Gjest Loopi Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Jeg var hos legen i dag, pga magen min. Jeg var der for samme sak for ca 8måneder siden og da sa han at det var psykisk og at det ville roe seg etterhvert. Denne gangen forklarte jeg at jeg har intense mageknip hver natt, og at jeg har blod i avføringen, også at jeg har hatt det sånn hele tiden siden forrige gang jeg var der. Det eneste han spurte meg om var om jeg kastet opp maten min, om jeg stakk fingeren i halsen og kastet opp. Det gjør jeg ikke, så jeg sa nei og jeg måtte fortelle hvor mye jeg veide og hvor høy jeg var. Han spurte ikke om flere ting, men jeg måtte ta blodprøver. Hos helsesøsteren tok jeg blodprøver, men da jeg skulle gå måtte hun veie meg og hun målte meg rundt magen og lårene etter beskjed fra legen. Jeg ble litt sjokkert, men lurer på om dette er vanlig prosedyre? Føler kanskje at hele timen ble veldig misforstått og at han tok seg alt for liten tid til å høre på hva som var galt, nesten så han bestemte seg for at jeg har bulimi.... :S Hilsen forvirret jente21!
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Hvis du føler at legen overhodet ikke hører på deg, dine symptomer og tar deg på alvor så er det bare å bytte lege. Det er en grunn til at vi har mulighet til å bytte fastlege. Nå kan det vel være greit å vente til du får svar på blodprøvene da, og se om han tar tak i noe da. Hvis ikke, bytt lege!
rastløs_89 Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Kan godt hende at du har kronisk tykktarmsinfeksjon (Chrons Syndrom eller Ulcerøs Kolitt). Han har ingen rett til å avfeie deg slik. Gi dem maks en uke på å analysere blodprøvene, hvis ikke ta kontakt og KREV å få resultatet innen et par dager. Når du går på legekontoret for å få vite resultatene, ta med deg en av foreldrene dine om du kan, eventuelt en venn/søsken som er en del år eldre enn deg. Da ser de nemlig at du har støtte i ryggen, og vil ikke tørre å ignorere problemene dine like lett. Finner de ingenting feil på blodprøvene, KREV å få henvisning til spesialist. Si at mageknipen er så ille at du ligger søvnløs hver natt, og at det påvirker livet ditt ellers. Hvis ikke risikerer du å måtte vente i 4-5-6 mnd på å få se en magespesialist. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her, og det eneste som hjelper er å pushe hardt på!! Du er syk og du SKAL ha hjelp!
_Ulve-elsker_ Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Jeg ville ha byttet fast lege.. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Jeg hadde samme problem med min fastlege, han mente jeg burde stresse mindre og slappe av mer. Det viste seg at jeg hadde Ulcerøs kolitt.
Gjest MorAase Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Bytt lege til noen som tar deg på alvor og som kommuniserer med deg. forklar dette til den nye legen.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Synes nå ikke han avfeide deg helt som andre vil ha det til.Ikke så mye han kan gjøre foreløpig enn å ta blodprøver.lurer du på noe er det jo bare å spørre han.Leger er ikke tankelesere... Ønsker det uansett lykke til i videre utredning! Får håpe legen finner ut av hva som feiler deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå