Gå til innhold

Er ungdomsgjenger ville dyr eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, ok, nå har jeg kommet hjem fra butikken og som vanlig så stod det en ungdomsgjeng og hang utenfor butikken, rundt 6-8 stykker. Er ikke alltid de samme heller, men de har en merkelig oppførsel. De er høylytte, slenger gjerne med leppa til forbipaserende og de lager noen merkelige lyder jeg synes minner meg om ville dyr rett og slett. Har sett dette fra ganske mange. Hva er grunnen til det?

Er mest fra gutter jeg hører dette, men har hørt det også fra jenter, spesielt 13-16 års alderen.

Og hvorfor roper de sånn, hovedsaklig brøling uten grunn. Jentene skriker for full hals (som i hyling, ikke gråting). Mange ganger det går ungdommer forbi huset mitt og jeg kan høre dem lang vei roper og skriker gutter og jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også lurt på når jeg ser dette på bussen f.eks.

Hva er det som feiler tenåringene i dag? Når jeg var tenåring så klarte ihvertfall jeg og vennene mine å oppføre oss som folk.

Og plutselig skjønte jeg at i en alder av bare 27 år er jeg blitt gammal kjerring :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Det er sånn de søte englebarna blir når de ikke får oppdragelse......

Skrevet

Haha. Da jeg var ung var det hærverk, skriking og skråling og nærmest null respekt for andre mennesker :P

Syntes sånne gjenger er rimelig plagsomme nå da.....

Men vi kjeda jo oss gørr ihjel!

Skrevet

De må jo tøffe seg for vennene sine og aller helst være midtpunktet... Hyling og høg snakking henger ofte med langt opp i 20-åra forresten, spesielt i kvinnfolka (og spesielt om det er alkohol i bildet). Og gutta utvikler seg til å heller tøffe seg med spinning og råkjøring.

Skrevet

jeg har lagt merke til at noen, hovedsaglik gutter har et så "tøft" ansiktrykt der det ser ut som de holder på å begynne å grine.

Skrevet

:fnise:

På buss og andre tettsteder har jeg ganske lite til overs for sånn oppførsel, men det er egentlig litt morsomt å observere de fra en benk på en cafe eller lignende, men ja de kan minne om en flokk med ville dyr til tider. sånn halvferdige mennesker med regulering, noen stubber med skjegg og kviser.

Skrevet

Synes stort sett de er englebarn i forhold til de glimtene fra min egen ungdom som ikke ennå har blitt fortrengt på konformitetens alter.

Men er det rart de skriker? De har gått gjennom livet med 180dB trommehinnemasasjeplugger stappet inn i øra. Skal sikkert noe til for å overdøve tinnitussen deres.

Gjest frøken am
Skrevet (endret)

Haha akkurat slik er de på skolen til søsteren min!

Lillesøsteren min er 13, men oppfører seg ikke sånn.

Dog husker jeg at både mitt kull da jeg gikk på ungdomsskolen, og hennes kull, og garantert de kommende kullene årene fremover (!) er slik ;)

Det er "vanlig" oppførsel og det går på det å få oppmerksomhet i vennegjengen, og det å teste grenser (slenge med leppa til forbipasserende).

Midt i puberteten er de rett og slett et HELVETE og jeg kjenner jeg kan senke skuldrene når sambo sier: "Vi får jo en baby, kjære. Ikke en tenåring. Vi vokser MED den ;)".

Endret av frøken am
Skrevet

Dei var sånn då eg var tenåring og. Men plagsomt, joda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...