AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hva snes dere om navnet Mikkel? Selv synes jeg det er fint, men det spørs om det ikke påminner folk om Mikkel Rev og lignende regler?
*Numi* Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Det påminner nok folk om Mikkel Rev, men jeg vil ikke påstå at det er så ille og ei heller grunn for å velge det bort. Mikkel er et fint navn.
Gjest MorAase Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Mikkel produserer ofte staute karer.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Satt og skrev, på en liten tavle. Tavla sprakk, Mikkel skvatt, opp i pappas flosshatt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Det får meg til å tenke på Mikkel Gaup. 2
Gjest Thessie! Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Da jeg så navnet på dette innlegget tenkte jeg faktisk på Mikkel rev. Men dersom du liker navnet trenger du ikke velge det bort av den grunn. Det er ganske mange navn man knytter til spesielle ting eller som rimer på noe morsomt.
challenger Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Åh det navnet er så fint! Det er på listen over navn til min framtidige sønn:p
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Man kan alltids finne noe negativt med navn. Jeg synes ikke en gammel barneregle skal sette en stopper om man liker navnet. Mange barn idag har jo ganske unike og eksotiske navn, så barn vil nok ikke tenke noe spesielt over det ihvertfall.
Gjest Hikken Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 Jeg heter Helene, og har fått hørt Helene Harefrøken opp igjennom årene. Men til tross for at navnet mitt har vært i ei gammel barneregle, så har jeg d aldri blitt mobbet for det, om det er mobbing du er bekymret for Jeg synes Mikkel er noen av de fineste navnene der ute, og vurderer sterkt å kalle min sønn det. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 Fåretrekker den engelske versjonen. Med engelsk uttale selvsagt.
Gjest Apophis Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Eg er ingen fan av det navnet, tenker på sangen med ein gang.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Her i mitt nærmiljø er navnet ganske vanlig, er flere i bhg til snuppa som heter det. Synes det er et veldig fint navn, og assosierer det ikke med en gang til Mikkel Rev. Kanskje pga at jeg har hørt navnet så ofte på barnehagen.
Concertina Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Liker Mikkel jeg. Datteren min har en kompis som heter det, og blant ungene så er det bare kult at han har en "egen" sang
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 Dette er et navn som har stigende popularitet for tiden.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 Kjenner flere som heter Mikkel. Både helt unge og gamle. Det er veldig vanlig blant samer. Om du styrer unna dobbeltnavn, så vil det ikke høres så samisk ut. Men de staver det gjerne Mihkkel. Ingenting feil på det navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå