Gå til innhold

Lavkarbo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å prøve denne populære lavkarbo'en!

Men jeg er litt skeptisk. Er der noen av dere som har prøvd den?

Gikk dere voldsomt opp i vekt når dere begynte å spise normalt igjen?

OG, er det noen som har noen tips til hva man kan spise og lage når man går på lavkarbo? Blir fort lei av mat, må ha litt forandringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man går opp igjen med en gang man bytter til sitt vandte kosthold igjen. Hvis jeg skeier ut en helg så går jeg sakte men sikkert opp igjen. Derfor er lavkarbo en livvstil. Forslag til mat finner du på lavkarbo.no- under oppskrifter

Les deg godt opp før du begynner:) kunnskap er makt!

Skrevet

Du kommer til å gå opp igjen, men hvor mye du vil gå opp kommer an på hvilken lavkarbo-diett du velger å følge.

Går du på en moderat lavkarbo-diett, vil du gå litt opp i vannvekt når du øker karboinntaket, i og med at karbohydrater binder vann.

Men går du på LCHF (ekstrem lavkarbo), må du fortsette på LCHF, eventuelt innføre karbohdyrater gradvis inn i kosten igjen... det var i alle fall det Fedon Lindberg sa.

Skrevet

Så vidt eg har skjønt, er ikkje lågkarbo noko ein sluttar med, det er ei livsstilsendring som i prinsippet skal halde fram resten av livet. Dersom ein bruker lågkarbo til å slanke seg, kan ein byrje å ete litt meir når ein har kome ned til målvekta, men altså framleis lågkarbo-mat.

Skrevet

Hva er grunnen til at du veier for mye i dag? Sannsynligvis at du har levd et for deg "normalt kosthold". Hva kommer til å skje hvis du spiser annerledes en stund for å få en vektnedgang, for deretter å gå tilbake til dette kostholdet? Jo, du går opp i vekt.

Om du skal gå varig ned i vekt må du faktisk gjøre en livsstilendring, en måte å spise, trene og leve på som du kan fortsette med resten av livet. Tenk på lavkarbo som en livsstil ikke en kur.

Skrevet

Tja, jeg synes heller man bør se på lavkarbo som en kur og øket fysisk aktivitet som en livsstil. Det siste har man godt av på mange flere måter en bare vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...