Gå til innhold

Finnes det bacon uten fett..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes all bacon i butikken har altfor mye fett. Litt er greit, men jeg foretrekker mer av kjøttet. Finnes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpter kalkunbacon i Sverige :) Veldig god smak, men mye mindre fett ^^

Skrevet

Finns sikkert, men det er ikke særlig fett... :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper:

Skrevet

Det kalles skinke... :P

• Liker 1
Skrevet

...Nei. Det finnes magert bacon, men ikke fettfritt, ettersom bacon er ytre spekk/hudlaget på grisen, og vil derfor alltid inneholde endel fett, med mindre grisen døde av sult og underernæring.

Men finnes mange magrere varianter som er rikere på kjøtt og har mindre fett. Etter det jeg har sett er ofte billigmerkene rikere på fettet.

Skrevet

Vet du om man får kjøpt dette i Norge? :) ts

Skrevet

Vet du om man får kjøpt dette i Norge? :) ts

Jeg har aldri sett det i Norge. Men kanskje de har det på store kjeder som Coop Mega eller Ica Maxi? Prior hadde det før, men de har visst sluttet å selge det. Men hvis du skal til Sverige på harrytur eller noe, så kan du jo kjøpe et lite lager og fryse ned :) Det gjør jeg!

Skrevet

Tofubacon

Selv om du er skeptisk nå, så kan jeg love at det vil falle i smak så lenge du liker grisebacon :) Jeg har servert det til mang en kjøtteter med suksess :)

Verdt å teste ut, i verste fall liker du det ikke. I beste fall faller det i smak og du kan nyte bacon uten fett med god samvittighet :)

Skrevet

Kjøp baconsalt og krydre det magre kjøttet etter smak. Tadaaa.

Skrevet

Bacon er pr. definisjon fett/spekk, så svaret på spørsmålet ditt er nei.

• Liker 1
Skrevet

Hva med filetbacon? Det er jo magrere.

Skrevet

Tofubacon

Selv om du er skeptisk nå, så kan jeg love at det vil falle i smak så lenge du liker grisebacon :) Jeg har servert det til mang en kjøtteter med suksess :)

Verdt å teste ut, i verste fall liker du det ikke. I beste fall faller det i smak og du kan nyte bacon uten fett med god samvittighet :)

Jeg er ville vært mye mer skeptisk til å spise så mye soya, enn å spise grisefett...

• Liker 2
Skrevet

Nei!

Bacon er røkt, lettsaltet sideflesk fra svin. Altså inneholder det per definisjon fett, ellers kan det ikke kalles bacon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper alltid Jacobs utvalgte - Magert back bacon.

Det er ikke fettfritt - men det er magert og smaker alldeles deilig.

Skrevet

Hva i all verden er kalkunbacon? Har en kalkun sideflesk? Eller det bare røkte og saltede kalkunskiver?

Definisjonen av bacon er vel at det er flesk, og da får man vel bare kjøpe magert bacon fra fitness-griser og spise mindre av det.

• Liker 1
Skrevet

Hva i all verden er kalkunbacon? Har en kalkun sideflesk? Eller det bare røkte og saltede kalkunskiver?

Definisjonen av bacon er vel at det er flesk, og da får man vel bare kjøpe magert bacon fra fitness-griser og spise mindre av det.

Det heter ihvertfall Kalkunbacon... Vet ikke hvor på kalkunen det er hentet fra. Jeg syns det smaker ganske likt som bacon :)

Skrevet

Jeg synes all bacon i butikken har altfor mye fett. Litt er greit, men jeg foretrekker mer av kjøttet. Finnes det?

Jeg har vært fornøyd med Jacobs Utvalgte på Meny. Og så Stjernebacon. De har ikke så veldig mye fett. Og rett som det er så finner jeg rimelig magre pakker av mitt favorittbacon: Tulip :)

Skrevet

Det kommer kanskje an på hva du skal bruke bacon til, men jeg pleier ofte å erstatte med Serranoskinke. Bacon egner seg best til steking i panna, men serrano er godt i ovnen f.eks. sammen med kylling eller svisker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...