Gå til innhold

oppkjøring


afrupali

Anbefalte innlegg

9595

HEI alle sammen

jeg hadde oppkjøring igår om natte men beståt ikke !!

jeg var veldig nervøs da jeg kjørte med "sensor". Han ba meg kjøre på et vei aldri har vært der jeg, det var så morkt og 50 //// 80 var max . jeg kjørte mellom 60 og 70 . da vi kommet framme han sa hvorfor kjørte du på 60 det var 80 sone. men det var dårlig sykt og smale vei?

jeg skal bestile en ny oppkjøring.

hvordan kan jeg kjøre med "sensor" uten å var nervør?

jeg pleier ikke tenke på han men....

takk for "forslag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du oppkjøring om natten? :klo:

Når du har oppkjøring, skal du vise at du kan kjøre på nye veier. Du kunne begrunnet valget ditt, med nettopp det du sa her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge inn en klage, det syntes jeg du skal gjøre.

Om du kjørte i 60 i en 80 sone fordi det var dårlig sikt,smale veier så er det idiotisk å stryke deg av den grunn.

Du skal kjøre etter forholdene, det vil si at du også skal kunne kjøre i lavere fart fordi det nettopp er en "farlig" vei, der det kan oppstå ulykker osv.Du skal alltid ha ett overblikk over trafikken, og følte du at du IKKE hadde det på denne veien så mener jeg du kjører helt riktig!

Samme om vinteren, du ligger ikke i 80, i enn 80 sone om veigrepet er glatt/snødd igjen/uoversiktlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

På en måte er jeg enig med dere som har skrevet her, men på den andre siden om man velger å kjøre i 60 i en 80sone på oppkjøringen så må man stå for det, være selvsikker og begrunne hvorfor.

Sensor så helt sikkert at du var utrolig usikker, og kanskje han trodde du rett og slett ikke hadde fått med deg fartsgrensen. Isåfall er det en grunn til å stryke.

Om å ikke være nervøs så må du vel bare kjøre så mye at du blir sikker på deg selv og din egen kjøring. Da blir du hvertfall mindre nervøs, men å ha en oppkjøring uten å være noe nevøs for sensor, det tror jeg at de færreste klarer :)

Lykke til neste gang :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du det ikke underveis, og iallefall etterpå? "Her er det 80, men siden veien er så dårlig så vil jeg ikke kjøre over 60".

Jeg sa noe om nesten alt jeg gjorde under oppkjøringa, bare for å understreke at jeg hadde en begrunnelse for det, og for å vise at jeg kan vurdere.

Feks "jeg er litt usikker på hvor jeg skal av her, så derfor slakker jeg litt ned på farten".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er jeg enig med dere som har skrevet her, men på den andre siden om man velger å kjøre i 60 i en 80sone på oppkjøringen så må man stå for det, være selvsikker og begrunne hvorfor.

Sensor så helt sikkert at du var utrolig usikker, og kanskje han trodde du rett og slett ikke hadde fått med deg fartsgrensen. Isåfall er det en grunn til å stryke.

Om å ikke være nervøs så må du vel bare kjøre så mye at du blir sikker på deg selv og din egen kjøring. Da blir du hvertfall mindre nervøs, men å ha en oppkjøring uten å være noe nevøs for sensor, det tror jeg at de færreste klarer :)

Lykke til neste gang :)

mente du at grunnen til jeg ikke bestot var jeg kjørte på 60 i 80 sone?

men hva skjer hvis du kjører i et vei kl.7 om natte og har aldri vart der ? vet ikke når kommer en skilt eller en svink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan legge inn en klage, det syntes jeg du skal gjøre.

Om du kjørte i 60 i en 80 sone fordi det var dårlig sikt,smale veier så er det idiotisk å stryke deg av den grunn.

Du skal kjøre etter forholdene, det vil si at du også skal kunne kjøre i lavere fart fordi det nettopp er en "farlig" vei, der det kan oppstå ulykker osv.Du skal alltid ha ett overblikk over trafikken, og følte du at du IKKE hadde det på denne veien så mener jeg du kjører helt riktig!

Samme om vinteren, du ligger ikke i 80, i enn 80 sone om veigrepet er glatt/snødd igjen/uoversiktlig.

ja stemmer , jeg tenkte det å klage , jeg spørrte han som jeg kjører med. Men han sa uansett hva han sier man kan "IKKE" klage til sensoren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

mente du at grunnen til jeg ikke bestot var jeg kjørte på 60 i 80 sone?

men hva skjer hvis du kjører i et vei kl.7 om natte og har aldri vart der ? vet ikke når kommer en skilt eller en svink?

Les hva jeg skreiv da :) Jeg tror grunnen til at du strøk var at du fremsto som usikker og at det virket som du ikke hadde oversikt. Hadde du hatt det ville du selv kommentert hvorfor du kjørte som du kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

ja stemmer , jeg tenkte det å klage , jeg spørrte han som jeg kjører med. Men han sa uansett hva han sier man kan "IKKE" klage til sensoren ??

Jeg tror du kan klage på oppførselen til sensor, men man kan aldri klage på resultatet på en førerprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer , jeg tenkte det å klage , jeg spørrte han som jeg kjører med. Men han sa uansett hva han sier man kan "IKKE" klage til sensoren ??

Du kan klage på sensor, og du kan på en måte klage på resultatet og be om å få dekket en ny førerprøve. Du vil ikke kunne få gjort om "ikke bestått" til "bestått".

Det hjelper heller ikke å klage til sensor, du må sende en skriftlig klage til Statens vegvesen.

Er dette den eneste grunnen til at du strøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan klage på sensor, og du kan på en måte klage på resultatet og be om å få dekket en ny førerprøve. Du vil ikke kunne få gjort om "ikke bestått" til "bestått".

Det hjelper heller ikke å klage til sensor, du må sende en skriftlig klage til Statens vegvesen.

Er dette den eneste grunnen til at du strøk?

Ja , jeg skal gjøre det.

han sa ikke en dritt enn bare hvorfor kjørte du på 60 i 80 sone jeg sa fordi det var mørkt og jeg var ikke kjennt dette stede , han bare dt er ikke mitt problem at du er ikke kjennt der , men dessvere ikke beståt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Jeg kjørte 60 i en 80 sone når jeg tok oppkjøringen.

Sensor spurte meg hva fartsgrensen var, jeg sa 80, men pga dårlig føre kjører jeg 60 denne strekningen fram til vi treffer E18.

Han syntes det var veldig bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Ikke for å virke douche nå, men du strøk; get over it.

Du kan klage så mye du vil, statens vegvesen kommer ikke til å gjøre noenting med det. Det er de "harde fakta".

Høres også veldig rart at du hadde oppkjøring om kvelden, eller har jeg misforstått? :klo: Her jeg bor får man ikke oppkjøring senere enn kl 13.55.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Man må ikke kunne norsk for å få lappen, så, dårlig svar. Så lenge man kan såpass mye at man kan lese skilter etc., så er det alt man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

^ Man må ikke kunne norsk for å få lappen, så, dårlig svar. Så lenge man kan såpass mye at man kan lese skilter etc., så er det alt man trenger.

AB tenkte nok litt mer på at svarene folk har fått av TS har vært litt uforståelige med tanke på at hun faktisk har opprettet en tråd her for å få hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg har oppkjøring ved Billingstad om en uke.dette er første gangen min. Jeg vet at det er mange som stryke der første gangen, men jeg tror jeg vil klare dette siden jeg er ikke nervøs i det hele tatt.har til sammen kjørt ca 18 timer. ink..

all obl.. utenom landeveiskjøring, og den har jeg på fredag nå.

kjørelærer sier at jeg stryker hver gang jeg har kjøretime, men jeg får håpe det går bra etter landevegkjøring.

er det mye å lære på landevegkjøring?

tror dere jeg klarer det?

også lurer jeg på om det er noen som har hatt oppkjøring der?

Takk.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...