AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har siden tenårene opplevd negative kommentarer på utseendet mitt. Dette har gått veldig innpå meg. Det kunne være den gangen da moren til en venninne av meg så et bilde av meg og sa at så pen på bildet var jeg ikke i virkeligheten, og jeg lignet ikke på meg selv engang. Eller da en kusine så et bilde av meg, og sa at så pen på bildet var jeg ikke i virkeligheten. Eller at noen venninner av meg sa at det fantes vel gutter som likte sånne som meg også ... Og da broren min sa at jeg var ikke så veldig pen ... Og en onkel av meg så et bilde av meg, som jeg syns var pent, og han sa at det var et stygt bildet. Kunne sikkert nevnt flere kommentarer. Alle negative kommentarer blir litt forvirrende når andre sier at jeg er pen og søt, at jeg kunne vært modell, osv... SÅ jeg vet ikke hvem jeg skal tro på
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Samme kusinen som spilte på bursdagspianoet ditt eller? 2
Anglofil Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Jeg kommer aldri til å forstå de som skal kommentere andres utseende i negative ordlag åpent uten at man selv ber om det. Jeg kjenner ganske godt på dette selv, siden jeg har fått høre ganske mye stygt gjennom hele oppveksten og også som voksen. De fleste vil kanskje si "dette må du ikke høre på", "ikke la deg definere av hva andre sier", "du er flott uansett hva andre sier" og jeg kan fortsette i det uendelige. Og tanken er veldig god, for jeg er helt sikker på det ts at du er en flott person som egentlig ikke burde høre på disse kommentarene. MEN, det er altfor lett å si, jeg vet med meg selv at klart, jeg skulle ønske jeg ikke tok til meg slike kommentarer, men samtidig, det er innmari lett å si at man ikke skal gjøre det, men så gjør man det allikevel. Vet ikke helt hva jeg vil frem til her, annet enn at jeg kanskje vet hvordan det føles. For min del har det hjulpet meg å skille mellom meg som person og mitt utseende. Det henger jo selvsagt i sammen, men jeg har f.eks aldri likt meg selv utseendemessig, og jeg tror nok jeg ikke kommer til å gjøre det heller, samtidig så liker jeg meg selv som person, det jeg står for utover utseendet. Mitt utseende definerer ikke den jeg er, det er en del av meg, men jeg lar det ikke bli alt hva jeg er. Og det er viktig at du kanskje også prøver det, men samtidig, enkelt for meg å si. Mvh Yvonne Endret 3. desember 2011 av Yvonne 3
The Kitten Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Hva ser du når du ser i speilet selv, ts?
Gjest *smak* Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har siden tenårene opplevd negative kommentarer på utseendet mitt. Dette har gått veldig innpå meg. Det kunne være den gangen da moren til en venninne av meg så et bilde av meg og sa at så pen på bildet var jeg ikke i virkeligheten, og jeg lignet ikke på meg selv engang. Eller da en kusine så et bilde av meg, og sa at så pen på bildet var jeg ikke i virkeligheten. Eller at noen venninner av meg sa at det fantes vel gutter som likte sånne som meg også ... Og da broren min sa at jeg var ikke så veldig pen ... Og en onkel av meg så et bilde av meg, som jeg syns var pent, og han sa at det var et stygt bildet. Kunne sikkert nevnt flere kommentarer. Alle negative kommentarer blir litt forvirrende når andre sier at jeg er pen og søt, at jeg kunne vært modell, osv... SÅ jeg vet ikke hvem jeg skal tro på Hvis du føler deg pen, er vel andres kommentarer uvesentlige? Du må ikke bli et resultat av andres folks tenkning.. Det kan jo være litt misunnelse.. Fordi folk kritiserer sjelden noen de ikke misunner. Kos deg med bildene og vær fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Samme kusinen som spilte på bursdagspianoet ditt eller?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Hva ser du når du ser i speilet selv, ts? Noen dager syns jeg at jeg ser veldig pen ut, mens andre dager orker jeg ikke se i speilet ...
Gjest Marregutt Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Jeg kommer aldri til å forstå de som skal kommentere andres utseende i negative ordlag åpent uten at man selv ber om det. Jeg kjenner ganske godt på dette selv, siden jeg har fått høre ganske mye stygt gjennom hele oppveksten og også som voksen. De fleste vil kanskje si "dette må du ikke høre på", "ikke la deg definere av hva andre sier", "du er flott uansett hva andre sier" og jeg kan fortsette i det uendelige. Og tanken er veldig god, for jeg er helt sikker på det ts at du er en flott person som egentlig ikke burde høre på disse kommentarene. MEN, det er altfor lett å si, jeg vet med meg selv at klart, jeg skulle ønske jeg ikke tok til meg slike kommentarer, men samtidig, det er innmari lett å si at man ikke skal gjøre det, men så gjør man det allikevel. Vet ikke helt hva jeg vil frem til her, annet enn at jeg kanskje vet hvordan det føles. For min del har det hjulpet meg å skille mellom meg som person og mitt utseende. Det henger jo selvsagt i sammen, men jeg har f.eks aldri likt meg selv utseendemessig, og jeg tror nok jeg ikke kommer til å gjøre det heller, samtidig så liker jeg meg selv som person, det jeg står for utover utseendet. Mitt utseende definerer ikke den jeg er, det er en del av meg, men jeg lar det ikke bli alt hva jeg er. Og det er viktig at du kanskje også prøver det, men samtidig, enkelt for meg å si. Mvh Yvonne Det var fint skrevet 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Hvis du føler deg pen, er vel andres kommentarer uvesentlige? Du må ikke bli et resultat av andres folks tenkning.. Det kan jo være litt misunnelse.. Fordi folk kritiserer sjelden noen de ikke misunner. Kos deg med bildene og vær fornøyd! Ja, jeg bør jo forstå at det er missunnelse, og at jeg bør heve meg over det. Men jeg sliter med det, og det går skikkelig innpå meg. Det er ofte jeg ønsker at jeg var død siden jeg er så stygg - ifølge mange mennesker ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå