Gå til innhold

Skjult transe. Hva mener dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville si at du har rett jeg, Glamourgirl :)

Det heter "transvestitt" for dem også, men siden kvinner har mye mer frihet i klesveien er det ikke alltid så lett å oppdage. Jeg skulle anta at det finnes like mange kvinnelige transvestitter som mannlige, men de mannlige er altså mer synlige.

Videoannonse
Annonse
Gjest glamourgirl
Skrevet
:) Takk HEge! Fint å få bekreftet at jeg ikke er helt på jordet. Vil jo ikke påberope meg ekspertise på et område der jeg ikke har noe... Selv om jeg har blitt tatt for å være "drag-queen" flere ganger (sikkert nevnt det her før) etter det kutta jeg ned på sminka :oops: Selv om jeg i bunn og grunn tok det som et stort kompliment! :ler:
Skrevet

Jepp, eg vil òg seie du har rett - med eit lite tillegg: Det er dei som brukar dameklede, men ikkje bryr seg om å framstå som dame (dvs. med lauspupper, makeup, parykk osv, kanskje dei har skjegg òg) som identifiserar seg som transvestittar - og så er det dei som brukar dameklede på nett same måte men ikkje ser på seg sjølv som transvestittar. (Mykje det same som damer som finn klede dei likar i herreavdelingen.)

Ska'kje vera lett, ser du. ;)

Gjest siste gjest igjen
Skrevet

Det var jo hyggelig å høre. Da burde man jo faktisk være veldig forsiktig med å kalle en gutt som kler seg og ser ut som ei jente for transe før man har snakka med personen og spørt om det er jenta han prøver å være. Hvis det ikke er det som er målet hans, men han ser slik ut. Så er han jo faktisk ikke trasvestitt.....:)

Må jo bli sånn hvis jeg har forstått det som glamourgirl, crazee og hege sier riktig. Selv om ei jente kler seg som en mann og ser ut som en mann, med kort hår osv. Så kan ikke hun betegnes som transvestitt før at det er en mann hun prøver å være. Altså personen må spørres. For da er det innvendig det sitter.

Det tror jeg ikke det er så mange som er klar over. De fleste vil stort sett karakterisere en mann som kler seg i kvinneklær som transvestitter. Men de som gjør dette fordi de synes det er mer behagelig, passer bedre, kan jo ikke kalles for transvestitter, de velger jo da bare de klesplaggene de liker best. Og da er man altså ikke transvestitt?

Hvis dette stemmer så føler jeg meg plutselig mye mer normal..:)

Skrevet

Dersom de er interessert i temaet "mannemenn" i dameklede og anna som høyrer damene til (sånn stereotypisk sett) så kan kanskje følgjande sider/diskusjonsfora vera av interesse:

www.imff.net

www.tomscafe.org

www.hhplace.org (for dei som likar høge hælar, uavhengig av kjønn. Menn er mest aktive, ser det ut til ;))

Nokre transvestittar er det der, men mesteparten er heilt "vanlege" menn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen av dere jenter som har prøvd seg i "andre roller" - prøvd å endre "identitet"? Om dere ikke har prøvd dere som mann, har dere kanskje prøvd dere på byen med parykk og "Marilyn Monroe" image, prøvd aldringsutseende (+ 30 år til egen alder). Hvis dere ike har prøvd, har kanskje noen en drøm om å prøve seg uten bindinger til egen identitet ?

Skrevet

Hei, mye vettug prat her.

Da jeg for mange år siden fant ut av hva jeg var og att andre også andre hadde trang til å bruke jenteklær.

Jeg fant da frem leksikon og definisjonen av transvestitt der var.:

Trang til å kle seg i det motsatt kjønns klær.

Da skuller det vel ikke ha noen betydning om en brukte parykk eller ikke, om en sto frem som jente eller som gutt i kjole.

Skal alle varianter av transeopplevelser ha eget navn, blir det mange.

Jeg føler meg ikke hjemme lenger som transvestitt, selv om det er det som har vert min definisjon siste årene. Jeg liker fellesnevner transe.

Skrevet

Er enig med deg Transe, i at navnet betyr lite (transvestitt, transe, TV)En får bruke d en synes passer best.

Hadde håpet at noen jenter kunne svare på om de ikke har noen liknende fantasier som oss transer.

Skrevet

Før det første så må jeg si det tøft gjort at man står frem som transe. Det står stor respekt av som jeg misunner de som gjør det. Det er bra at noen tør gjøre det.

Det som jeg lurer litt på. Det er kansje litt utom tema her,men jeg tar spør likevell. Kansje spør jeg litt dumt nå.

1. Dersom er utkledd og går i dameklær og må på toalett hvor går man da? Dersom en går på dametoalettet hvordan reagerer jentene/kvinnene på det?

2. Og så er det dette med onanering og sex. Hvordan forholder den som er transvestitt til dette. Behøver ikke å gå i detaljer om ting og tang. Det må være et pradoks at når en mann føler seg som en kvinne og motsatt. Vet ikke dere forstår hva jeg mener.

Jeg vil gjerne ha noen synspunkt om dette.

Til alle er transvesitter lykke til videre i livet. Som sagt så står det stor respekt av.

Gutt30

Skrevet

1. Går selsagt på dametoalettet, rart om en jente kommer inn på guttedo da. Det har gått veldig bra, jeg har gjorte 100 vis av ganger. ikke noe problem.

Men første gangen jeg gjorde det var jeg dritnervøs, men måtte fordi jeg var så tissetreng. Selvsagt sitter vi når vi tisser, vi er da jenter. Flaut at andre hørte strålen falle fra ståhøyde.

Jeg sitter alltid når jeg tisser, selv om jeg er kledd som mann, når jeg er på jobb. Det blir en vane. Gjør det også hjemme.

I en periode brukte jeg også bind hver 4. uke.

2. Jeg må da runke som andre menn, har ikke noe alternativ der. Koser med mine bryster også.

Håper du er tilfreds. Bare spør om det er noe som er ubesvart

Skrevet

Glamourgirl fortalte ovenfor at hun ofte går på byen i dress og at hun til og med har "kjole og hvitt", forstår at hun føler seg veldig feminin i de antrekkene, det er jeg helt sikker på at hun er. Men det er vel andre av dere jenter som drømmer om å "gå på byen" i slike antrekk, rokokkokjole, "black metal"-antrekk, "gotisk" eller noe annet som viser at du er ekshibisjonist ? Noen har kanskje en drøm eller vært på Cat-people ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...