AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Jeg synes all bacon i butikken har altfor mye fett. Litt er greit, men jeg foretrekker mer av kjøttet. Finnes det?
Fanta Exotic Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Jeg kjøpter kalkunbacon i Sverige Veldig god smak, men mye mindre fett ^^
Sweet77 Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Finns sikkert, men det er ikke særlig fett... :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper:
Gjest Tirkes Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 ...Nei. Det finnes magert bacon, men ikke fettfritt, ettersom bacon er ytre spekk/hudlaget på grisen, og vil derfor alltid inneholde endel fett, med mindre grisen døde av sult og underernæring. Men finnes mange magrere varianter som er rikere på kjøtt og har mindre fett. Etter det jeg har sett er ofte billigmerkene rikere på fettet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Jeg kjøpter kalkunbacon i Sverige Veldig god smak, men mye mindre fett ^^ Vet du om man får kjøpt dette i Norge? ts
Fanta Exotic Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Vet du om man får kjøpt dette i Norge? ts Jeg har aldri sett det i Norge. Men kanskje de har det på store kjeder som Coop Mega eller Ica Maxi? Prior hadde det før, men de har visst sluttet å selge det. Men hvis du skal til Sverige på harrytur eller noe, så kan du jo kjøpe et lite lager og fryse ned Det gjør jeg!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Tofubacon Selv om du er skeptisk nå, så kan jeg love at det vil falle i smak så lenge du liker grisebacon Jeg har servert det til mang en kjøtteter med suksess Verdt å teste ut, i verste fall liker du det ikke. I beste fall faller det i smak og du kan nyte bacon uten fett med god samvittighet
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Kjøp baconsalt og krydre det magre kjøttet etter smak. Tadaaa.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Bacon er pr. definisjon fett/spekk, så svaret på spørsmålet ditt er nei. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 Tofubacon Selv om du er skeptisk nå, så kan jeg love at det vil falle i smak så lenge du liker grisebacon Jeg har servert det til mang en kjøtteter med suksess Verdt å teste ut, i verste fall liker du det ikke. I beste fall faller det i smak og du kan nyte bacon uten fett med god samvittighet Jeg er ville vært mye mer skeptisk til å spise så mye soya, enn å spise grisefett... 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Nei! Bacon er røkt, lettsaltet sideflesk fra svin. Altså inneholder det per definisjon fett, ellers kan det ikke kalles bacon. 1
Belima Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 Sjekk denne her: http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/bacon/ Det øverste må vel være bra for deg!
Gjest Jytte Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Jeg kjøper alltid Jacobs utvalgte - Magert back bacon. Det er ikke fettfritt - men det er magert og smaker alldeles deilig.
Rayanne Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 Jeg kjøpter kalkunbacon i Sverige Veldig god smak, men mye mindre fett ^^ Hva i all verden er kalkunbacon? Har en kalkun sideflesk? Eller det bare røkte og saltede kalkunskiver? Definisjonen av bacon er vel at det er flesk, og da får man vel bare kjøpe magert bacon fra fitness-griser og spise mindre av det. 1
Fanta Exotic Skrevet 3. desember 2011 #17 Skrevet 3. desember 2011 Hva i all verden er kalkunbacon? Har en kalkun sideflesk? Eller det bare røkte og saltede kalkunskiver? Definisjonen av bacon er vel at det er flesk, og da får man vel bare kjøpe magert bacon fra fitness-griser og spise mindre av det. Det heter ihvertfall Kalkunbacon... Vet ikke hvor på kalkunen det er hentet fra. Jeg syns det smaker ganske likt som bacon
daemonia Skrevet 3. desember 2011 #18 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes all bacon i butikken har altfor mye fett. Litt er greit, men jeg foretrekker mer av kjøttet. Finnes det? Jeg har vært fornøyd med Jacobs Utvalgte på Meny. Og så Stjernebacon. De har ikke så veldig mye fett. Og rett som det er så finner jeg rimelig magre pakker av mitt favorittbacon: Tulip
Gjest juvelia Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 "GO og Mager bacon" er deeeilig!!
Månestråle** Skrevet 3. desember 2011 #20 Skrevet 3. desember 2011 Det kommer kanskje an på hva du skal bruke bacon til, men jeg pleier ofte å erstatte med Serranoskinke. Bacon egner seg best til steking i panna, men serrano er godt i ovnen f.eks. sammen med kylling eller svisker..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå