Nymfen Skrevet 15. desember 2003 #21 Skrevet 15. desember 2003 Heia Gitte!!! Og masse velkommen inn hit! Jeg er vel litt som de andre, synes ikke det er noe galt i det...men skjønner det ikke helt...kjenner ingen som har det slik (som jeg vet om ihvertfall..). Hadde sambo fortalt meg at han var transe ville jeg nok fått sjokk, men ikke stort nok til å slutte å elske han, nei. Om jeg hadde truffet en ny mann jeg vurderte og innlede et seriøst forhold til og jeg fikk vite at han var transe, vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skulle reagert. Vanskelig å se for seg. Men vi lever jo i 2003, og i Pirellis tid, så kan umulig se for meg at du kan bli gående alene hele livet alene fordi du er åpen transe?? Det blir helt utenkelig, verden er jo full av store byer fulle av folk som har sett det meste av menneskets natur. Håper du finner ut av alt, jeg kommer nok til å se litt etter deg, du høres ut til å ha god selvinnsikt og mye mot.
Gjest Gitte Skrevet 15. desember 2003 #22 Skrevet 15. desember 2003 Bare gode ord å høre jo Ja, jeg er lei av å leve skjult, og jeg kommer til å gjøre det jeg kan for å komme ut av skapet. Og bli der ute! Jeg tror jeg får mindre reaksjoner ute blant folk om jeg er forsiktig i klesveien. Kle seg normalt mener jeg, slik jeg ser at vanlige kvinner kler seg. Ikke overdrive altså. Men først må jeg komme meg ut av huset. I dagslys 8) Hadde vært herlig å kunne være helt åpen om dette med en kjæreste, tror vi kunne hatt mye gøy. At jeg tenner på slike ting kan kanskje også brukes oss to i mellom. *Drømme*
Ch@rmille Skrevet 15. desember 2003 #23 Skrevet 15. desember 2003 Et par linker som kan hjelpe deg på veien (om du ikke allerede vet om dem). Lykke til:) Freedom of Personality Expression: http://www.fpenorge.no/ Landsforeningen for transseksuelle: http://www.lfts.no
Gjest Gitte Skrevet 15. desember 2003 #24 Skrevet 15. desember 2003 Begynner å tro at jeg har ramlet inn i det riktige forumet :D Dere er så koselige alle sammen! Er det rart jeg trives med å være dame? Jeg får virkelig blod på tann med å vise meg ute blant dere IRL. Men vær litt overbærende med en litt nervøs og famlende gutt/mann som forsøker å kikke inn på andre siden av gjerdet da, så blir jeg nok snart tøffere. En ting: hva om jeg var ute kledd som dame og måtte på toalettet for eksempel. Jeg ville ikke våget å gå kledd sånn inne på herredoen, så jeg måtte vel driste meg til å gå inn til dere. Hadde dere kastet meg ut? Eller ville dere tatt det med ro, uten å mistenke meg for noe skummelt? :oops:
Gjest Madam Felle Skrevet 15. desember 2003 #25 Skrevet 15. desember 2003 Jeg må si at jeg ikke har noe i mot transvestitter, men må ærlig innrømme at jeg ikke hadde likt om min samboer var det. Trodde ikke jeg var så trangsynt, men jeg er nok det når jeg tenker meg om. Hadde ikke følt meg vel om min kjære skulle kledd seg i kvinneklær. Så det er vel som enkelte sier en kan akseptere mye bare en slipper å forholde seg til det selv.
chimp Skrevet 15. desember 2003 #26 Skrevet 15. desember 2003 For meg måtte du gjerne gå på dametoalettet! Tror nok jeg hadde fattet problemet!
Gjest Gitte Skrevet 15. desember 2003 #27 Skrevet 15. desember 2003 Der virker nok litt banalt at jeg spør om sånne ting, men for meg (og sikkert andre som meg) er det viktig å vite om jeg tråkker helt feil. Best å vite framfor å oppleve spetakkel ute der jeg nødig vil bli avslørt. Avslørt blir jeg sikkert likevel, forresten. Det kan neppe være vanskelig å se forskjell på meg og "ekte vare". Om jeg skulle ut blant folk måtte det jo også være som meg selv, ellers ville jeg fått enda mer å bekymre meg over
Ch@rmille Skrevet 15. desember 2003 #28 Skrevet 15. desember 2003 Begynner å tro at jeg har ramlet inn i det riktige forumet :D Dere er så koselige alle sammen! Er det rart jeg trives med å være dame? Jeg får virkelig blod på tann med å vise meg ute blant dere IRL. Men vær litt overbærende med en litt nervøs og famlende gutt/mann som forsøker å kikke inn på andre siden av gjerdet da, så blir jeg nok snart tøffere. En ting: hva om jeg var ute kledd som dame og måtte på toalettet for eksempel. Jeg ville ikke våget å gå kledd sånn inne på herredoen, så jeg måtte vel driste meg til å gå inn til dere. Hadde dere kastet meg ut? Eller ville dere tatt det med ro, uten å mistenke meg for noe skummelt? :oops: Møtte en gang en av great garlic girls på jentetoalettet på et utested. Ingen annen reaksjon enn en del fnising fra jentene... Ingen negative reaksjoner...
Chantique Skrevet 15. desember 2003 #29 Skrevet 15. desember 2003 Begynner å tro at jeg har ramlet inn i det riktige forumet :D En ting: hva om jeg var ute kledd som dame og måtte på toalettet for eksempel. Jeg ville ikke våget å gå kledd sånn inne på herredoen, så jeg måtte vel driste meg til å gå inn til dere. Hadde dere kastet meg ut? Eller ville dere tatt det med ro, uten å mistenke meg for noe skummelt? :oops: Kastet deg ut, nei ! Bare gå på damedoen du Jeg har aldri hatt problemer med at det kommer en transe eller to inn på damedoen. Skjønner godt at en mann i kvinneklær ikke føler seg særlig komfortabel med å gå på herredoen. Akkurat når man transer syns jeg man passer best inne på damedoen sammen med damene
Crazee Skrevet 15. desember 2003 #30 Skrevet 15. desember 2003 Er jeg ikke den første altså? Hmm.. Det er i alle fall tre transvestittar her, og så har det vore nokre transvestittar innom som gjester, og nokre menn som kort og godt likar å gå i skjørt (som ein del av herregarderoben.) Og Sandman tenker på ei transseksuell me alle set stor pris på her Så, du er slett ikkje åleine. Når det gjeld å gå ut i dagslys: Det viktigaste er å vera trygg på deg sjølv, så er resten ikkje så vanskeleg.
Transe Skrevet 15. desember 2003 #31 Skrevet 15. desember 2003 Hei, jeg er transe,klær meg som jente i fritiden, men som gutt på jobb. Det tar ofte tid å komme ut av skapet. Man gåt ikke bare ut, men prøver litt og tilbake. Først i en stor by, bare ukjente så andresteder. Først bare på gatene, så sener på butikk og fest. Slik hadde jeg det, og tror mange har det slik.Man må prøve seg frem. Først noen småturer med meg, noe bilturer. Den stoe testen var som gutt å si det på kjoleforettningen at jeg skulle ha den selv. Får alltid som mann spørsmål hva slags dame man skal kjøpe til.Bang så hadde jeg sagt det.Reaksjonen: Da kan du vel prøve selv?, noe jeg gjorde også. Da var det løst, snere går det bare bedre og bedre. Dametoalettet er ett problem, det var ike moro, men en må det. Kan ikke gå på herretoalett med skjørt. Alt blir en vane, nå har jeg ikke vert på herretoalett på ett år. Lykke til, jeg kommer tilbake.
Gjest Gitte Skrevet 15. desember 2003 #32 Skrevet 15. desember 2003 Heia! Flott at vi er flere! Jeg bruker også bilen en del, men er litt skeptisk til å gå ut av den om dagen. Min store skrekk er forresten å havne i politikonktroll :o Men som sagt, veldig spennende! Må snart ta mot til meg og dra på handletur. Kjører til et sted der ingen kjenner meg, så får vi se. Trenger et par nye skjørt og gensere. Men nå begynner vi vel å dreie inn på noe som ikke passer helt i seksualitetforumet, eller? Håper de bærer over med oss, siden det tross alt er litt av den sorten også for min del. Er litt usikker på om jeg ikke er litt sånn S/M orientert også jeg. Siden jeg liker tanken på å bli tvunget til å kle meg slik i tillegg. Kan det være fordi jeg ubevisst ser etter en unnskyldning for å gjøre dette? Er man tvunget har man ingen "skyld". Vet ikke, men kanskje.. Litt dumt, for jeg bør ikke føle noen skyld for at jeg har det slik, jeg ba jo ikke om det da jeg ble født. :oops:
Gjest wannaBeTranse Skrevet 15. desember 2003 #33 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har noen synespunkter på dette jeg hadde lyst til å lufte...Jeg er et hannkjønn. Jeg veit ikke om jeg er noen Transe, men jeg prøver så godt jeg kan iblant :-? Jeg liker også litt forandring i klesveien. Pleier ikke å sminke meg eller bruke bh eller sånt, for det synes jeg blir feil hvertfall for meg, litt meningsløst(hvertfall bh...), og prøver ikke prøve å være dame. Kan være at jeg bare tar på meg ei lue, et eller annet skjørt(olaskjørt er kjønnsnøytralt vel), strømpebukse og en genser f.eks. Og så rusle litt rundt i byen eller på skola. Vil ikke at det skal være sexy, men helst litt tøft og frika... Liker best å være sammen med andre jenter av en eller annen grunn.. Forrige uke blei jeg stoppa av en eldre vakt(mann) på vei hjem fra skola og måtte vise legimitasjon. Og han grynta og stønna, og sa jeg hadde fine lår....da blei jeg redd!! Og nærmest sprang derfra...huff! Men når jeg var trygt hjemme tror jeg synes det var litt morsomt allikevel... :oops: Det som jeg synes er dumt er hvis noen legge noen dypere betydning i det.For meg er det bare noen klesplagg, skjørt eller bukse blir det samme. Ei jente jeg har vært sammen med ville at jeg helst skulle gå i skjørt hele tiden, synes det så bedre ut, sa hun hvertfall...men da slutta jeg litt med d, for når hun reagerte sånn var det ikke fullt så morsomt lenger... Ser ikke noe vits i å ta seg selv så høytidelig at det skal være nedværdigende å ta på seg et dameplagg el 2 el 3 i ny og ned...Hvis jeg ser et plagg som jeg liger farga og jeg synes det passer meg så kan det være god nok grunn til å kjøpe det. Seinere så kjenner jeg spenningen i kroppen når jeg prøver foran speilet at tør jeg å gå med dette, å få den følelsen er ikke det litt av poenget med hele klesopplegget, det synes hvertfall jeg, man må tenke litt på seg selv om... :blunke: Jeg kjenner endel jenter som hater å gå med skjørt/kjole...på samme måte som jeg hater å gå med dress, tror ikke dette er noen guttefenomen...har ofte følelsen av at det er flere jenter enn gutter som ikke liker å bli fortalt hva de kan kle seg i og ikke, men vil få bestemme selv. De som har noe imot min måte , så er det ikke at de synes jeg er stygt kledd, men det virker som de blir kvalme for at jeg vil nedverdige meg sånn. Det synes jeg er dumt, for det blir helt misforstått.... Skulle ønske folk ikke la seg så mye opp i hvordan man kler seg...jeg prøver å ikke la det påvirke meg men føler meg ganske lenka fast iblant. Menså tenker jeg at alle må vel ofre litt, så jeg kan vel ikke regne med å få gjøre akkurat som jeg vil hele tiden. Vi lever jo i et samfunn, og litt av poenget er vel at jenter skal gå med jenteklær og gutter med gutteklær, og det burde vi godta for vårt eget beste enten vi vil eller ikke, sånn føler jeg forventningen. Men jeg gir egentlig faen, tenker at når jeg blir skikkelig voksen(begynner å nærme seg), så blir jeg vel nødt til å gjøre som alle andre jeg og...den tid den sorg!
Gjest Gitte Skrevet 15. desember 2003 #34 Skrevet 15. desember 2003 Ei jente jeg har vært sammen med ville at jeg helst skulle gå i skjørt hele tiden, synes det så bedre ut, sa hun hvertfall...men da slutta jeg litt med d, for når hun reagerte sånn var det ikke fullt så morsomt lenger... Ja, vi er alle forskjellige. Det du ikke likte er min ønskedrøm
frosken Skrevet 15. desember 2003 #35 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har ikke noe imot transer sånn i prinsippet, men må vel innrømme at jeg ville nok hatt vanskeligheter med å innlede et forhold til en jeg visste var det. Selv om jeg skulle ønske jeg ikke hadde slike motforestillinger. Dersom min kjæreste nå skulle vise seg å være transe... vel... hadde vel blitt ganske sjokkert, men håper og tror at jeg nå elsker han så mye at jeg hadde prøvd å jobbe med mine egne fordommer. Han ville jo fortsatt vært den samme.
Crazee Skrevet 15. desember 2003 #36 Skrevet 15. desember 2003 WannaBeTranse: Det høyrest ut som om du er ein av fleire og fleire menn som kun er ute etter større variasjon i det du kan kle deg i. Nokre interessante lenker kan vera: http://www.imff.net http://www.tomscafe.org http://www.hhplace.org/hhboard/index.php IMFF: Hovudtyngda ligg kanskje på menn i skjørt (inkl. kilt) men makeup (for menn) er og diskutert, i tillegg til andre klesplagg. Er òg galleri der, både med kjendisar i skjørt, kilt og kjole, samt brukarar sjølv. Toms Cafe: Hovudtyngda er her bruk av kilt, men og andre skjørt. HHPlace; High Heels Place: For dei som likar høge hælar. Kvinner og menn. Det er ein og annan transe på alle fora, men stort sett vanlege menn og kvinner. Dei har berre eit utvida motebegrep.
Crazee Skrevet 16. desember 2003 #37 Skrevet 16. desember 2003 Er litt usikker på om jeg ikke er litt sånn S/M orientert også jeg. Siden jeg liker tanken på å bli tvunget til å kle meg slik i tillegg. Kan det være fordi jeg ubevisst ser etter en unnskyldning for å gjøre dette? Er man tvunget har man ingen "skyld". Vet ikke, men kanskje.. Er visst ein vanleg tanke/fantasi det der - ikkje fordi ein har S&M-tendensar, men for å sleppa kjensla av skam/frykt/skuld, som du er inne på.
Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #38 Skrevet 16. desember 2003 Er visst ein vanleg tanke/fantasi det der - ikkje fordi ein har S&M-tendensar, men for å sleppa kjensla av skam/frykt/skuld, som du er inne på. Det kan være det ja, jeg har i alle fall vært inne på tanken. Ikke så farlig, det er lov å fantasere Merker at jeg er mye tryggere i dag, så det tar kanskje ikke så lang tid før jeg forteller det til noen gode venner. Tenker jeg begynner der jeg, så får jeg tenke på familien senere. Håper det går bra, det hadde vært så fint å være mer fri. Slippe å gjemme seg.
Transe Skrevet 16. desember 2003 #39 Skrevet 16. desember 2003 Hei igjen. Litt mer om meg. Jeg er singel, og nesten vert det alltid. Har ikke "lurt"noen jente inn i forhold, har alltid fortalt det tidleg.Nå som jeg er jente på all fritid, blir det selvsagt tema fra dag 1. Jeg har ikke funnet en jente som tør satse på meg enda. Forstår at det er problematisk for en jente. Ja jeg ville ikke gjort det, ihvertfall ville jeg ikkke kun bo sammen med en jente som bare bruke "herreklær" joggebukser,villmarksklær mm. Jeg må ha en jente som liker å bruke gfeminime klær og like å vere feminim. Sliker det bare. Egoist? La det så vere, jeg er bare sånn, det er meg.Om jeg går ut sammen med em jente vil jeg at vi skal opfattes som ett lesbisk par. Jeg må bruke BH, det er det ett must for meg, kunne tenkt meg ekte brøst,eller silikon. Tidleger kunne jeg tenke meg å b ruke skjørt uten sminke og uten å prøve å se ut som jente. Den tiden er forbi, jeg er jente alltid uten om jobb. Har planer om å vere jente på jobb også. Det blir deilig. Lykke til alle som vil ut og prøve seg i jenteverdenen, den er fantastisk.
Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #40 Skrevet 16. desember 2003 Og jeg har ingen problemer med ei jente som er røff i stilen. For meg kunne vi ha byttet roller, men det måtte altså ha vært ei jente under den den røffe stilen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå