Gjest badeand1 Skrevet 3. desember 2011 #21 Del Skrevet 3. desember 2011 Linnea har blitt kjent fordi hun er skarp og vittig. Latterlig å bruke det at hun tilfeldigvis er pen mot henne nå i etterkant. Enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #22 Del Skrevet 3. desember 2011 Har sett gjennom serien så langt, utrolig slitsomt! Det er sikkert nettopp slik det er å være deprimert, for hun er så INNMARI negativ. Jeg har ikke lest bloggen hennes, så jeg vet egentlig ingenting om dama, men hun virka litt fjortis, som ikke vil innrømme at joda, det VAR jo litt stas med stor lugar, og joda, det VAR jo stas å få en bamse. Bare surmuling, surmuling og negativitet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 3. desember 2011 #23 Del Skrevet 3. desember 2011 Synes det er rart at de ikke nevner innledningsvis at hun har spiseforstyrrelser også når det var såpass mye fokus på det i episode 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #24 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg får lyst til å gi Linneà en ordentlig varm klem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusken Skrevet 3. desember 2011 #25 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg får lyst til å gi Linneà en ordentlig varm klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 3. desember 2011 #26 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg syntes synd på henne. Egentlig syntes jeg at folk som er så lagt nede mentalt, burde beskyttes fra seg selv, og ikke hengt henne ut i et program... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 4. desember 2011 #27 Del Skrevet 4. desember 2011 Syns hun gir et så utrolig feil bilde av hva depresjon faktisk er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #28 Del Skrevet 4. desember 2011 Syns hun gir et så utrolig feil bilde av hva depresjon faktisk er for meg. Sånn, jeg fiksa den for deg. Ikke innbill deg at din opplevelse av depresjon er fasiten for alle andre. På samme måte er ikke hennes versjon et bilde av din depresjon. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 4. desember 2011 #29 Del Skrevet 4. desember 2011 Sånn, jeg fiksa den for deg. Ikke innbill deg at din opplevelse av depresjon er fasiten for alle andre. På samme måte er ikke hennes versjon et bilde av din depresjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2011 #30 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er vel ikke noe å le av, AB har helt rett etter min mening. Depresjon både oppleves og vises forskjellig fra person til person, ingen sitter med fasiten. Uten at jeg har sett programmet, så tviler jeg på at Linnea påstår at hennes depresjon representerer alle. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. desember 2011 #31 Del Skrevet 4. desember 2011 Hmm... ganske spesiell serie. Forsåvidt bra om det kan bli fokus på psykiske lidelser, men jeg vet ikke om dette er veien å gå. Jeg vet ikke helt om jeg føler dette er ekstremt ærlig eller ektremt påtatt. Det er liksom enten/eller. Hadde dette vært en serie dersom Linnea ikke hadde vært så pen som hun er? Det tror jeg ikke. En "vanlig" person med tilsvarende lidelse hadde nok ikke fått en slik serie. Det er da haugevis med "vanlige" mennesker som får sine serier og som er deltagere i ulike realityserier. Og det er da mer enn nok av de som ble kjente KUN pga et pent ytre og ingenting mer? Jeg nevner i fleng: Aylar, Pia Haraldsen, Rachel Nortønne, osv. Mulig Linnea har blitt kjent fordi hun er pen, men jeg velger å tro at det hun selv produserer (les: skriver i bloggen sin) også er med på å ha gjort henne kjent. Så sånn sett syns jeg det er mer ved hennes kjendisstatus enn fryktelig mange andres som kun har vært "dama til..." eller som har vært med i en eller annen realityserie og som har blitt kjendis pga det. Jeg syns også det er finfint at noen gir ansikt til ulike psykiske lidelser. Og å mene at hun ikke er syk på riktige måten gir i allefall ikke meg noe mening. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BusteMartePinn Skrevet 4. desember 2011 #32 Del Skrevet 4. desember 2011 Synes det er rart at de ikke nevner innledningsvis at hun har spiseforstyrrelser også når det var såpass mye fokus på det i episode 3. Er nok fordi de fleste som ser denne serien kjenner til Linnéa fra før, og derfor er godt kjent med spiseforstyrrelsen hennes. Men for nye seere kunne de sikkert godt ha nevnt det Trist at så mange har bestemt seg for at dette bare er spill for galleriet. Greit at hun tidligere (Trygdekontoret) har innrømmet at bloggen fokuserer på det negative: "Det hyggelige som skjer i løpet av en dag skriver jeg ikke om". Det at bloggen ikke fokuserer på det hyggelige som faktisk skjer gjør jo ikke de lidelsene hun har mindre ekte (uten at jeg sitter her og vet hva hun lider eller ikke lider av). Hadde hun fokusert på hverdagslig drit hadde hun blitt avskrevet som enda en rosablogger. Og så er jeg enig med Raindrops og AB. Bomullsdott: Det er ingenting å le av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2011 #33 Del Skrevet 5. desember 2011 Hun burde lagt seg inn på psyk og fått skikkelig behandling? Noen som vet hvorfor hun ikke gjør det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #34 Del Skrevet 5. desember 2011 Linnéa er en hykler som på tross av spiseforstyrrelser og liksom-misnøye med eget utseende legger ut lettkledde avmagrede bilder der hun får tusen kommentarer på hvor vakker og vittig hun er. Jeg orker ikke se serien grunnet dette. Hadde hun skjerpet seg mer angående spiseforstyrrelser og blogging hadde jeg kanskje respektert henne mer når det gjelder åpenhet rundt depresjonen, som isolert sett er en god ting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusken Skrevet 5. desember 2011 #35 Del Skrevet 5. desember 2011 Linnéa er en hykler som på tross av spiseforstyrrelser og liksom-misnøye med eget utseende legger ut lettkledde avmagrede bilder der hun får tusen kommentarer på hvor vakker og vittig hun er. Jeg orker ikke se serien grunnet dette. Hadde hun skjerpet seg mer angående spiseforstyrrelser og blogging hadde jeg kanskje respektert henne mer når det gjelder åpenhet rundt depresjonen, som isolert sett er en god ting. Det kommer ganske tydelig fram her at du ikke har lest noe særlig på bloggen hennes. Ja, Linnea er svært vakker. Og hun er utrolig vittig. Men hun har det ikke noe bra, og hvis man leser litt mellom linjene på selv de "morsomste" innleggene så kommer det fram. Jeg synes du kan ta en titt på serien før du kommer og kritiserer henne på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #36 Del Skrevet 5. desember 2011 Sånn, jeg fiksa den for deg. Ikke innbill deg at din opplevelse av depresjon er fasiten for alle andre. På samme måte er ikke hennes versjon et bilde av din depresjon. Ikke alle dere 16 som har plusset dette har opplevd depresjon og vet hva det er. Linnèa gjør det for pr, og hun syns det er kult å ha et depressivt og bittert image. Hadde hun virkelig vært dypt og alvorlig deprimert tror jeg ikke hun hadde laget en tv-serie om det. Jeg syns man heller burde tatt med mannen i gata til et slikt program, om det skulle hatt noe for seg. Linnèa er kjendis, og dette pisker opp under kjendisimaget. Jeg sier ikke at hun ikke er deprimert, men jeg tror ikke hun har det så fryktelig ille som det virker. Er man alvorlig deprimert må man ty til drastiske løsninger som innleggelse over en lang periode eller på institusjon, eller elektrosjokk-behandling, ikke en tv-serie. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2011 #37 Del Skrevet 5. desember 2011 Trodde alvorlig deprimerte folk ikke fikk til eller orket noe ting jeg...Linnea skriver blogg, er med på TV shows, har egen serie, lar seg portrettere i blader..you name it. Klarer man virkelig å leve et så travelt liv hvis man er sykelig deprimert? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #38 Del Skrevet 5. desember 2011 Trodde alvorlig deprimerte folk ikke fikk til eller orket noe ting jeg...Linnea skriver blogg, er med på TV shows, har egen serie, lar seg portrettere i blader..you name it. Klarer man virkelig å leve et så travelt liv hvis man er sykelig deprimert? Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er alvorlig deprimert, i følge lege og psykolog. Men samtidig er jeg ganske oppegående, holder meg opptatt, har to jobber, et sosialt liv, kjører bil, osv. Men angsten, selvmordstankene, tankene om at jeg er et null, kontroll/manglende kontroll over maten, spiser meg opp fra innsiden 24/7. Jeg har på en måte bare lært meg å leve med det, slåss mot det, av og til taper jeg sterkt. Men ja... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #39 Del Skrevet 5. desember 2011 Trodde alvorlig deprimerte folk ikke fikk til eller orket noe ting jeg...Linnea skriver blogg, er med på TV shows, har egen serie, lar seg portrettere i blader..you name it. Klarer man virkelig å leve et så travelt liv hvis man er sykelig deprimert? Det var når jeg var på mitt mest deprimerte jeg gjorde mest. Skole, jobb, barn, vasket gulv før frokost, bakte kake før lunsj.. Så ja, det kan man godt klare. For meg var det et symptom på sykdommen, min måte å ha kontroll. Utenpå så jeg veldig frisk ut. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #40 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg får ikke inntrykk av at denne jenta er klinisk deprimert. Det virker mer som om hun har en depressiv legning, at det er hennes eget image, både overfor omverden og overfor seg selv, å velte seg i egen misnøye. Hun rendyrker alt det negative i livet sitt, og gjør seg penger av det. Hun får være så vittig og pen hun bare vil, les gjerne bloggen hennes og se gjerne programmet hennes, men dette handler for meg veldig lite om depresjon. Ja, depresjoner arter seg ulikt for ulike mennesker, men noe til felles har alle virkelig deprimerte - de er for deprimerte til å lage en tv-serie om seg selv og sin elendighet. Jeg har nok både førstehånds- og andrehåndskjennskap til depresjoner, til oppfatte dette tv-serie-stuntet som nettopp dét - et stunt. Jeg synes denne jenta virker å være en eneste stor gimmick. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå