Gjest Chevy Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hallo Jeg har alltid hatt migrene, men de to siste årene har den eskalert og nye symptomer har oppstått- noe jeg tror er med på og trigge migrenen- altså at jeg har en sekundær migrene som oppstår pga andre symptomer. Triptaner virker ikke, og det eneste som virker er pinex forte. Jeg ønsker selvfølgelig ikke og gå på dette resten av livet, og for alt i verden vil jeg bli pillefri! Jeg tror legen min kun følger med på hvor ofte jeg bestiller resept, og er ikke intressert i og hjelpe meg videre. Idag fikk jeg en resept på 10 stk istedenfor 20- som jeg pleier og få. Jeg tolker det i alle retninger, og her ligger jeg med ekstreeeeeeme hodesmerter fordi jeg må spare de få tablettene til jeg får migrene på jobb- noe som er ofte! Pinexen er på mange måter det som gjør at jeg klarer og jobbe i perioder. Så til spørsmålet,jeg føler at jeg møter så lite forståelSe hos fastlegen, og ser ikke at han har planer om og lete noe mer etter årsaken til problemene mine- så tror dere at det vil lønne seg og gå privat for meg noe ala volvat? Jeg må reiSe et stykke isåfall, men om jeg kan slippe dette helvete er det verdt det!
rastløs_89 Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Ja, om du har råd til å gå privat så gjør det. Og så kan du heller prøve å kreve tilbake utgiftene du har hatt fra det offentlige i ettertid. I et land som Norge, der har et så utbygd helsevesen som mye av skattepengene går til, så skal alle kunne få hjelp. Og maser man nok så får man som regel det til slutt. Men har selv erfaring med hvor tungrodd og ineffektivt systemet er, så har selv benyttet meg av det private før når jeg ikke har hatt tid til å vente i månedesvis på utredning og behandling... Lykke til
Gjest Chevy Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Takk for svar:) Fastlegen min sluttet idag, Så jeg fikk en ny.. Skal til ham om 2 uker. Lurer på om jeg skal legge frem alt sammen som har skjedd til nå og se hva han sier? Jeg bare legger det frem her, slik at kanskje noen kan hjelpe meg.. Med hva jeg skal si i forhold til medisiner og sånn.. Både til ham og en eventuell privat klinikk. Det hele begynte i 2010 da jeg jobbet på en kioSk med statisk arbeid. Øvre rygg taklet det ikke fra dag 1, og etter 3 mnd gikk heldigvis arbeidsavtalen ut(gjennom manpower). Da var jeg blitt ekstremt trett, lyssky, lydsky, vond hals ved anStrengelse og migrenen eskalerte. Midt oppi dette har jeg måttet skaffe meg ny jobb osv.. Stresset situasjon.. Jeg lurer på om det med ryggen har satt igang noe? Men det er ankuratt som om legene ikke hører på hva jeg sier. Disse symptomene har jeg nå hatt i så lang tid, konstant.. Og jeg har prøvd: - antidepressiva - epilepsimedisiner - blodtrykssenkende - sarotex - triptanene - cataflam - pinex forte - som er det eneste som virker.. Som gir meg et liv! Skulle ønske at en av de andre medisinene hadde samme effekt, da hadde jeg ikke følt meg så mistenkeliggjort. For alt i verden vil jeg kunne jobbe, og det klarer jeg bare dersom jeg kan ta medisiner.. Ihvertfall ha vissheten om at jeg har dem i skapet.. Jeg er ikke ute etter noe rus:( bare livet mitt.. hvordan legger jeg dette frem det er som og snakke til døve ører..
Giacomo_P Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Takk for svar:) Fastlegen min sluttet idag, Så jeg fikk en ny.. Skal til ham om 2 uker. Lurer på om jeg skal legge frem alt sammen som har skjedd til nå og se hva han sier? Jeg bare legger det frem her, slik at kanskje noen kan hjelpe meg.. Med hva jeg skal si i forhold til medisiner og sånn.. Både til ham og en eventuell privat klinikk. Det hele begynte i 2010 da jeg jobbet på en kioSk med statisk arbeid. Øvre rygg taklet det ikke fra dag 1, og etter 3 mnd gikk heldigvis arbeidsavtalen ut(gjennom manpower). Da var jeg blitt ekstremt trett, lyssky, lydsky, vond hals ved anStrengelse og migrenen eskalerte. Midt oppi dette har jeg måttet skaffe meg ny jobb osv.. Stresset situasjon.. Jeg lurer på om det med ryggen har satt igang noe? Men det er ankuratt som om legene ikke hører på hva jeg sier. Disse symptomene har jeg nå hatt i så lang tid, konstant.. Og jeg har prøvd: - antidepressiva - epilepsimedisiner - blodtrykssenkende - sarotex - triptanene - cataflam - pinex forte - som er det eneste som virker.. Som gir meg et liv! Skulle ønske at en av de andre medisinene hadde samme effekt, da hadde jeg ikke følt meg så mistenkeliggjort. For alt i verden vil jeg kunne jobbe, og det klarer jeg bare dersom jeg kan ta medisiner.. Ihvertfall ha vissheten om at jeg har dem i skapet.. Jeg er ikke ute etter noe rus bare livet mitt.. hvordan legger jeg dette frem det er som og snakke til døve ører.. Chevy - jeg synes rett og slett du skulde vise den nye fastlegen din dette indlegget. Og understreke den biten jeg udhevet. Det kan være du bliver positivt overrasket?
Tropic Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Har du vært til nevrolog? Om ikke, få henvisning dit! Jeg skal snart ENDELIG til nevrolog med mine hodepine vansker og gleder meg!! Håper jo de kan hjelpe meg.
Gjest Chevy Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har vært hos nevrolog:( ikke mye hjelp og få for meg.. Håper du er heldigere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå