Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spurte legen min om dette fordi jeg mener å ha hørt noe om dette tidligere. Han sa at dette var bare tull og overtro. Statens Næringsmiddeltilsyn har kun advart mot alkohol og det er aldri påvist noe annet som de synes er nødvendig å advare mot når det gjelder gravide. Er det noen som har hørt noe annet?

Giorgia 13 + 1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Stjal" denne linken fra en annen tråd her inne:

http://www.snt.no/nytt/tema/gravide/rad.html

Det er fra hjemmesidene til statensnæringsmiddeltilsyn.

Sitat derifra: Fisk som ikke skal varmebehandles kan også spises av gravide, men unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig

Skrevet

Legen min sa også at rakfisk var helt OK. Men det kommer vel litt an på mengden... Jeg hadde takket ja til rakfisk! Det er jo så godt! :blunke:

Skrevet

Takk for linken Tinka, den var veldig informativ. Jeg står over rakfisken i år, er ikke så desperat etter den...

Men det er greit å se at legen min ikke er så stor ekspert på mat. Har tatt utskrift fra siden og skal vise det til ham neste gang vi møtes. Han sa at Statens Næringsmiddeltilsyn aldri hadde advart mot noen typer mat. Spent på reaksjonen hans...

Giorgia 13+2

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget er at rakfisk kan være giftig hvis den ikke er tilberedt riktig (husker ikke hvilken bakterie det er). Men det skjer svært sjelden, og da snakker man ikke om å bli litt dårlig. Da havner hele selskapet på legevakten for å si det sånn. Så legen min sa det ikke var noe farlig, men jeg er litt risikoavers og lar være.

Karen

Gjest Tinka, ikke innlogget
Skrevet

Ja ganske greit å vite :D

Jeg er og slik at jeg heller avstår enn å ta en sjanse. Selv om det sannsynligvis går helt fint er jeg ikke villig til å ta risken rett og slett :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...