Gå til innhold

Leiebil i USA

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har planer om å legge ferien til Florida til sommeren, og tenkte da på å leie bil for å kjøre fra Orlando til Clearwater Beach + dagsturer.

Men jeg holder på å ta lappen nå, og til sommeren vil jeg ha hatt den i maks 3-4 mnd. Så ser jeg på sidene til USA Spesialisten at ett av kravene (i tillegg til å være over 21 år) er at man må ha hatt lappen i minst ett år...!

Er det en generell regel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner ikke noe på Avis om det, men for å være sikker ville jeg sendt Mail til alle selskapene dere vurderer å leie fra og spørre. Hvor gammel er du? Hos endel utleiebyråer koster det ekstra hvis du er under 25

Skrevet

Tror det er normal praksis at du må ha hatt lappen i over et år. Og helst være over 25 år som Doh skriver for å slippe svindyre tilleggsforsikringer.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg har jobbet i et av de største bilutleiefirmaene i Norge, og der var reglene at man måtte ha hatt lappen i over ett år, og være over 23. Mellom 23 og 25 var det ung sjåfør-tillegg, dette er samme i USA, men noen steder kan du leie fra du er 20.

Det står ingenting på nettsidene om at du må ha hatt lappen i ett år, jeg brukte Las Vegas som eksempel, skulle tro det er samme i resten av landet.

Men husk at det er anbefalt å få internasjonalt førerkort som må fremvises sammen med førerkortet ditt.

Skrevet

Jeg er 26 år.

Takk for svar. Jeg skal sjekke litt rundt :)

Skrevet

Jeg anbefaler at du tar kontakt med et reisebyrå her hjemme. De kjenner reglene og samtidig hvis det er aktuelt å leie bil, så lei gjennom reisebyrå hjemmefra. Fordelene er bl.a. at det blir billigere og du er sikret de forsikringene du trenger. Og så slipper du å betale for forsikringer du ikke trenger men som de vil forsøke å selge deg over disk i USA.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...