AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 HVORFOR har du kjøpt Canada Goose? http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker Setter du virkelig din egen forfengelighet over et dyrs liv? Driter du i at et dyr har lidd en lang, smertefull død, bare for at du skal få deg en pelskrave? 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Helt ærlig? Nei, jeg bryr meg ikke. 5
Auri Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Nei, da har du vel ikke noe imot at jeg kommer og dreper bikkja eller katta di for at jeg kan skaffe meg en fin pelskant da, AB. 3
sebastianen Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Nei, da har du vel ikke noe imot at jeg kommer og dreper bikkja eller katta di for at jeg kan skaffe meg en fin pelskant da, AB. Litt militant dyreverner her ? Greit nok det, jeg har vært der selv. Jeg var medlem av Lupus i min ungdom, og slapp løs pelsdyr midt på natta. Det vi ikke så var eieren som lette etter dyra sine hele natta fordi han visste at de ikke kunne greie seg selv, han hadde omsorg for dem. Vi ville bare statuere et eksempel, vi tenkte ikke på hva som ville skje med dyra alene i skogen. 4
sebastianen Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Men selv ville jeg nok foretrekke at det ble brukt syntetisk pels fremfor å fange ville dyr i feller. Jeg har bare boblejakke uten pels jeg .
Auri Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Nei, jeg ville aldri gjort noe sånt, overhodet. Verken å slippe løs pelsdyr eller skade andres dyr. Det er ikke slik dyrevernerne vinner frem. Men jeg setter ting på spissen, for jeg skjønner meg ikke på de menneskene som synes det er helt greit at ville dyr skal miste livet for noe så unødvendig. 3
Gjest Spinell Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Det jeg lurer på er hvorfor du har utformet spørsmålet som du har. Du lurer ikke i det hele tatt på noe ang Canada Goose (selv om det er det du antyder), du "lurer på" noe ang de som kjøper slike jakker og stiller ledende spørsmål angående dette. Og før jeg stemples: nei jeg har ikke slik jakke. Jeg er ikke militant dyreverner, men jeg er totalt tilhenger av forsvarlig dyrehold og humane avlivingsmetoder. 2
sebastianen Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Nei, jeg ville aldri gjort noe sånt, overhodet. Verken å slippe løs pelsdyr eller skade andres dyr. Det er ikke slik dyrevernerne vinner frem. Men jeg setter ting på spissen, for jeg skjønner meg ikke på de menneskene som synes det er helt greit at ville dyr skal miste livet for noe så unødvendig. Vi slapp løs pelsdyra fordi vi trodde det var måten å stoppe pelsdyrfarmene, det er ikke mitt stolteste øyeblikk. Mentil mitt forsvar, vi var unge med glødende hjerter .
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 For å skaffe pels til canada goose jakker så blir coyotene fanget i en revesaks, der de kan stå i dagesvis å hyle av smerte. Dette er fangsmetoder som er ulovlig i Norge, nettopp fordi de er så grusomme. Dette er ikke humane avlivingsmetoder.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Nei, da har du vel ikke noe imot at jeg kommer og dreper bikkja eller katta di for at jeg kan skaffe meg en fin pelskant da, AB. Jo visst hadde jeg blitt forbannet. De hadde jeg jo hatt følelser for, men noen dyr i fangenskap en helt annen plass i verden har jeg ingen medlidenhet for.
PRT Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 men noen dyr i fangenskap en helt annen plass i verden har jeg ingen medlidenhet for. Da sier du samtidig at du har et hjerte av stein. Greit det. 8
kazcade Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Canada goose jakker er etter min mening blitt litt småharry (tuslet rundt i Oslo i helga og der gikk hele gjenger av småberter i identikit CG-jakker). Og utenom det så er pels helt unødvendig på klær. Uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Da sier du samtidig at du har et hjerte av stein. Greit det. Nei, AB sier ikke det. Det kan være vanskelig å bry seg om ting langt vekke, selv om man ikke gjør det betyr det ikke at man har et hjerte av stein. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 ja jeg har canada goose. og jeg ELSKER dyr. men disse dyrene blir faktisk tatt livet av fordi det er for mange av dem. når dem begynner og gå i søppelkasser og ut i gatene osv, da er det jo ille. de blir sett på som skadedyr. og de drepes ikke for at vi skal få ei jævla jakke.. ta og gi dere med den diskusjonen om canada goose nå. alle klikker jo helt bare dem ser noen går med ei sånn jakke. selv har jeg hatt jakken bare 3 mnd. og allerede fått slengt dritt om jakka mi. men jeg gir faen. den er varm og god, jeg fryser ikke.
Gjest Tigress Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Here we go again. TS, les denne tråden, du. Det meste er sagt, og ingen blei samde.
Tropic Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Det jeg lurer på ang denne debatten er dere som er sterkt imot pels, men så bruker dere fuskepels? Bruk av fuskepels er jo bare med å på gjøre pelsmoten stor! Ja, DERE velger fuskepels, men når pelsmoten blir stor er dere ikke garantert at alle velger fuskepels, men enkelte velger da også pels. Burde ikke de som er sterkt imot pels ikke være med på å gjøre pelsmoten stor ved å bruke fuskepels? Nei, har ingen kilder på dette, dette er bare noe jeg har tenkt på når jeg har lest tråder her inne der folk som er sterkt imot pels samtidlig sier de bruker fuskepels. 2
PRT Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 ja jeg har canada goose. og jeg ELSKER dyr. men disse dyrene blir faktisk tatt livet av fordi det er for mange av dem. når dem begynner og gå i søppelkasser og ut i gatene osv, da er det jo ille. de blir sett på som skadedyr. og de drepes ikke for at vi skal få ei jævla jakke.. ta og gi dere med den diskusjonen om canada goose nå. alle klikker jo helt bare dem ser noen går med ei sånn jakke. selv har jeg hatt jakken bare 3 mnd. og allerede fått slengt dritt om jakka mi. men jeg gir faen. den er varm og god, jeg fryser ikke. Så skadedyr trenger vi ikke å avlive på en human måte? Jeg har selv en varm boblejakke som jeg kan bruke med god samvittighet. Det er et hav av jakker. 2
PRT Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 Det jeg lurer på ang denne debatten er dere som er sterkt imot pels, men så bruker dere fuskepels? Bruk av fuskepels er jo bare med å på gjøre pelsmoten stor! Ja, DERE velger fuskepels, men når pelsmoten blir stor er dere ikke garantert at alle velger fuskepels, men enkelte velger da også pels. Burde ikke de som er sterkt imot pels ikke være med på å gjøre pelsmoten stor ved å bruke fuskepels? Nei, har ingen kilder på dette, dette er bare noe jeg har tenkt på når jeg har lest tråder her inne der folk som er sterkt imot pels samtidlig sier de bruker fuskepels. Man kan selv gjøre det rette, og så er det opp til andre om de også vil gjøre det rette. Fuskepels er helt kurant.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #20 Skrevet 30. november 2011 har dere sett videoen av disse dyrene som blir tatt i feller som har tilfeldigvis "canada goose" sin logo? det er ikke bevist at dette er måten canada goose tar livet av dyrene på engang. hvem har et kamera oppå geværet og skyter det? les fakta på canada goose sine sider. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå