Gå til innhold

Hadde innbrudd..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde som tittelen sier innbrudd i hjemmet mitt. Jeg våknet på natten av at jeg hørte noen lyder i rommet ved siden av soverommet mitt. Det er ikke en hel vegg imellom, så det er en åpning på størrelse på ca en dør imellom rommene.

Jeg bor i samme hus som familien min bor i, så jeg trodde først det var en av de. Så når jeg våknet så sa jeg "hallo? Er det noen der?" Etter at jeg ikke fikk noe svar, skrudde jeg på lyset, og sa hallo igjen, men litt høyere stemme. Fikk ikke noe svar nå heller, men jeg hørte at det var noen der. Så kom frykten. Jeg har sliti med angst og depresjoner i mange år, men jeg kan ærlig si at jeg aldri har vært så redd! Når det gikk opp for meg at det var en fremmed. Jeg husker at jeg tenkte kjapt igjennom hva jeg hadde til å forsvare meg med, og det var ingenting. Så da løp jeg istedet! Løp opp til familien min i 2.etasje.

Heldigvis stakk fyren av, og han rakk ikke å ta noe. Han hadde tatt ut vinduet i rommet og kommet seg inn der. Fikk ringt politiet og de kom og sjekket for spor osv..

Men det jeg nå da sliter med er at jeg klarer ikke å sove, hver eneste gang jeg hører en lyd, så kommer angsten, klarer ikke å ha av lyset eller tv'n og må ha med meg mobilen overalt i leiligheten. Har sovet noe på sofaen i stua, men ellers lite.

Kjenner at jeg begynner å nærme meg bånn igjen..

Legen min er på ferie, og kommer igjen iløpet av denne uken, så får ikke snakket med hun.

Det jeg da lurer på er om noen har opplevd det samme eller har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen...?

Ts igjen.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Og det var utrolig skremmende. Fordi jeg gikk opp i andre etasje, og mens jeg allerede gikk i trappen, så følte jeg intuitivt at noe svært galt var i rommet. Og da jeg kom opp, og det var helt bekmørkt, så var det første jeg så at vinduet var fjernet, og det var rett ut i luften. Det var vinter, iskaldt, og inn mot en skog.

Og den følelsen når det gikk opp for meg at en fremmed hadde gjort innbrudd i huset, spesielt frykten om at kanskje de fortsatt var der, :sjokkert: det er det verste jeg har opplevd. Følte jeg holdt på å besvime av skrekk. Men det viste seg, at de hadde gått, og kom aldri tilbake.

Men ja, jeg slet med lyder, måtte gå opp og sjekke hver natt hvis jeg syns jeg hørte lyder. Hadde det vært i dag, vel, har flere gasspistoler (brukt til hobby) som kan brukes til å true/forsvare seg med. De er lovlige, og gir meg en trygg følelse. Ser ut som vanlig pistol. Nå høres jeg kanskje litt sprø ut, men det er pga den frykten for innbrudd av en maniac, ja...

Skrevet

Uff, ja. Den følelsen var helt fryktelig!

Godt å høre at jeg ikke er gal som reagerer på lyder og har frykt enda. Begynner jo nesten å bli paranoid! Har tilogmed satt en hammer ved senga, sånn i tilfelle det skulle skje igjen, selvom jeg ikke klarer å sove i senga mi enda.

Uff, håper det går bedre etterhvert da. At den frykten vil bli mindre, slitsomt å sove på sofaen hver natt...

Bodde du alene når det skjedde?

Ts..

Skrevet

Jeg hadde innbrudd for noen år siden, og jeg kjenner igjen den fæle følelsen. Jeg var ikke hjemme da det skjedde, men jeg følte også på frykten av at noen kunne komme mens jeg var der, Jeg fikk noen fine tips av politiet den gangen. De rådet meg til å sette ting i vinduskarmene der det teotetisk var mulig at noen kunne komme inn. Ting som ville ramle i gulvet om noen skulle prøve å komme inn. Det finnes nå også vindusalarmer som du kan montere. Da tenker jeg ikke på slike dyre, men små kjøpt på nettet , men som riktig hyler om de blir utløst. Tror det var på dealextreme jeg så noen sist.

Med tiden kommer du til å slappe av igjen, men slike små ting kan hjelpe deg med å føle deg litt tryggere. Lykke til!

Skrevet

Det var ett smart tips med å sette ting i vinduskarmen. Det skal jeg nok gjøre. :)

Kikket litt på slike alarmer i dag, så kommer nok til å kjøpe noen slike til å sette på vinduet ja.

Får bare håpe den følelsen blir borte eller ihvertfall ikke så intens som den er nå.

Tusen takk for tips! :)

Ts..

Skrevet

Hva med å skaffe deg en hund TS?`:) Kansje det ville vært bra? Selskap og god vakt..Har hørt at tyver ikke tørr seg inn i boliger som har hunder pga bjeffingen..og det er Mange hunder som trenger et hjem :)

Skrevet

Hadde jeg hatt mulighet, så hadde jeg hatt hund for lenge siden. Så det er dessverre ikke noe alternativ slik som livssituasjonen min er nå. :)

Ts..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...