AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Etter å ha jobbet i klesbutikk i snart to år, har jeg oppdaget noe jeg absolutt ikke trodde var vanlig. Har sett at veldig mange kunder som skyver vekk klær for så å sette seg ned på utstillingsbordet i butikken (gjerne om de venter på noen de handler sammen med). Barn som får leke i ustillingsvinduer med dukkene, dekorasjon osv.. mens foreldrene smiler til ungen som leker der. En annen ting er prøverommet.. Greit at man ikke husker hvor man har funnet klærne, jeg kan gjerne henge dem ut igjen. Men å henge det ordentlig på kleshengeren og på stativet etter å ha prøvd hadde også vært fint (helst ikke vrengt) Er ikke særlig gøy for en som skal rydde opp etter alle som prøver og bare slenger klær på gulvet.. Ikke noe koslig for den personen som skal prøve klær etterpå heller. Lurer bare på om kunder virkelig tenker over at dette kan være litt irriterende for oss som jobber i butikk når det faktisk er så mange som gjør slike ting. Vi vil jo at butikken skal se bra ut for dere=) 3
Orchideae Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Slik er det overalt. Har jobbet i matbutikk og på en kafeteria hvor det er satt opp skilt som ber folk å rydde etter seg. Altså jeg har ikke noe i mot at jeg må rydde, det må man regne med. Men man trenger ikke å kline ketchup utover hele bordet? Folk roter og er generelt rotete når de ikke er hjemme, ofte så mye at men lurer på hvordan folk har det hjemme. Det toppet seg for meg da jeg fant SPY i tallerkener, kopper og glass da jeg ryddet av et bord etter en familie! Er det mulig!? Da går det iallefall ann å gi beskjed da. 2
Ego Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Lillesøster er en sånn som fort kan finne på å bare legge fra seg ting hvor som helst, enten det er mat- eller klesbutikk Selv synes jeg det er ubehagelig nok om jeg ikke legger plagg tilbake like fint brettet som da jeg hentet dem. (Har jobbet litt i klesbutikk selv, så er vel der jeg har det fra)
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Hvis jeg er på HM kan jeg finne på å bare la alt ligge i en haug inne på prøverommet, man blir ikke sjekket uansett. Er det en litt mer privat og intim butikk henger jeg dem opp på kleshengerne og gir dem til ekspeditøren i kassa og spør henne pent om hun kan legge dem på plass.
MiniMjau Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 LIker veldig godt lindex sin ordning. Der er det et stativ på prøverommet hvor du kan henge fra deg klær du har prøvd. Kjempegreitt! Synes først og fremst det er de butikkansattes ansvar å legge de der de skal ligge og brette de på riktig måte. På HM leverer jeg de til hun som står i garderoben, evt så henger jeg alt på første og beste stativ ute i butikken, ihvertfall hvis jeg har mange plagg. Det er jo rot og kaos uansett på HM.
Sol79 Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Jeg tenker at det er en del av jobben til de som jobber der, så jeg bryr meg egentlig ikke. 3
Gjest TheBasics Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Jgg henger alltid klær på plass igjen. Dersom jeg ser klær på gulvet eller klær som stikker ut i randome butikker fikser jeg ofte på det også. Har jobbet både på en dame- og en herrebutikk, og har lagt merke til at det er menn som er flinkest til å henge på plass klær som de har prøvd.
spinnwild Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Jeg synes man av ren høflighet ikke bør/vil gjøre jobben til andre mye vanskeligere enn den trenger å være. Selv gjør jeg mitt for at mitt besøk ikke skal merkes mye mer enn mere penger i kassa. Men så har jeg jobbet bittelitt i klesbutikk også, kanskje det er det som gjør at jeg er villig til å rydde opp etter meg selv.
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Jeg henger det på plass så sant jeg husker hvor det skal. Jeg kan la dem henge i prøverommet hvis jeg ikke finner andre muligheter. I alle tilfelller slenger jeg ikke klærne på gulvet, det tar ikke så lang tid å henge dem ordentlig på hengeren, og de som jobber i butikken er ikke mine personlige tjenere. 10
challenger Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Når jeg prøver klær i butikker så henger jeg alltid klærne tilbake på den plassen jeg fant dem. Veldig tungvint for meg egentlig(det er ikke alltid like lett på en stor HM å huske hvor alle klærne hang akkurat), men føler det er min "plikt" som kunde:p Men nå i den siste tiden så har de jo, iallefall i de større kjedene, blitt veldig flinke til å ha egne "prøveromfolk". Og der spør de gjerne om man skal ha plaggene eller ei så de kan ta å henge plaggene på plass selv. Det har vel sikkert en del med de rotete kundene å gjøre. Sånne som henger plaggene på helt vilkårlige plasser rundt om i butikken!
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Hvis jeg er på HM kan jeg finne på å bare la alt ligge i en haug inne på prøverommet, man blir ikke sjekket uansett. Er det en litt mer privat og intim butikk henger jeg dem opp på kleshengerne og gir dem til ekspeditøren i kassa og spør henne pent om hun kan legge dem på plass. Flott, null respekt for de som jobber der! Er det så fryktelig mye jobb å henge dem på henger kanskje? Blir du fort sliten eller er du bare evneveik? 3
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Jeg henger opp alt jeg prøver utenom bher.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Jeg tar alltid med klærne ut fra prøverommet. Er det et sted å henge dem fra meg gjør jeg det, hvis det er en fancy butikk tar jeg dem til butikkdamen og spør om hun kan henge dem på plass. Hvis det er småting som jeg kan henge på plass pent selv og det er i nærheten, gjør jeg det. Synes det utrolig rart og litt trist at voksne mennesker ikke rydder normalt etter seg bare fordi "det er de som jobber der sin jobb". Joda, men derfra til å legge alt fra seg i en haug på gulvet, så de blir skitne og krøllete? Det er jo fullstendig mangel på folkeskikk. 3
pinar Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Jeg hengder det alltid tilbake om det er en lien butikk og jeg husker hvor jeg fant det, om ikke sier jeg fra til betjeningen. Eventuelt henger jeg det opp på stativet utenfor prøverommet. Jeg lar aldri klær bli hengende inne i prøverommet. Selv ikke på H&M. For meg handler det om høflighet, og respekt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 De som jobber i butikken får jo betalt får å jobbe der, derfor har jeg ikke dårlig samvittighet nå jeg legger klærne igjen på prøverommet... Ikke legger jeg klærne sammen heller... Gidder ikke 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Greit at det er jobben vår å rydde, men det er IKKE greit at klærne blir lagt sammenkrøllet i en haug på gulvet, vrengt og tråkket på. Det er verken kjekt for oss som jobber der, eller for den som skal prøve etter deg. Når det er kø i kassen får man gjerne ikke tid til å tømme prøverommet så ofte som ønskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Jeg pleier som regel å legge tilbake alt unntatt undertøy. Og det av den grunn at jeg ikke klarer å legge tilbake undertøyet slik det skal på hengeren. Blir bare seende kjempedumt ut, og hvis noen ser at jeg legger det tilbake sånn føler jeg meg kjempedum.. Bør kanskje slutte å prøve undertøy?.... 1
Gjest badeand1 Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Jeg pleier som regel å legge tilbake alt unntatt undertøy. Og det av den grunn at jeg ikke klarer å legge tilbake undertøyet slik det skal på hengeren. Blir bare seende kjempedumt ut, og hvis noen ser at jeg legger det tilbake sånn føler jeg meg kjempedum.. Bør kanskje slutte å prøve undertøy?.... AKKURAT det er grunnen til at jeg ikke legger sammen bher! Godt vi ikke er alene.
smalls Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Jeg synes den holdningen folk har "det er ikke min jobb uansett" blir for dumt. Altså, er det virkelig SÅ mye styr og stress å henge opp klærne enn å bare hive de i en stor haug på gulvet? Ofte kan jo gulvet være skittent og hiver dere en hvit genser på gulvet, så er det litt respektløst ovenfor butikken synes jeg. Jeg har selv jobbet i en klesbutikk og blir veldig sjokkert over at voksne mennesker bare gir faen og vrenger av seg klærne og bare lar de ligge vrengt på gulvet. Det er null stress for dere å henge de opp på stativet eller på knaggen på prøverommet. Endret 4. desember 2011 av smalls 2
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 De som jobber i butikken får jo betalt får å jobbe der, derfor har jeg ikke dårlig samvittighet nå jeg legger klærne igjen på prøverommet... Ikke legger jeg klærne sammen heller... Gidder ikke Du har vel vokst opp med at foreldre plukker opp etter deg hele tiden også da? Eller er det andre grunner til at du har blitt så ufordragelig? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå