AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Noen som har noe som helst anelse om hva drillpike/ drillteam heter på engelsk? Vet at de har drillpiker i USA, men vet ikke hva de kaller det.
Gjest Lottiplott Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Drillteam er det samme, drill team. Jeg har sett drill girls bli brukt også.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Ok, takk. Trodde det var et annet ord for det også. Noen som vet hva flaggborg heter forresten??
Swirly Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Man bruker twirling om drilling! Vet ikke om det finnes noe spesifikt for ei jente som driller. Twirl girl?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Aah, takk Swirly det var ordet jeg lette etter. Med flaggborg så mener jeg sånn som er på highschool i usa. Det er liksom band og så er det en egen flagg - gjeng, de går ikke bare i parade og holder flagget, det er litt mer show. Det var det da jeg gikk på skole i usa, men husker ikke hva de ble kaldt.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Det finnes to ulike drillforbund på verdensbasis. Her er en link til NBTA, som er ett av drillforbundene i USA og den europeiske NBTA siden. Norges musikk-korpsforbund er medlem her. og så har vi WBTF , hvor Norges gymnastikk og turnforbund er medlem av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå