SummerJoy Skrevet 3. desember 2011 #21 Skrevet 3. desember 2011 Syns det er veldig fint. Husker jeg hadde en barndomsvenninne som het det, og har likt det siden. Mer spennende enn Elise.
Gjest Nuppa_ Skrevet 3. desember 2011 #22 Skrevet 3. desember 2011 Jeg syns det er fint, også er det ikke så vanlig
SummerJoy Skrevet 3. desember 2011 #23 Skrevet 3. desember 2011 Må bare legge til at jeg forbinder det mer med "Alice i Eventyrland" enn Alice i "Who tha fuck is Alice?" som noen har nevnt her. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #24 Skrevet 3. desember 2011 Fint navn, som sannsynligvis blir populært her snart siden det er det i Sverige. Jeg ville uttalt det likt på norsk og engelsk. Som Alice in Wonderland.
Gjest Olsen & Co Skrevet 3. desember 2011 #25 Skrevet 3. desember 2011 Fint navn! Datteren min heter det. På svensK uttales det Allis. Jeg liker bedre den norske uttalelsen; Alise.
Gjest Vena Cava Skrevet 4. desember 2011 #26 Skrevet 4. desember 2011 Så lenge det uttales "Alise"......men hvorfor kan man ikke bare skrive det isteden da? Mange tror navnene blir så mye penere når man bruker C isteden for S, legger til bokstaver i hytt og gevær fordi det liksom skal være så "fancy". (Eks Charoline isteden for Karoline, Thina isteden for Tina, osv.) Vel.....det er alt annet enn fancy. Vi bor i NORGE for christ sake. Gad... :gjeiper:
Gjest solbær Skrevet 4. desember 2011 #28 Skrevet 4. desember 2011 Jeg syns det er kjempefint! Datteren min heter Alice.(uttales Alise)
Brukernavn Skrevet 5. desember 2011 #29 Skrevet 5. desember 2011 Jeg svarte at det ikke var pent med bakgrunn i at når navnet er skrevet sånn så uttales det jo Ællis. Alise som andre snakker om her synes jeg høres kjempefint ut, men da må man jo skrive Alise også, da... 1
Neala Skrevet 5. desember 2011 #30 Skrevet 5. desember 2011 Helt greit på engelsk, men jeg liker det ikke på norsk.
Gjest Nuppa_ Skrevet 5. desember 2011 #31 Skrevet 5. desember 2011 Jeg svarte at det ikke var pent med bakgrunn i at når navnet er skrevet sånn så uttales det jo Ællis. Alise som andre snakker om her synes jeg høres kjempefint ut, men da må man jo skrive Alise også, da... Jeg kjenner ei som heter Alice, men det utttales jo Alise
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #32 Skrevet 6. desember 2011 Hvi set er du som har laget alle innleggene om navn så synes jeg ikke det gjør noen ting. Jeg synes ikke dette er spam! Det må da være lov å lure på hva folk synes om forskjellige navn?!?!!! Hvis du hadde spurt om det samme navnet gang på gang derimot, da hadde det vært spam... Synes forøvrig at Alice er finest, men bare på engelsk, og dessverre blir det da Æliss på norsk, noe som er mindre pent. Vi vurderte selv dette navnet dersom vi fikk ei jente, men slo det fra oss av den grunnen. Alise synes jeg ikke er noe fint i det hele tatt, da er det bedre med Elise...
Chelmon Skrevet 10. desember 2011 #33 Skrevet 10. desember 2011 Synes Alice, æliss og alise alle er fine. Liker ikke Elise. Er også veldig greit med navn som kan brukes i utlandet.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2011 #34 Skrevet 10. desember 2011 Cos for 24 years I've been living next door to Alice. -Alice?! Who the f*** is Alice?! Det er min assosiasjon.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #35 Skrevet 10. desember 2011 Det du skal være obs på, hvis du ønsker å uttale navnet "ællis", er hvordan L-en blir uttalt. Du ønsker kanskje en engelsk-klingende "l", som ligger langt fram i ganen, som i "bolle". Men de aller fleste voksne, og ALLE barn, vil uttale denne l-en langt bak, som i "eller". Ællis uttalt med den l-en, er, slik jeg ser det, helt grusomt.
-Jiinxs- Skrevet 10. desember 2011 #36 Skrevet 10. desember 2011 Som andre har sagt, så er det et fint engelsk navn, men funker ikke på norsk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå