slukte 200 gram før ;)

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg blir også dårlig av godteri, så det holder jeg meg unna :)

Skrevet

blir ikke akurat dorlig men merker stoppe ignaler tidligere en før

fra kroppen

Skrevet

Har du sjekket blodsukkeret ditt? Det kan hende kroppen sliter med å regulere det, uten at du har lagt merke til det i hverdagen siden du spiser sunt. Man kan bli helt utslitt av å ha for høyt blodsukker, gjerne sove lenge uten at det kjennes som man har sovet i det hele tatt.

Du trenger ikke nødvendigvis å være diabetiker for å bli slapp av sjokolade. Tror alle kan bli dårlig av for store mengder sukker :)

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Jeg tåler ikke spise smågodt.

Sjokolade og potetgull kan jeg spise en sjelden gang.

Spiser jeg godt, så får jeg magesmerter, skikkelig kvalme, kaldsvetter som om jeg fikk panikkanfall, blir helt hvit i ansiktet, kjempesliten og trøtt

Og dette skjer etter bare et par biter med smågodt.

(har ikke problemer med blodsukkeret e.l.)

Endret av Consensio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...