Gå til innhold

Navnet Kristine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kalle datteren vår Kristine, synes det er så klassisk fint! :rodmer: Men er det gammeldags? For vanlig? Det er ikke mange babyer som heter det i dag, har jeg inntrykk av.

Så, hva synes dere? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Det er fryktelig vanlig? For all del, jeg liker ikke pretensiøse navn. Men fire jenter i klassen min het Kristine da jeg gikk på ungdomsskolen. Lille-Kristine, Store-Kristine, Tjukke-Kristine, osv.

Skrevet

Det er helt nydelig :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er veldig fint :)

Skrevet

VI vurderer Kristine hvis vi får jente neste gang, synes det er klassisk og pent. Passer til lita jente og til voksen dame.

Skrevet

Jeg synes det er fint, men mye penere når det skrives Christine.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Kristine er et flott navn, liker det enda bedre når det skrives med K enn med Ch også.

Ikke mange som blir døpt det lenger heller:)

• Liker 2
Gjest Susanne
Skrevet

Fint :) Har selv ei jente som heter Kristina. Det er mindre vanlig med sånne navn i dag, ikke så mange i barnehagen/skolen som har disse navnene lenger.

• Liker 1
Skrevet

jeg syns også at det er mye finere hvis det er Christine enn Kristine :)

• Liker 1
Skrevet

Nydelig! Synes det er mye mer klassisk-fint om det skrives med "K" :)

Som en over meg sa, det passer like godt til ei lita jente som til en voksen dame!

• Liker 3
Skrevet

Synes det er fint, jeg hadde tenkt til å kalle datteren min det :) Men det ble ikke sånn gitt:)

Skrevet

Kristine er GRUSOMT. Christine er pent.

Skrevet

Kristine er GRUSOMT. Christine er pent.

Hva er forskjellen? Det uttales jo på samme måte.

• Liker 2
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Jeg synes at å skrive alt så fryktelig engelsk med c-er og h-er og z-er og x-er overalt (Sarah, Alexandra, ELizabeth, Christopher) osv kan av og til bli litt som å skrive koz og klemz istedenfor kos og klem :gjeiper: søtt i starten, og veldig oppbrukt etterhvert.

Men for å ikke få masse kjeft, det er mange fine navn med c og h også altså!! Jeg hadde ikke likt navnet mitt like godt uten h-en min. Tingen er jo at i disse dager er jo bare at det blir litt vel mye c og h og x og z, og det blir så normalt at jeg rett og slett blir litt lei..

Derfor synes jeg at Kristine er penere enn Christine.

• Liker 3
Skrevet

Jeg heter Kristine og er kjempefornøyd med mitt navn! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er litt kjedelig. Liker bedre Kristina.

Skrevet

Jeg syns Kristine er penere enn Kristina. Også liker jeg best med K fremfor CH. :)

• Liker 2
Skrevet

Om gubben er enig så blir min neste jente hetende Kristine :) Nydelig navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...