Gå til innhold

Trenger jeg iPad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke satt meg veldig inn i iPad-verdenen, og lurer nå på om jeg skal sette det på ønskelisten min til jul. Hva syns dere? Trenger man iPad?

Jeg har en iPhone, som jeg virkelig eeelsker. Har en iPod full av kule sanger. Jeg liker tydeligvis appleprodukter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av dem som ikke helt ser nytten av en iPad.

Slik jeg har forstått det kan den brukes til surfing på Internett, men iPad har ikke flash, så man får ikke sett/brukt alt på Internett. Det finnes en del magasiner tilrettelagt til iPad, og med muligheten til direkte oppkobling til Internett får man muligheter som ikke et tradisjonelt trykket magasin har. Man kan se video og bilder og spille spill på den. De jeg kjenner som har iPad bruker den mest til video og spill. Jeg kjenner noen studenter som har iPad, og som planla å skrive notater fra forelesninger og/eller lese pdf-filer og andre ting som ble lagt ut i forbindelse med forelesninger og studier. De var aktive brukere de første ukene, men har i all hovedsak gått tilbake til datamaskin, da iPaden ikke var så praktisk som de hadde trodd.

For meg tilbyr ikke iPad noe ikke datamaskinen eller mobiltelefon allerede tilbyr, og selv om jeg kan se at det er morsomt (og litt praktisk i enkelte sammenhenger), så mener jeg det i all hovedsak er et svært dyrt leketøy.

Skrevet

Nettbrett er egentlig svindyre notatblokker...

• Liker 1
Skrevet

TS her. Takk for svar :)

Jeg ser også egentlig for meg at den kun kommer til å bli brukt til så se film. Men det har jeg jo pc'en til.

Kanskje noen iPad-brukere kan fortelle hva de bruker den til :P

Gjest Badabing
Skrevet

Nei, man trenger absolutt ikke iPad. Samtidig synes jeg det er veldig lettvint å surfe og lese aviser på den. Fin å ha med seg på reise. Å se på film på den er vel ikke noe jeg ville foretrukket, nei. Er man mye på farten, er den fin, og hvis ikke ville jeg droppet den.

Skrevet

du TRENGER ikke ipad. Jeg har en ipad, og den er kjempegrei å surfe på, feks. Er også veldig praktisk når jeg er på reise, og slipper å dra med meg macen. Og så er det jo tusenvis av apps og få tak i, og noen av dem har jo selvsagt underholdninsverdi når man kjeder seg, andre kan man ha nytte av. Men den er ikke noe god å skrive på feks. Det jeg synes er best med ipad, er rett og slett det at den er så fin å ta med seg.

Skrevet

Jeg har en, men må innrømme at jeg egentlig ikke trenger den som i trenger. Men jeg er likevel veldig glad i den, den er suveren til å surfe med og lett å ta med rundtomkring.

• Liker 1
Skrevet

trenger jeg den? nei! elsker jeg den? ja!

hehe :)

fikk en av jobben, hadde aldri kjøpt den selv (til den prisen den koster). men bruker den hver eneste dag til å surfe med ;) men jeg hadde heller aldri kjøpt iphonen min selv heller da, men nå klarer jeg men heller ikke uten den...

Skrevet

Du trenger mat, klær, tak over hodet, dopapir og forsikring. Alt annet går på ønsker!;)

• Liker 3
Skrevet

Trenger du en iPad? Bare hvis du er plaget med mye utflod. Ellers greier det seg med en vanlig tampong.

• Liker 5
Gjest Purple Haze
Skrevet

Alle trenger en iPad :nigo:

Neida, jeg bare sier det fordi jeg nettopp har kjøpt en og elsker den. Morsomt leketøy, og for meg ble det den i stedet for ny pc. Men hvis man skal være dønn seriøs, så trenger man jo ikke annet enn mat, klær, tak over hodet og the basics.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig unødvendig. Det er bare en miks av Mac og iPhone. Du har iPhone og iPod. Antagelig en vanlig bærbar også? Holder i massevis :)

Skrevet

Nei, den er ikke en livsnødvendighet. Jeg kjøpte en iPad 1 for litt over ett år siden. Jeg bruker den hver dag. Har ikke angret ett sekund. Men, man overlever uten også.

• Liker 1
Skrevet

Nettbrett er egentlig svindyre notatblokker...

Vel, ikke akkurat. De er faktisk rett slitsomme å skrive på.

Egner seg rett og slett best til å lese på. Nettsurfing, bøker, litt e-post, musikk, spill, o.l.

Skrevet (endret)

Jeg har iPhone, Mac og iPad. Sistnevnte er den jeg bruker mest - og helt klart det mest nyttige verktøyet jeg har hatt. Om du behøver? Kommer ann på deg!

Hva jeg bruker iPad til: spill, surfing, notater, tankekart, dagbok, dokument leser og dokumentmappe (både fra elektronisk og tar bilde av/ scannet), bilder, lesebrett (bøker fra amazon), musikk (lydbøker har jeg på iPhone), fjernkontroll til anlegg med spotify, se film.

Kjøpte tastatur til 299 på smartckub og skriver nå også lenger dokumenter.

Endret av Saltstang
Skrevet

Legg merke til at de fleste som ikke har ikke ser nytten og de som har bruker daglig...

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Jeg elsker ipaden min, trenger den definitvt ikke da jeg allerede har både iphone og mac, men det er fantastisk deilig å kunne surfe på nett, lese epost, lese bøker, skrive notater, osv. på noe som er så lite, men samtidig større enn iphonen. Det anbefales! :hoppe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...