Gå til innhold

Male hele leiligheten - avgasser?


Fru Filifjonka

Anbefalte innlegg

Hvor lenge bør det da stå og lufte seg før man kan flytte inn igjen med et spedbarn? Er det stor forskjell på vanlig maling og Sense(?)? Er det stor prisforskjell?

Det må uansett gjøres pga skade, vi kommer til å flytte ut mens arbeidet pågår.

Endret av Fru Filifjonka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sens er billigere enn annen maling til panel, mens den er ca samme pris som annen maling til bygningsplater/ strie.

Hvilke underlag skal males?

Øk temperaturen etter at jobben er gjort og sjokklufte innimellom. Så kan dere flytte inn igjen ganske snart. Med en gang i teorien, men har dere annen plass å være så skader det jo ikke å vente ett par dager. Blir jo mye om dere skal male alle rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gips på vegger og tak.

Ifølge en nettside jeg fant bør man vente to uker før baby sover på nymalt rom. Maleren mente vi kunne flytte inn med en gang. Det tryggeste er kanskje å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg kjenner en malermerster, og han har sagt at omtrent alt av vannbasert maling samt vanlig akrylmaling, egentlig er helt trygt så lenge man lufter som normalt. Eneste er jo at lukt kan gi deg hodepine, så man burde være obs på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Det har skjedd mye med maling på mange år. Vet du når den siden var fra? Tipper maleren vet riktig jeg. Vi merket ihvertfall ikke noe og vi har også gips. Tror det tørket på 1-2 timer maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inneklima.com, fant oppdatering fra februar 2010. Utviklingen går nok fort, men tviler litt på at det har gått så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...