Gå til innhold

Maling av mandler

Fremhevede innlegg

Gjest Normalfordeling
Skrevet

En del kaker inneholder jo malte mandler som bl.a kransekake.

Jeg er oppvokst med mandelkvern som settes fast på et bord (over og under bordplata) og hvor man selv må sveive. Jeg har fått en sånn mandelkvern, men kan liksom ikke se for meg at jeg setter den fast i spisebordet. Er redd for å få merker.

Hvordan maler du mandler?

Blir det fint nok og fungerer det til alle type kaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd blender eller stavmiksar?

Skrevet

Bruker foodprosessoren min.

Gjest On Topic
Skrevet

Viss du er redd for merke i bordet ved bruk av mandelkvern så bretter du to pappbiter sammen og har en over og under bordkanten der som du setter kverna. Da blir det ingen merker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme kvern som deg, men bryr meg ikke om merker i bordet. On Topic har et godt forslag.

Skrevet

Jeg har elektrisk mandelkvern som hører til kjøkkenmaskinen min. Jeg brukte tidligere en slik kvern som man skrur fast, jeg festet den på brødfjørla.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Takker On Topic. Da kan jeg finne noe tykk papp eller en parkettbit eller to. Ja, jeg er redd for bordplata på spisestuebordet. Jeg ønsker at det skal holde seg pent.

Foodprosessor har jeg ikke, men har en kraftig blender.

Når du hakker mandler i blender går det da til alle type kaker? Tenker at alle bitene ikke blir fint nok som i en kvern.

Gjest navnelapp
Skrevet

Kransekaker vert ikkje så fine om du brukar matmølle. Det er noko med at den går alt for fort rundt og "slår" mandlane i bitar, slik at konsistensen ikkje vert rett. Den blir ikkje seig som den blir når du mel mandlane med kvern.

Skrevet

Jeg ville ha malt de røde

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker den lille beholderen som fulgte med stavmikseren min men mamma har en slik man fester på bordkanten. Hun bruker også en pappbit over/under for ikke å få merker på bordet.

Tror ikke at en blender eller en prosessor maler fint nok så du får skikkelig "mel".

Skrevet

Et kjøkken er til for å brukes, det er ikke en utstillingsgjenstand. Men, uansett, jeg pleier å bruke litt frysetape over og under benkkanten der slikt utstyr kan festes.

Og ja, mandler bør males til mel, ikke hakkes til små biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...