Gå til innhold

kaffemaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har kunnskaper om disse nymoderne kaffemaskinene?

Det finnes jo en haug varianter. jeg trenger en kaffemaskin som lager god kaffe men som er veldig enkel. Trenger ikke alt det der fancy greiene, Men kaffen må være GOD!

Håper på svar ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har gode erfaringer med kaffemaskiner?

Skrevet

Moccamaster er trygg og enkel, men dyr da..

Skrevet

Moccamaster er trygg og enkel, men dyr da..

Vi har moccamaster men det er veldig upraktisk når man kun skal ha en kopp kaffe om morgen.

Skrevet

jeg har sett litt på nespresso pixie. Noen som har prøvd den?

Skrevet

aha.. sto ikke noe om det. Har selv den enkleste av nespressomaskinene. Funker helt optimalt. Men eneste som er litt dumt er jo at du må bestille kapslene på nett. Ellers er kaffeen nydelig.

Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med Dolce Gusto fra Nescafe :)

Edit: Ser nå at Nespresso er tatt opp. Jeg hadde Nespresso tidligere, fancy design, men for min del ble det for upraktisk med kun espresso og nettbestilling. Dolce Gusto får man tak i kapsler til på matbutikken, Elkjøp, Jernia osv., og det gjør den til sikker vinner hos meg ;)

Endret av Aramee
Skrevet

Enig med Aramee. Har selv Dolce Gusto, den runde. Kjøpte den på nettet og hentet den i butikk og sparte mange kroner. (Elkjøp)

Den kaffen som heter Aroma og har en lys gul farge på esken er min kaffefavoritt. Datteren min synes Latten er veldig god og barnebarnet elsker kakaoen. Den kan du også regulere megde vann på og det er en stor fordel. Alle vil ikke ha like sterk kaffe.

Hver 5. eske med drikke du kjøper til maskinen er gratis hos Jernia.

Så da kommer 16 kopper kaffe på 39 kr.

https://www.dolce-gusto.no/NB/Pages/dolcegusto-home.aspx

Skrevet

Vi har moccamaster men det er veldig upraktisk når man kun skal ha en kopp kaffe om morgen.

Spar deg utlegget og kjøp en presskanne isteden. Spesielt hvis det ikke skal være fancy, bare vanlig kaffe. Bruk de ekstra pengene på skikkelig god kaffe. :)

• Liker 1
Skrevet

jo presskanne kan jo være et godt alternativ egentlig. Men tenkte dette me kaffemaskin var en god bursdagspresang til samboer . han er veldig glad i kaffe og ønsker seg noe sånt

Skrevet

Søk opp kaffemaskiner her på forumeyt så skal du se du finner noen tråder med anbefalinger og erfaringer ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Dolce Gusto er veldig fornøyd med den. Kaffen smaker godt og det er raskt og lettvindt.

Skrevet

Kapselmaskiner er og blir kaffens svar på Toro, men det er helt greit dersom man ikke er lidenskapelig opptatt av kaffe og synes rengjøring og sånne ting er det viktigste. :)

Om man virkelig ønsker seg god kaffe, men ikke vil ha fancy maskin som krever at man setter seg skikkelig inn i hvordan man lager god kaffe, anbefaler jeg presskanne, som Zzyzx, eller rett og slett en Bialetti Mokkakanne. Da får du også en litt sterkere kaffe, selvom ikke presset i kannen er stort nok til at det blir espresso.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...