Gå til innhold

Flere som ikke er på facebook?

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Kan vi fortsette utem, tror dere?

Eller blir vi etter hvert bli tvunget til å melde oss inn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Setareh
Skrevet

jeg er der men jeg driter i fb. er nesten aldri der. holder med mobil synes jeg. Jeg er veldig veldig sosial, men vet ikke hvorfor jeg aldri har hatt sansen for fb. er 22 år også! Gleder meg til den dagen den blir mindre populær:P neida, den er jo veldig nyttig for mange, og når jeg jobber og studerer så blir jeg tvunget til å ha den..

Skrevet

Jeg har meldt meg ut og i etter tid har jeg fått med mer meningsfulle ting om venner og familie enn hvem som drakk hva på hvilken fest!

Nå gratuleres jeg også av de som virkelig bryr seg og husker på meg når jeg har bursdag.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært medlem og jeg kommer ikke til å melde meg inn om jeg så er den siste på jorda som ikke har fb. Høres ut som en tidstyv og sladrespalte av historiske dimensjoner.

Skrevet

Jeg har en deaktivert profil, aktiverer den når det er noe jeg må gjøre på facebook, f.eks skrive på dyrebeskyttelsens sider eller se på nye bilder av tantebarn. Synes det er helt greit å ha den deaktivert, da slipper jeg å bli tagget overalt, og trenger ikke å være paranoid for alle linkene som er knyttet til facebook.

Kjenner jeg blir uvell av å se at typen min konstant sjekker facebook. At man ikke har noe å bedre å gjøre på..

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært medlem. Kommer neppe til å bli det heller. Skjønner ikke vitsen.

Skrevet

Jeg er heller ikke der og det er med vitende og vilje. :nigo:

FB er en av mange ting som spredte seg med ildens fart. Snart dør det ut igjen og blir overtatt av noe helt annet som er det siste nye på "må-ha"-fronten. Sånne se og bli sett-plasser fascinerer ikke meg.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg er heller ikke der og det er med vitende og vilje. :nigo:

FB er en av mange ting som spredte seg med ildens fart. Snart dør det ut igjen og blir overtatt av noe helt annet som er det siste nye på "må-ha"-fronten. Sånne se og bli sett-plasser fascinerer ikke meg.

Jeg har vært der siden 2007, og FB kan vel ikke da betegnes som noen døgnflue eller trendy.

Nyttig og underholdende medie, om man bruker det riktig. Irritererer meg faktisk litt over de som av PRINSIPP ikke skal på FB. Men uansett; fri vilje og folk får gjøre som de vil. FB or not.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller ikke på fb,og har aldri vært. Har 0 interesse av det.

Mulig det endrer seg om barna reiser langt bort på skole/jobb når de blir store nok til det, og fb kanskje da en grei ting å holde kontakten med dem.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har vært der siden 2007, og FB kan vel ikke da betegnes som noen døgnflue eller trendy.

Nyttig og underholdende medie, om man bruker det riktig. Irritererer meg faktisk litt over de som av PRINSIPP ikke skal på FB. Men uansett; fri vilje og folk får gjøre som de vil. FB or not.

Enig. Jeg tror nok facebook, eller iallefall en lignende plattform er kommet for å bli. De er flinke til å utvikle seg i nye retninger, og det hadde ikke overrasket meg om de ender opp med å bli nærmest et operativsystem, som man kan bruke til alt man trenger å gjøre på internett. De beveger seg jo allerede i den retningen, sakte men sikkert.

Helt i orden at man ikke vil være på fb, men jeg som Cecilia L sier så tviler jeg på at dette er en forbigående trend.

• Liker 1
Skrevet

Kicked the habit :nigo:

Har nå vært snart ett år uten fb - og hver gang jeg ser folk stresse for å sjekke om det er nye og 'viktige' oppdateringer kjenner jeg hvor deilig det er å stå utenfor.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke denne aversjonen som enkelte har. Facebook kan da brukes til mye mer enn å få oppdatering om perifere venners festeskapader! Vi som har brukt FB en stund, vet at man kan styre slikt selv, man trenger nemlig ikke å motta oppdateringer fra "sånne folk".

FB er et veldig nyttig verktøy man kan bruke for å holde seg oppdatert om hva man måtte ønske. Et eksempel; sent i går kveld fikk jeg tak i krembilletter til et show jeg har hatt lyst til å se. Showet kommer nemlig snart til hjembyen min, og den nyheten fikk jeg gjennom Facebook! Det er da mye enklere enn å gå og sjekke all verdens hjemmesider for eventuelle ting som skjer nær deg.

Jeg har også fått vite at et band jeg liker, som hadde ligget i dvale en stund, plutselig skulle ut på turne. Via nyhetsoppdateringen fikk jeg altså vite om dette, jeg hadde ikke vært på bandets hjemmeside på år og dag.

Man kan jo også abonnere på nyheter fra all verdens medier, mulighetene er uendelige, det gjelder bare å bruke FB litt konstruktivt! :jepp:

Skrevet

Jeg har aldri vært og kommer aldri til å bli medlem av det tullet der:)

Gjest badeand1
Skrevet

Har aldri vært og kommer ikke til å være heller. :P

Skrevet

Jeg har aldri vært og kommer aldri til å bli medlem av det tullet der:)

Hvordan vet du at det er "tull" hvis du aldri har prøvd det? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Bare en liten avsporing:

Helt greit å ikke være på Facebook, men hvorfor er det så mange av de som ikke er der som ser skikkelig ned på oss som er det? Jeg bruker Facebook MYE, men har da et liv likevel. Og jeg legger ut bilder og statuser, men jeg prøver ikke å fremstå perfekt eller er ute etter oppmerksomhet. Og det tar da ikke over noen andre aspekt ved livet mitt, bare fordi jeg snakker med venner på Facebook betyr ikke at jeg ikke har et sosialt liv utenom.

Sånn :fnise:

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Kanskje hun vet hva det går ut på.

Skrevet

Jeg veit da godt hva facebook er selv om jeg ikke har det selv. Alle rundt meg har det jo, så får med meg det meste:)

Skrevet

Jeg er på Facebook selv, men har noen venner som ikke er der. Jeg og mine venner bruker Facebook til å avtale ting, samt invitasjoner til hendelser som innflytningsfest, tekveld o.l.. Er man mer enn tre personer som skal bli enige om et eller annet, så blir det fort veldig mange meldinger, og det er mer oversiktelig på facebook.

Jeg oppdaterer aldri statusen min, og bryr meg lite om hva andre legger ut. Er ikke aktiv i noen grupper unntatt et par lukkede med noen få nære venner.

Jeg tror Facebook (eller noe lignende) er kommet for å bli, men jeg tror (og håper) man i framtida vil bli mer kritisk til bruken og hva man legger. Jeg har f.eks. ingen forståelse for at noen legger bilder av barna i åpne album som (nesten) hvem som helst kan se.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg er ikke på Face. Har Skype og mobil. I tilleg, har jeg ikke 438 venner, så mobilen og Skype holder for meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...