StrawberryQueen Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hei!! Skal ha middag for ett vennepar av oss på fredag, og trenger litt tips. Venninnen min er nemlig vegetarianer,hun spiser ikke kjøtt,fisk, fugl eller helst ikke meieriprodukter heller. Jeg syns grønnskasretter er godt, med mannfolka vil jo helst ha litt kjøtt i maten. Har noen av dere forslag til middagsretter der kjøttet er ett tilbehør som kan tilsettes hvis man vil?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Noen forslag: - Indisk curry, en ren grønnsakscurry, og en med kjøtt, pluss basmatiris, naanbrød og raïta. - Couscoussalat med grillede grønnsaker (feks aubergine, squash, paprika, fennikel, pluss hakket rødløk, friske tomater og friske urter) og ristede pinjekjerner. Og i tillegg stekte lammekoteletter for dem som vil ha. Samt sitronbåter, og gjerne tzatziki. - Pizza, en vegetar og en med kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Hva med å lage libanesisk? Da er det jo ikke akkurat kjøtt i det, men det er det ikke ment at det skal være heller. Falafel, couscous, hummus etc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Taco, med en bolle kjøttdeig og en bolle kjøtt-erstatning, og resten vanlig. Jeg har bare smakt en variant av kidneybønner, men det finnes vel soyagreier og sikkert andre ting også.
StrawberryQueen Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2011 Mannfolket mitt er ikke begeistret for all slags mulig grønnsaker, noe som er litt kjipt for meg Takk for forslag!! Jeg tenkte på taco selv, kjøttdeig for oss og spicy bønner til henne.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Vegetartaco er faktisk veldig godt! Bedre enn taco med kjøttdeig Hvis du vil gjøre det enkelt, kan du kjøpe et par pakker med ferdige kidneybønner/grytebønner/brune bønner. Mos disse med hendene eller en gaffel. Ha litt olje i panna, før du steker løk, hvitløk og litt chili i pannen. Ha oppi de moste bønnene. Stek dette en liten stund på middels varme. Ha oppi en pose med tacokrydder og en liten kopp med vann. La dette steke en liten stund. Kjempegodt! Og veldig godt med hjemmelaget guacamole til
Taste of Slow Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har mange forslag til vegetariske retter! Vegetartaco som mange har nevnt er supert - enten med bønner eller med kjøtterstatning. Ellers finnes det mange gode retter med linser, enten suppe med godt brød til, eller en indisk linsestuing som man kan fylle i wraps med litt mynte-yoghurt saus på. Veldig godt! Det er også veldig godt med en thaicurry wok - da er det enkelt å lage en versjon som er vegetarisk (og helt uten meieriprosukter!) - og så kan man dele den ferdige retten i to gryter, og tilsette kjøtt i den ene om man ønsker. Du finner mine vegetariske og veganske oppskrifter her: http://tasteofslow.com Eller på facebook her: http://www.facebook.com/#!/pages/Taste-of-Slow/156999527702047 Taste of Slow
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå