AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Vi har planer om å legge ferien til Florida til sommeren, og tenkte da på å leie bil for å kjøre fra Orlando til Clearwater Beach + dagsturer. Men jeg holder på å ta lappen nå, og til sommeren vil jeg ha hatt den i maks 3-4 mnd. Så ser jeg på sidene til USA Spesialisten at ett av kravene (i tillegg til å være over 21 år) er at man må ha hatt lappen i minst ett år...! Er det en generell regel?
Gjest Doh Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Finner ikke noe på Avis om det, men for å være sikker ville jeg sendt Mail til alle selskapene dere vurderer å leie fra og spørre. Hvor gammel er du? Hos endel utleiebyråer koster det ekstra hvis du er under 25
reiselyst72 Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Tror det er normal praksis at du må ha hatt lappen i over et år. Og helst være over 25 år som Doh skriver for å slippe svindyre tilleggsforsikringer.
Gjest PinkLeaf Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har jobbet i et av de største bilutleiefirmaene i Norge, og der var reglene at man måtte ha hatt lappen i over ett år, og være over 23. Mellom 23 og 25 var det ung sjåfør-tillegg, dette er samme i USA, men noen steder kan du leie fra du er 20. Det står ingenting på nettsidene om at du må ha hatt lappen i ett år, jeg brukte Las Vegas som eksempel, skulle tro det er samme i resten av landet. Men husk at det er anbefalt å få internasjonalt førerkort som må fremvises sammen med førerkortet ditt.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er 26 år. Takk for svar. Jeg skal sjekke litt rundt
Jalp Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Jeg anbefaler at du tar kontakt med et reisebyrå her hjemme. De kjenner reglene og samtidig hvis det er aktuelt å leie bil, så lei gjennom reisebyrå hjemmefra. Fordelene er bl.a. at det blir billigere og du er sikret de forsikringene du trenger. Og så slipper du å betale for forsikringer du ikke trenger men som de vil forsøke å selge deg over disk i USA. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå