Gjest Amanda Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Jeg trenger hjelp! Jeg bare lurer på, flaskecider som man får kjøpt på dagligvarebutikken, er 4,7% vol i. Om jeg drikker 4-6 sånne flasker, har kroppen forbrent det iløpet av 6 timer? Hvor mange kan jeg drikke for at det skal være nesten helt ute av kroppen iløpet av 6 timer? Og hva kan utslaget på promilletesten eventuelt bli? Trenger svar fort! - Amanda
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Les denne artikkelen i Dagbladet så får du en viss peiling.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Jeg trenger hjelp! Jeg bare lurer på, flaskecider som man får kjøpt på dagligvarebutikken, er 4,7% vol i. Om jeg drikker 4-6 sånne flasker, har kroppen forbrent det iløpet av 6 timer? Hvor mange kan jeg drikke for at det skal være nesten helt ute av kroppen iløpet av 6 timer? Og hva kan utslaget på promilletesten eventuelt bli? Trenger svar fort! - Amanda Kroppen trenger helt klart mer enn 6 timer på å forbrenne det. Skal du være helt sikker bør du forvente at det tar opp mot et døgn etter siste inntak av alkohol før du er edru, dersom du skal drikke så mye.
Athene Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Seks halvlitersflasker med 4,5%? Dersom du er jente, og veier 50-60 kilo, tar det fort bort i mot ett døgn fra du tok den første av disse ciderne til alkoholen er ute av kroppen. Min tommelfingerregel er 12 timer dersom jeg drikker en halv flaske vin, 24 timer dersom jeg drikker mer enn det (drikker ikke sprit, og skjeldent mer enn en flaske vin).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå