Gjest Kim-Kimi Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Føler jeg er i ferd med sakte, men sikkert å kjøre livet mitt i grøfta. Jeg har så få av de tingene man tradisjonelt regner som avgjørende for å ha et godt og rikt liv. Og jeg har satt meg fast i et mønster jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å bryte. Jeg er alene, og har vært alene de siste seks åra. Som barn og ungdom var jeg mye plaget, og som ung voksen har jeg kun klart å knytte noen svært få varige vennskap. Jeg har heller ikke stor familie. Føler jeg ikke har noe å se fram til. Bortsett fra når jeg er på jobb er jeg nesten alltid alene. Jeg orker ikke å delta på noen aktiviteter helt alene, så jeg sitter bare inne i leiligheten min. Når jeg ser framover ser jeg egentlig bare dritt. Jeg er ikke ung og pen lenger, og med det svartsinnet jeg har lagt meg til med kan jeg ikke tenke meg at noen noensinne vil bli sjarmert av meg. Heldigvis har jeg en jobb, men den innebærer mye stress. Har masse angst for å gjøre feil. I tillegg føler jeg konstant på at jeg ikke er flink nok, og at jeg egentlig burde valgt et helt annet yrke. Jeg kan ikke bare si opp og flytte heller. Jeg har ingen annen jobb å gå til, og ikke noen grunn for å dra noe annet sted. Jeg har ikke noe nettverk i det hele tatt, bare en og annen enkeltstående venn spredt tynt utover. Føler det som jeg har vært deprimert (og kastet bort) ti år av livet, og at jeg er på god tur til å kaste bort de neste femti også. Er rett og slett drittlei, men kronisk ute av stand til å snu egen situasjon. Ser for meg at jeg dør helt mutters alene, bitter og inntørka etter et langt og gledesløst liv. Noen som kjenner seg igjen? Eventuelt som kjenner seg igjen, og som har klart å ta tak i seg selv - og fått noe i nærheten av det livet man ønsker seg? Hvordan i så fall?
Maria M Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Jeg har hat mine deprisive perioder.....men klarte å ta tak i det selv. Det som først og fremst er viktigst, er å vite hva som fører til at du blir så deprimert. Og ut fra det du skriver, virker det som om du alerede er klar over at både jobben, menneskene rundt deg og mye tid alene ikke akkrat hjelper deg så serlig mye. Jeg vil anbefale deg å styre unna alt det du tror kan føre til at du blir mer deprimert. Hvis du ser at du selv ikke er i stand til å hjelpe, så er vel det beste å oppsøke profosjonelt hjelp...eller lege. Ønsker deg lykke til, og håper du finner det du leter etter i livet Endret 1. desember 2011 av Maria M
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå