origin Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 (endret) Så tilfeldig en facebook annonse på siden om prevensjon. Klikka tilfeldigvis på den for å se nærmere hva detta hva for noe. Virker spesielt at man kan kjøpe yasmin p piller uten å ha vært hos legen...? Noen tanker? http://www.euroclinix.no/ Endret 29. november 2011 av origin
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 ulovlig. Kilde? Fordi du sier det holder ikke! 1
HopelessFear Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Kilde? Fordi du sier det holder ikke! Det er ulovlig å skrive ut medisin til pasienter som ikke har vært til evaluering. Det er også ulovlig å selge reseptbelagt medisin i en annen persons navn. Har ikke noen spesifikk kilde akkurat nå, men slik medisin blir stanset i tollen i mange land. 1
origin Skrevet 29. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2011 Hvor evt kan man melde ifra om ulovlige sider?
Heart Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Det er ulovlig å skrive ut medisin til pasienter som ikke har vært til evaluering. Jeg klikket meg inn på et av prevensjonsmidlene (Nuvaring), og da kom bl.a. denne teksten opp: "Dette er et reseptbelagt prevensjonsmiddel, så vi må derfor be deg gjennomføre vår helt vederlagsfrie konsultasjon med en av våre leger for at du skal få forskrevet NuvaRing. Legen vil granske informasjonen og vil avgjøre hvorvidt dette er rett prevensjonsmiddel for akkurat deg og din kropp. Alle kvinner har forskjellige behov og reagerer forskjellig på ulike prevensjonsmetoder, det er derfor viktig at vi forsikrer oss om at du får den beste behandlingen mulig. Dersom leger godkjenner resepten vil han sende denne videre til vårt apotek, som deretter sender den videre til deg i en diskré forpakning. Du vil NuvaRing sendt direkte hjem på døren eller om du ønsker å hente denne på ditt lokale postkontor." Tilsvarende tekst var å finne for andre reseptbelagte legemidler. Jeg kan ikke se at dette er i strid med noen lov.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå