AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #21 Skrevet 5. desember 2011 Den ene pusen min har en tendens til å bli bilsyk, selv på korte turer (til veterinær f eks). Hun bytter på å være helt desp og klorer for å komme seg ut, mjauer og uler og ikke minst slikker seg konstant rundt munnen. Vi har derfor kuttet ut bilkjøring til absolutt minimum, dvs veterinærbesøk.
Gjest Tirkes Skrevet 5. desember 2011 #22 Skrevet 5. desember 2011 I alle fall for min katt har sterk mjauing vanligvis betydd noe spesielt. Det er forskjell på "kjede seg-mjauing" og "jeg må tisse eller er bilsyk-mjauing" Å ta med do på lange turer ser jeg på som en selvfølge, men jeg har dessverre opplevd en gang at det har gått galt, og at han bæsjet i buret. Da var det ikke helt min feil. Jeg hadde vært ute og reist, og Pus ble i mens passet på av mine foreldre. De møtte meg på flyplassen med pus i buret, men da hadde han allerede sittet i buret ganske lenge. Trolig hadde han heller ikke fått gå på do før de dro ut. Ja, man hører godt den "nå plages jeg"-mjauingen. Er da vi stopper for å sjekke trykket. I blant virker det som om det har gått rundt for pus. Uhell i buret har jeg også hatt, så nå reiser jeg ikke på langturer (over en time) uten "skift" til buret, har teppe i bunnen, så greit å ha et rent å kunne sette inn om pus skulle ha et uhell. Tirkes: hvor lang tid stopper dere før de føler seg fine igjen? Og hvor ofte? Venninna mi har en veldig bilsyk katt, så tenkte foreslå det til henne. Aldri tenkt på at små stopp kan hjelpe. Glad min lille tass er rolig liten kar i bilen, den eneste lyden han lager er en liten mrrrp-lyd i ny og ne Vi har stoppet i 10ish minutter. Kost litt, latt katten vandre litt og latt Tirkes vandre en runde rundt bilen og ta en røyk. Dette var stort sett et problem med gamlekatten min, som nå ikke fins mer. Nå har vi to nye rampunger som nærmer seg året, de er brødrene og noen masekråker. Men maser ikke så mye i bilen lengre. Innså nemlig at jeg glemte mitt "beste" tips. Mine to hannkatter var urolige, bølla rundt (gravde seg under liggeunderlag og satt deretter og sutra fordi ingenting var som det skulle feks) helt til herr Tirkes fikk en brilliant ide. Vi har en "hundebur" til disse to kattene. Skille dem er ikke snakk om, de insisterer på å være sammen. De ligger stort sett ved siden av hverandre med snuta mot døra. Ettersom buret er stort har vi alltid hatt det i baksetet, med burdøra rett mot sidedøren til bilen... Min bedre halvdel slo ned halvparten av baksetet på siste biltur og satte kattepusene i kjøreretningen. Vi la en jakke under fronten på buret slik at nedbremsng ikke skulle sende snutene rett i gitteret. Og de la seg til ro med en gang. Er jo logisk, å reise sidelengs er sjelden noe kult. Så nå bekymrer ikke jeg meg så mye til juleturen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå