Gjest Syffe Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg var innlagt på sykehus en gang for lenge siden. Av ulike grunner husker jeg svært lite, men jeg husker at jeg fikk servert en slags pudding til dessert. Jeg husker at den var UTROLIG god. Den var litt sånn halv-gjennomsiktig og man kunne se "grynene" tett i tett inni puddingen (lignet på kokte risengryn). Mener på at jeg fikk rød saus til. Søtt og kjempe godt. Men hva var det?? Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Jeg var innlagt på sykehus en gang for lenge siden. Av ulike grunner husker jeg svært lite, men jeg husker at jeg fikk servert en slags pudding til dessert. Jeg husker at den var UTROLIG god. Den var litt sånn halv-gjennomsiktig og man kunne se "grynene" tett i tett inni puddingen (lignet på kokte risengryn). Mener på at jeg fikk rød saus til. Søtt og kjempe godt. Men hva var det?? Noen som kan hjelpe meg? Det høres som sago- eller polentapudding. Husker du hva fargen var? Sagogryn er hvite, polentagryn er svakt gule. Endret 4. desember 2011 av Belladonna
Gjest Syffe Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Det høres som sago- eller polentapudding. Husker du hva fargen var? Sagogryn er hvite, polentagryn er svakt gule. Da tror jeg det var sagogryn fordi de var veldig hvite. Googlet det og det ligner veldig på bildet. Dette skal jeg lage så fort jeg får tak i ingrediensene. Tusen takk!
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Da tror jeg det var sagogryn fordi de var veldig hvite. Googlet det og det ligner veldig på bildet. Dette skal jeg lage så fort jeg får tak i ingrediensene. Tusen takk! Bare hyggelig! Et annet tips, semulepudding med rød saus er også veldig godt. Jeg synes det er fint at "gamle dagers" desserter kommer til heder og verdighet igjen.
Zzyzx Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Åååh, dette skal jeg lage i morgen. Takk for påminnelsen!
Gjest Syffe Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Bare hyggelig! Et annet tips, semulepudding med rød saus er også veldig godt. Jeg synes det er fint at "gamle dagers" desserter kommer til heder og verdighet igjen. Jeg er veldig glad i semulegrynsgrøt så pudding skal jeg prøve!
Havbris Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Både semulepudding og polentapudding med god (hjemmelaget) rød saus på brukes rett som det er her i heimen. Det er desserter som jeg har lært hjemmefra. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå