Gå til innhold

Vil ha nye tenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater tennene mine! Det ligger i arven min å ha stygge tenner. Masse hull uten at man spiser sukker, dårlig emalje uten at man drikker ting med syre og belegg.. Det er ikke noe fint og det plager meg VELDIG! Hva kan man gjøre ? Er det ingenting å gjøre ?

Har sett at kjendisene får såkalte påsettere på tennene, men hva innebærer det ? Det går vel kanskje ikke an i Norge, og hvis det gjør det koster det vel sinnssykt mye ??

Er LEI av å borre !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster helt sinnssvakt mye med skallfasetter i Norge. Du kan lese litt om det her og her.

Men hvis dette er et stort problem, altså hvis det går ut over livskvaliteten din eller at du har mye smerter på grunn av det, så ville jeg undersøkt mulighetene for å få det dekket gjennom folketrygden.

Skrevet

Hva skjer med tilstanden til de opprinnelige tennene, under de nye tennene? Noen som vet?

Skrevet

Hva skjer med tilstanden til de opprinnelige tennene, under de nye tennene? Noen som vet?

Lurer jeg også på.

Skrevet

Man filer et tynt lag av emaljen på fremsiden av tannen, og "limer" fast tennene med noe sementliknende materiale. Tannen vil jo være "ødelagt" for alltid, men jeg tror du aldri vil få hull/andre problemer med den ekte tannen. :)

• Liker 1
Skrevet

...men jeg tror du aldri vil få hull/andre problemer med den ekte tannen.

Syns det høres ganske risky ut å sette i gang noe som kan bli veldig, veldig dyrt i lengden, hvis ting skulle begynne å gå galt under den nye perleraden.
Skrevet

Syns det høres ganske risky ut å sette i gang noe som kan bli veldig, veldig dyrt i lengden, hvis ting skulle begynne å gå galt under den nye perleraden.

Ja, skallfasetter av porselen må skiftes ut, og det koster 4-5000 per tann. DYRT! :jepp:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Du får jo hull selv om du har fasetter, de limes bare på fremsiden av tennene, ikke oppå.

edit: Tok feil, man kan få gebissliknende fasetter også som dekker alt av tenner :)

Endret av uAnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...