Gå til innhold

Har du Canada Goose-jakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste som kommenterer her og er så innmari i mot canada goose jakkene hadde neppe hatt råd til dem uansett.

Det er typisk fattige, trygdede, eller de med mindre penger som velger å være i mot plagg som dette.

Vi som kommer fra gode hjem, har en god utdanning og en bra betalt jobb velger å bruke penger på slike plagg, de er varme, fine og gode, og det er ikke vår skyld at bitterfittene på kg ikke liker det ;)

:skratte:

Så fint at du vet hvordan kontoen min ser ut, og hva vi har hver eneste mnd :) Og ikke minst at du vet hvilken utdanning vi har! Tusen takk, du gav meg en veldig god latter :Hehe:

Edit:

Forresten så er det veldig interessant at du velger å lange ut mot alle som har tatt et standpunkt imot og signerer med nick mens du selv ikke tør å motsi oss men heller gjemmer deg bak anonymknappen :wink:

Endret av daemonia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg.

Fordi jeg ønsket en god og varm jakke. Det skader jo heller ikke at den er stilfull, vel designet og slitesterk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyra skinnlommeboka di kommer fra er jo ikke avlet frem kun for skinnet sin skyld. Det er liksom en mer fornuftig mening bak det, i motsetning til minker og rever hvis kadavre blir dumpet.

Nå må du ikke dra mink og rev inn i en diskusjon om Canada Goose-jakker da. Da er det tross alt snakk om dyr som har levd hele sitt liv ute i det fri og blir tatt liv at fordi det er for mange av dem. Selv om avlivningsmetoden (hva er egentlig fakta her?) er fæl, er det vel tross alt bedre enn dyr som har blitt avlet opp i fangenskap og dør i fangenskap?

Forøvrig, folk som f. eks. spiser norsk kylling med de oppdrettsvilkårene de har og samtidig er pelsmotstandere kan gå og ta seg en bolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om avlivningsmetoden (hva er egentlig fakta her?) er fæl, er det vel tross alt bedre enn dyr som har blitt avlet opp i fangenskap og dør i fangenskap?

Et veldig enkelt svar på det spørsmålet:

NEI

Det er uansett snakk om dyr som lider unødig pga materialistiske "behov".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et veldig enkelt svar på det spørsmålet:

NEI

Det er uansett snakk om dyr som lider unødig pga materialistiske "behov".

Da satser jeg på at du lever ditt liv på en slik måte at ingen dyr lider på grunn av din materialisme. Tenk på alt du har av ting som har påvirket miljøet for dyr og mennesker i hele verden. Dataen din er full av komponenter som utgjør en ekstrem miljøfare, bilen du kjører, alle de andre klærne du kjøper. Jeg skal love deg at det er plenty av "unødvendige" ting du har som har skapt en mye verre hverdag for et enormt antall dyr i verden.

Saken er at man velger hva man vil engasjere seg i, og de aller færreste lever livet sitt sånn at de kan med rette anklage andre mennesker for å være verre eller gjøre verre ting.

Jeg sier ikke at man ikke skal engasjere seg, men man får søren meg godta at andre velger å prioritere annerledes. Mitt inntrykk er at pelsmotstandere ofte tror de har en viktigere sak, og at dette rettferdiggjør deres til tider ekstreme oppførsel og gjør at de slipper unna normal folkeskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller gå ut og gjøre noe for verden, i stedet for å sitte bak tatstauret og gnage om det evinnelige pelsmaset deres? Denne kjedsommelige slactivismen deres er slitsom og patetisk.

Jeg har en CG, skyt meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kan dere ikke heller gå ut og gjøre noe for verden, i stedet for å sitte bak tatstauret og gnage om det evinnelige pelsmaset deres? Denne kjedsommelige slactivismen deres er slitsom og patetisk.

Jeg har en CG, skyt meg.

*skyte deg*

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Om du fryser såpass mye så bør du nesten se på hvor høy temperatur du har inne. Det er ihvertfall ikke ullkåpa si skyld at du fryser når det er typisk norsk varme!

Hvis du har veldig høy temperatur inne, vil du naturligvis fryse med en gang du går ut. Jeg kjenner en som fyrer hele året. Ikke noe spesiell grunn, men han fryser med en gang. Han har over 30 grader inne i stua, og mener at 30 må være et minimum. Han fryser seg helt fordervet hvis temperaturen blir under 15 grader.

Når han klager på hvor kaldt det er ute når det er over 10 grader så sier jeg det rett ut: Slutt å fyre i ovnen som en idiot, og problemet vil bli løst etter en kort stund!

Og om du ikke har det uvanlig varmt, så bør du sjekke blodprosent og se om du bør gjøre noe med det.

Blodprosent og frysing

Uansett så er det ingenting som heter MÅ ha pels i såpass milde temperaturer i forhold til hva vi har hatt på vestlandet de siste årene. Klarer jeg å gå uten pels i over 20 minusgrader, så klarer du det også i bare 10 minusgrader.

Eg har låg blodprosent, men ikkje unormal, og det held seg stabilt lågt sjølv om eg et jern. Men det var faktisk eit godt tips, sjølv om det ikkje er så lett å gjere noko med det (eg har prøvd i åver ti år, altså, visste berre ikkje at det var ein samanhang - takk for info!).

Elles har huset mitt heile 20 gradar inne, det er vel lov, er det ikkje? Prøver å spare litt straum og miljø, nemleg. Men eg har alltid frosse, alltid kalde hender og tær, eg venjer meg ikkje, slik ein del seier. Tru meg, eg veit kva ein kan prøve, og eg brukar dei fleste tiltaka som finst, men då eg for første gong dro på meg den nyarva pelsen min i fjor vinter var det fantastisk deilig. Då var det i alle fall berre hender og føter som var kalde, og dei har eg gjeve opp. Vi er rett og slett ulike. Eg treng dun for å halde meg frisk, også helst pels, du gjer det ikkje. Tru ikkje at eg gjerne skulle bytta, det er veldig slitsamt å vere kald heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hva mener du med at fleece er miljøfientlig?

Det lages jo ofte av resirkulerte plastflasker og er dermed er godt eksempel å utnyttelse av ressurser. Er det miljøgifter fra plastproduksjon du frykter?

Ofte er det frå resirkulert plast, men langt i fra alltid, og dette er eit syntetisk oljeprodukt som ikkje let seg bryte ned. Resirkfleece er sjølvsagt eit undantak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

De fleste som kommenterer her og er så innmari i mot canada goose jakkene hadde neppe hatt råd til dem uansett.

Det er typisk fattige, trygdede, eller de med mindre penger som velger å være i mot plagg som dette.

Vi som kommer fra gode hjem, har en god utdanning og en bra betalt jobb velger å bruke penger på slike plagg, de er varme, fine og gode, og det er ikke vår skyld at bitterfittene på kg ikke liker det ;)

Den kommentaren der var bare latterlig! Ærlig talt. Stå heller frem med nick når du skal spy ut slike usakeligheter! Herregud.

Jeg har nok av penger til å kjøpe meg en CG jakke, men jeg har ikke noe behov for det og synes jakkene er stygge og harry ;)

Endret av Sunshine23
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Test av ekte/falske Canada Goose og fjellreven jakker på "Tv2 hjelper deg"kl 20:00 i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kommenterer her og er så innmari i mot canada goose jakkene hadde neppe hatt råd til dem uansett.

Det er typisk fattige, trygdede, eller de med mindre penger som velger å være i mot plagg som dette.

Vi som kommer fra gode hjem, har en god utdanning og en bra betalt jobb velger å bruke penger på slike plagg, de er varme, fine og gode, og det er ikke vår skyld at bitterfittene på kg ikke liker det ;)

Dette innlegget var unødvendig og nedlatende. At det går ann synke så lavt.

Er lei pels og canada goose diskusjonene på dette forumet. Bruker selv pels, og stopper ikke å bruke det. Liker ikke å bruke klær som er fremstilt av plast, da det er ubehagelig og ekkelt. Fremstilling av plast er heller ikke bra for miljøet, men tydligvis så er ikke den diskusjonen viktig. Det å rope nei til pels har blitt business, og ingen tenker at med engang pelsindustrien avvikles som jeg tviler på kommer til å skje vil industriene for kjemisk og syntetisk fremstilling øke sykt høyt. Men utslipp av all verdens dritt ut i atmosfæren er jo like greit, er så forurenset fra før av. Har lest at flere her støtter fuskepels, men det er jo fremstilt av plast som slipper ut stoffer som forurenser, og samtidig øker etterspørselen etter pels.

Vi har siden menneskets begynnelse annvendt pels, så dette er ingen moderne trend. Ja, måten å anskaffe seg på har forandret seg og mye er sikkert gjennom tortur. Er det av den grunn greit å drive tortur på mennesker. Lei dobbeltmoralske dyrverns aktivister som kaster maling på dem som går med pels, og selv bruker enkelte av dem fuskepels. Driver med tortur selv og øker etterspørsel. Det er lov til å være i mot pels, og selvfølgelig er det lov til å ha sine formeninger om pels. Men at alle ikke er med betyr det ikke av den grunn av vi er onde og har hjerte av stein. Å bli tilskreket pelshor*,dyremishandler og bli overfalt med maling er jo ikke noe bedre. Tortur av mennesker er det ingen som bryr seg om. Fei opp skittet utenfor deres egen terskel før dere aktivister kommer å skolerer andre om hva som er rett og galt.

Endret av Saunet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tror ikke jeg har hørt om at noen med pelskåpe har blitt kastet maling på siden 80-tallet.. Hvor er det dette skjer hele tiden?

Det finnes forresten fuskepels som er laget av miljøvennlige stoffer, sånn hvis noen skulle lure på det.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...