Gå til innhold

Skjult transe. Hva mener dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns du er tøff!!! Hørtes fint ut det du hadde på deg oxo....... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Gitte

Har du fotrtalt noen i familien din at du er transe?

Tidleg informerte jeg søsteren min, og hun tok det veldig fint.Vi har handlet sammen, bytter klær mm.

Etterhvert sa jeg til noen andre, som sa det til andre igjen, og alle som var unge visste det og godok det.

Nå vet alle det, noen eldre onkler takler det ikke, men det får så vere,klarer meg uten.

Sist jul var jeg hos søsteren min som jente hele julen, og det skal jeg i år også.

Du har vel kjøpt deg noe fint til jul?

Det er fint å gå ut nå for deg som ikke har erfaring å handlde nå. Det er så mye folk på butikkene at det er letter å "gjemme" seg bort.

Lykke til, og velkommen etter.

Skrevet
Har du fotrtalt noen i familien din at du er transe?

Hei Transe! Nei, jeg har ikke fortalt noe til familien enda, det er det som blir den verste jobben tror jeg. Må nok snart trø til der også, men tror jeg vil vente til etter jul.

Fortalte det til ei god venninne i går. Hun ble overrasket men tok det flott :)

Deilig å ha sagt det til noen, og det gir meg mot til å gå videre.

Sist jul var jeg hos søsteren min som jente hele julen, og det skal jeg i år også.

Å..jeg misunner deg! Kanskje det blir min tur neste jul? Håper det.

Ha en fin jul da, Transe! :P

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er oxo transe og har stor glede av d, men kona mi liker d ikke noe særlig. De fleste transer har vel merket lysten til å kle seg som jente i svært ung alder gjerne da de var 5 - 6 år gamle, d sies at en ikke blir klar over at d er 2 kjønn før en er 4 år. For de fleste transer er d nok slik at dess mer en kler seg om til kvinne, dess oftere "blir en nødt til d"-lysten øker altså dess mer en kler om. Konsekvensen blir gjerne at en blir mer og mer selvsentrert av d.- Espen/Esther Pirelli har d nok slik tror jeg. Han/hun kler seg nok nå mer som kvinne enn som mann, kona hans, Else, har nok problemer med å takle d i lengden. Jeg tror en må legge bånd på seg og begrense "transingen" mest mulig, gjerne til en til to helger i året, ellers blir en ikke til å leve sammen med. For egen del holder d med en langhelg som kvinne per år. Da reiser jeg gjerne alene til Sverige og har d herlig de dagene d varer. - D er så lett at d tar helt av og for noen ender d med at en blir transexuell og at d eneste saliggjørende er å skifte kjønn. Som sagt er jeg glad i legningen min, men passer på at d bare er en hobby som dyrkes en langweekend per år. Har hatt mange kjempeopplevelser, som andre "straite" aldri vil oppleve.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Per! Hørtes ut som en god måte å "løse" din legning på, siden kona di etter det du sier har problemer med det. Tror ikke selv jeg i utgangspunktet ville ha problemer med at mannen min følte trang til å gå i kvinneklær, problemene hadde kommet hvis kvinnen i ham tok overhånd, og han ble mer kvinne enn meg. Jeg er jo i et forhold for å ha en mann, og ikke en venninne... Bare litt tankespinn fra meg! :wink:

Klem Glammy

Skrevet

Fint at du er interessert i oss transer. D ser ut som de andre jentene fallt fra i diskusjonen. - Jeg snakker bare for hetrofile transer. De som er homofile, er gjerne typen "Greate garlic girls" som liker å opptre som primadonna/utrerte. Hetro transer vil prøve å kle seg, føre seg som ekte damer og kunne passere (ikke bli avslørt) som kvinne.- Men når en først kommer ut av skapet, blir en veldig aktiv de første 2-3 årene, d kan ta helt av med veldig dyre innkjøp osv, d meste dreier seg om transingen. - For noen blir d slik at en ikke er til å leve sammen med. En drømmer om å kunne være både venninne og ektemann, men d går ikke. Du sier at d er mannen du vil være sammen med, men kan akseptere at han av og til kler om. Drømmen for mange transer er vel å finne ei BS kjæreste som tenner på en både som mann og kvinne, særlig hvis hun oppmuntrer til å kle om til kvinne. Men de kvinnene finnes nok ikke ?

Klem fra

Per/Vera.

Gjest glamourgirl
Skrevet

JEg tror det er godt mulig at de kvinnene finnes, Per. Selv vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon, selv om jeg har hatt flere nære venner som har vært heterofile transer, så har jeg aldri vært i forhold til noen av dem...

Skrevet

Fint at du er interessert i temaet Glamour. D er vell gjerne slik at når transer får seg kjæreste vil de bli trygg i forholdet før de forteller om sin legning. Det ødelegger neppe forholdet, men en kan heller ikke vente at d blir "hurrarop". De aller fleste transer har nok et forhold der kjæresten/kona ikke setter alt for stor pris på transingen, men d kan nok bunne i redsel for hva omverdenen vil si, hvis d blir avslørt at mannen er transe.-Tror d derfor er viktig å ha regler/avtale om hvor grensa går for den "kvinnlige" aktiviteten.

Per

Skrevet

D var jo bare Glamour som fulgte opp tråden og sa noe om hvordan d kan være å leve med en transe. - Du som startet temaet : Hva er viktigst for deg ? 1. Å bli "godkjent" i kvinneklær på jobben osv, eller 2. å ha transeopplevelser i miljøer der inegn kjenner deg ? Hvis du går for nr 1 - tror jeg du i lengden blir ganske ensom, familie og venner vil ha problemer med å forholde seg til deg på en naturlig måte. Som sagt før, dess mer du "transer" dess mer blir du hekta på d. Til slutt kan d hende du føler at du må være kvinne på heltid (bli trans Gender eller transseksuell). D er bare mitt syn, sikkert mange som er uenige i d ?

Skrevet

Det er veldig individuelt kor mykje ein treng kle seg i dameklede; nokre greier seg med ei helg no og då, andre vil leva som kvinner (men utan å ta kjønnsoperasjon.) Og sjølvsagt alt i mellom.

Til å byrja med så vil nok ein transe kle seg så ofte han kan, og prøva seg fram kva det er han treng og kva han føler. Nokre finn kanskje ut at dei ikkje er transar, men transseksuelle, andre igjen finn ut at det er ikkje det å kle seg som dame dei treng, men å bruka skjørt som mann, eller høge hælar. Berre som eit par døme.

Så er det òg sånn at når ein transe er fri til å kle seg som dame nett når han vil - så kan lysta til å kle seg om faktisk avta; det er ikkje lengre vits i å bruka alle sjansane han får for å vera seg sjølv.

Faren med å gå for langt og kle seg som dame "for ofte" skjer gjerne når han har stått fram for dama og fått aksept for det - og vil "feira" det med å vera dame så ofte som råd er. Då kan det kanskje bli litt i overkant for partneren (men det er jo dei som definitivt likar mannen som kvinne òg, då.)

Elles bør du ikkje vera alt for negativt innstilt til korleis andre vil takla at ein venn står fram som transe, og kanskje vil vera "kvinne" privat og/eller på jobb. Klart, nokre vil ha problem, mens andre tek det heilt fint og har det same gode forholdet. Det viktigaste er for transen å vera sikker på seg sjølv og oppføra seg som alt er som det skal vera (noko det jo òg er.) Då vil dei rundt han gjerne òg oppføre seg slik. Unntak finst såklart, men det viser seg gong på gong at problemet slett ikkje er så stort som ein ofte fryktar.

Skrevet
Det er så lett at det tar helt av og for noen ender det med at en blir transseksuell og at det eneste saliggjørende er å skifte kjønn. Som sagt er jeg glad i legningen min' date= men passer på at d bare er en hobby som dyrkes en langweekend per år.

Vel, slik jeg ser det, så er vel dette litt feil... Man blir jo ikke transseksuell, for det er noe man er... For det er mer enn en "hobby" som tar av...

Man kommer ut av skapet, og blir ikke TS i det øyeblikket... Man lever ut den man er, og alltid har vært...

Tenkte bare jeg ville nevne det, siden det er noen som tror at man bare kan skru av den man er, og la være å være seg selv...

Klems Hanne...

(Transseksuell...)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring eller tilbøyeligheter i denne retningen, vil bare si takk for en lærerik tråd, som gjorde meg litt mer frisynt på temaet.

Og til alle dere guttene som liker å kle dere i dameklær, uansett hva slags legning dere sier dere har, vil jeg bare si: "you go, girl". Dere er kjempetøffe!

Skrevet

D var fint at flere tok opp tråden igjen. Jeg er enig i at de aller fleste transeksuelle er d fra fødselen "er født i feil kjønn". Likevel er d noen transvestitter som etter hvert, blir Trans Gender, kler seg og lever som kvinne på heltid. Til slutt kan de ikke tenke seg å være noe annet og må derfor foreta kjønnsoperasjon.- Jeg tror i hvert fall det er slik. Forresten fint at mange FFèr (fødte females) er interessert i dette.

Skrevet

Homofile en stund også... Før de når det punkt at de "kommer ordentlig ut av skapet" også... Vil ikke si at jeg er helt enig med deg Per... men det er greit det. Jeg har nå min oppfatning om det, og tror at de var Transseksuell, fra starten av, og turre ikke å ta skrittet fult ut i starten, men fikk se at det ikke var så farlig å være jente som de først trodde, og tørr å ta skrittet fult ut.

Jeg var først bifil, så homofil, og er nå "heterofil", da jeg er "jente"... Ikke alltid like lett å være jente, når man ikke har det mest feminine utseendet, men... Jente allikavel.

Når jeg ser tilbake, så var jeg ikke homofil... Hvorfor... Fordi jeg ikke hadde turt ovenfor meg selv å ta skrittet fult ut.

Noen som mener motsatt?

Klems Hanne

Skrevet

Me vert gjerne opplært til å tru at det finst menn og damer, og at menn har utovertiss og damer innovertiss. Når så ein person opplever at dette her ikkje heilt stemmer for sin eigen del, så må vedkommande finna ut: Kva er det eg er då?

Det er ikkje alltid like lett å veta for alle, for det er ikkje noko lett fasitsvar ein kan slå opp og finna ut av. (Eventuelt at fasiten "utovertiss = mann" er feil...) Nokre brukar lang tid på å finne ut av dette, av ulike grunnar - det kan vera å fornekta kjenslene sine, eller dei anar kanskje ikkje at det finst noko ord for det i det heile teke. Det er fleire som har trudd dei var heilt åleine om å ha det slik, til dei søkte på internett og fann både definisjonar og likesinna. Då har ofte mange brikker falt på plass.

Under denne leitinga etter svar hender det gjerne at ein transseksuell ser på seg sjølv som transvestitt - men likevel synest det er noko som ikkje stemmer heilt likevel. Andre finn ut i tidleg alder at det der vedhenget mellom beina ikkje høyrer heime der.

Ein transvestitt er ein transvestitt, og ikkje noko anna. Han (eller ho) vil ikkje kunna bli transseksuell etter kvart. Men alle transvestittar er sjølvsagt ikkje like; nokre likar å gi uttrykk for den feminine sida alltid/ofte, og så heile skalaen nedover til "av og til". Det er ikkje annaleis enn menn som likar stilen frå der røffe og ultramaskuline, og gradvis nedover til det "forfina"/den metroseksuelle moten.

Og så har me dei midt i mellom då, som tek hormon og får pupper, men slett ikkje har planar om å operere vekk manndommen (sjølv om den nok kan krympe godt inn under hormonbehandlinga.) Desse har eg ofte blitt sett kalla transgender, sjølv om det ordet blir brukt på ulikt vis.

Og sidan eg er så godt i gong: Det er menn som slett ikkje ser på seg sjølv som transvestittar, men likevel gjerne går i dameavdelinga og kjøper skjørt, strømper, gensrar, blusar osv. til seg sjølv. Men ingen planar om å "vera damer" - dei berre vil ha større valgfridom og fine klede som menn. Og kvifor ikkje? Det er jo ikkje verre enn det damene gjer heile tida... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
D var jo bare Glamour som fulgte opp tråden og sa noe om hvordan d kan være å leve med en transe.

Muligens fordi dette er et tema som har vært oppe før?

Det er flott at det tas opp igjen, men et kjapt søk på KG kan nok gi et mer utfyllende bilde enn denne ene tråden gir. :wink:

Skrevet

Crazee, det var et meget klokt innlegg, vi blir nok ikke enige om en transvestitt som blir helt "hekta" på å kle om til kvinne, er transseksuell fra fødselen eller ikke. Men det er nok heller ikke så viktig å diskutere her- Mitt poeng var at de aller fleste hetrofile transvestitter vil oppleve at etter å ha vært "kvinne" noen dager og så tilbake til jobb/mannsrolle, har de et vedvarende "sug" etter kvinnerollen. "Suget" blir ikke borte og en blir veldig selvsentrert. Dess oftere en kler om dess værre.

Mer interessant er det kanskje å få vite hvorfor det er så få kvinnlige transvestitter. Skyldes det at kvinner enklere kan forandre identitet innenfor kvinnerollen ? Eller er det få kvinner som har en drøm om å være "mann" av og til ? Mange ser ut til å ha en drøm om å "opptre" i andre roller f.eks.rokokko-antrekk, fame fatale, militær-uniformer osv. Men det er kanskje ikke antrekk å gå ut på byen i ? Det er også vanskeligere for en kvinne å skjule de feminine trekkene å "passere" som mann. Men dette har dere jenter mye mer greie på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Transvestitter eksisterer ikke for damer, kun transeksuelle. Ei jente er ikke transvestitt selv om ho går med boksershorts eller bukser eller jaktklær osv. Det er vel en tilstand de har greid å opparbeide seg gjennom mange års hardt arbeid.

Det er for menn det blir lagt så mye mening i hvordan man skal kle seg. Og blir karakterisert som transvestitt(negativt, unntatt fra noen få) hvis de kler seg i det som kvinner liker å kle seg i.

Hvis man skal bruke begrepet transvestit så burde alle jenter som går med bukser osv (selv om de er aldri så feminine) engang iblant karakteriseres som det, hvis at menn som kler seg med skjørt og strømper og kjoler betegnes som transvestitter! ... :briller:

Personlig synes jeg det er tåpelig å ha så mye meninger om noe så bagatellmessig som hvilken snitt klærne man har på seg har. Hvis det ser fint ut burde det være greit, så enkelt synes jeg det burde vært, for begge kjønn. For alle klærne er lagd av det samme materialet stort sett......men tror ikke folk tenker så mye over det.

Vil ikke legge så mye i det jeg heller, men pga at det blir gjort det fra alle andre så blir jeg pressa til å rettferdiggjøre hvordan jeg vil kle meg, det er egentlig ikke noe morsomt i lengden.....Vil hvertfall aldri bli likestilling for min del før dame og herre avdelinger i klesbutikker er borte. Jeg snur alltid i døra hvis jeg ser at butikken er delt opp i egne avdelinger for hvert kjønn.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Til siste gjest. det finnes kvinnelige transvestitter også. Vet ikke om det heter det da, eller bare "cross-dressers" det gjeder ikke damer som går i langbukser, men damer som teiper puppene og prøver å få mannete kropp, kler seg i herreklær og spiller mann. Jeg går i dress, og andre "herreklær" har til og med kjole-og-hvitt som jeg bruker til fest, men da ikke som transe, men fordi jeg føler meg enda mer feminin da! Det er ikke klærne som gjør en til transe/cross-dresser, men alt rundt, inkludert måten man "spiller" på. I dameklær er transen kvinne, og ikke en utkledt mann i dameklær, det samme gjelder for kvinner som kler seg som menn også....

Crazee, Per... har jeg rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...