Gå til innhold

Hvordan gå ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:nei: Jeg har veldig lyst til å gå ned 5 kg. Men jeg småspiser...

Noe jeg da vil slutte med! Jeg jogger 2-4 ganger i uka.

Noen motivasjonstips\hvordan slutte med småspising?

Takk for svar.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan slutte å småspise? Det er vel bare å slutte...

Noen kan slutte med bare viljestyrken, andre har et mentalt avhengighetsforhold til småspisingen. Hvis du tilhører sistnevnte kategori, så spør deg selv: Hvilke situasjoner gjør at du får lyst til å småspise? Så får du gjøre ditt beste for å unngå at slike situasjoner oppstår.

Svaret på hvordan du går ned i vekt er ved å forbrenne mer enn du spiser. Det blir gjerne vanskelig hvis du småspiser ved siden av måltidene, så det kan nok ligge en del gevinst på lur om du klarer å slutte med det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøver å sette meg mål, hva jeg skal spise, men så er det sånn at jeg bare MÅ ha noe søtt. Det er ikke så lett(ikke for meg) at jeg bare kan tenke jeg slutter med småsping.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å sette meg mål, hva jeg skal spise, men så er det sånn at jeg bare MÅ ha noe søtt. Det er ikke så lett(ikke for meg) at jeg bare kan tenke jeg slutter med småsping.

Her tror kjernen til problemene dine ligger. Det er ingen som MÅ ha noe søtt utenom dersom måltidene ellers er normale/varierte. Men at du TROR du trenger det, kan fort bli til et problem, ja.

Jeg anbefaller deg at du blir enig om hva du skal innta på en dag på forhånd, og holder deg til det, selv om du kanskje føler deg dårlig/får sukkerabstinenser i begynnelsen.

• Liker 1
Skrevet

Her tror kjernen til problemene dine ligger. Det er ingen som MÅ ha noe søtt utenom dersom måltidene ellers er normale/varierte. Men at du TROR du trenger det, kan fort bli til et problem, ja.

Jeg anbefaller deg at du blir enig om hva du skal innta på en dag på forhånd, og holder deg til det, selv om du kanskje føler deg dårlig/får sukkerabstinenser i begynnelsen.

Tror du det funker hvis hver gang jeg "MÅ" ha noe søtt, at jeg bare ignonerer det, at det tilslutt forsvinner?

Hvis jeg venner meg til det, hvor lang tid tror dere det vil ta å få en slutt på det?

• Liker 1
Skrevet

Tror dere? :kaffekopp:

Skrevet

Jeg tror at hvis du fysisk MÅ ha noe søtt, så spiser du for lite skikkelig mat og er egentlig sulten. Prøv å legge til litt ekstra på måltidene dine, gjerne spis litt mer sunt fett (f.eks. avocado / litt nøtter o.l.), så skal du se at det blir lettere.

Når det gjelder om søtsuget forsvinner når du har ignorert det lenge nok, så tror jeg det ja. I alle fall er det sånn for meg, at f.eks. etter en periode med unormalt mye snop, så har jeg mer lyst på det enn vanlig. Men jeg regner med at dette er psykisk...

Om jeg får veldig søtsug til vanlig, er det uten unntak fordi kroppen har fått for lite mat, og det løses lett med å spise et par knekkebrød.

Skrevet

Ok, takk.

Funker det hvis jeg jogger 5 i uka?

Vil jeg gå ned da og hvis jeg ikke spiser noe mye?

Skrevet

Noen som har gått ned\holder på som kan gi litt motivasjonsråd?:)

Skrevet

heisann:-)

Driver selv og går ned i vekt!!! men er i en fryktelig dårlig periode med og spise godis! og det henger sammen med følelser for min del......pysken...... sliter så fælt med godis suget at det er en gru! og jeg gir etter.....

Har forresten 2.6 kg ca og gå ned innen 31.12.11 :)

MEN fra 1 desember er det slutt på søtsaker for min del! frem til 23 desember! da skal jeg smake julebrus og julegodis:):) . SÅ jeg begynner og bli innstilt på det! :-)

Så bli med på ? . godis kutt fra 1 desember!!

Og det vil hjelpe på motivasjonen din:) se at du mestrer det!

å du må sette deg småsmå mål!!. og om du har mulighet så varier treninga litt.

fortell om at du skal ned i vekt til venner og familie som kommer med noen posetive ord, og morro når du når kan si at du har gått ned i vekt fks.

og mål deg, ikke alltid det er resultat på vekta! sånn at du ikke mister motivasjon helt om det står stille:)

sÅ blir det ikke så ensformig, men om du er glad i og jogge og ikke blir lei det så er det bare og fortsette:D .

• Liker 1
Skrevet

heisann:-)

Driver selv og går ned i vekt!!! men er i en fryktelig dårlig periode med og spise godis! og det henger sammen med følelser for min del......pysken...... sliter så fælt med godis suget at det er en gru! og jeg gir etter.....

Har forresten 2.6 kg ca og gå ned innen 31.12.11 :)

MEN fra 1 desember er det slutt på søtsaker for min del! frem til 23 desember! da skal jeg smake julebrus og julegodis:):) . SÅ jeg begynner og bli innstilt på det! :-)

Så bli med på ? . godis kutt fra 1 desember!!

Og det vil hjelpe på motivasjonen din:) se at du mestrer det!

å du må sette deg småsmå mål!!. og om du har mulighet så varier treninga litt.

fortell om at du skal ned i vekt til venner og familie som kommer med noen posetive ord, og morro når du når kan si at du har gått ned i vekt fks.

og mål deg, ikke alltid det er resultat på vekta! sånn at du ikke mister motivasjon helt om det står stille:)

sÅ blir det ikke så ensformig, men om du er glad i og jogge og ikke blir lei det så er det bare og fortsette:D .

Godis kutt fra 1. desember here I come!

Skrevet

Søtsuget forsvinner når du klarer å ignorere det ja. Selv smådrikker jeg vann hele tiden som erstatter, og det funker bra. Skader ikke å begynne å tenke på ekle ting samtidig som du tenker på det søte, for å drepe tankene. Gjentar du det lenge nok skal du se du kanskje slutter å spise det. Funket på meg og melkesjokolade. :gjeiper:

Skrevet

Ok, det hørtes lurt ut;)

Noen flere?

Skrevet

Hei, sluttet med brus og godteri i januar og gikk ned 6 kg på litt over 3 mnd. dette var uten trening, kun bort med godisen.

Søtsuget er verst de første ukene men så går det over og blir erstattet med en stolthetsfølelse!

Beste motivasjonen synes eg er at eg skal ta vare på kroppen min i kankje 70 år til og da vil eg ha god helse.

• Liker 2
Skrevet

WOOO, viljestyrke! Det BLIR lettere etter hvert. Jeg gikk ned 17 kg på ca 5 mnd. Dette klarte jeg ved å spise sunt (ca 1400-1500 kalorier om dagen), kutte ut alkohol, chips, brus og søtsaker. Da jeg så vekten gå nedover, motiverte det meg til å fortsette. I begynnelsen var jeg ganske sulten (ikke rart, jeg hadde nok et kaloriintak på godt over 2000 før), men kroppen venner seg til det etter hvert. Du må bare LA VÆRE å småspise og spise dritt.

Kan ikke si at jeg har like gode vaner nå, en ferietur klarte å sette en stopper for meg :P Men jeg skal prøve å komme meg i gang igjen nå. Vil ned 6 kg før slutten av januar :) Vet jeg klarer det, har jo klart det lett som bare det før!

• Liker 2
Skrevet

Hvordan fant dere motivasjonen da?

• Liker 1
Skrevet

Tror du det funker hvis hver gang jeg "MÅ" ha noe søtt, at jeg bare ignonerer det, at det tilslutt forsvinner?

Hvis jeg venner meg til det, hvor lang tid tror dere det vil ta å få en slutt på det?

Hvordan tror du folk klarer å slutte å røyke?

Det er bare å gjøre det. Jeg røykte i 13 år og hadde lenge lyst til å slutte, men klarte ikke trappe ned, så til slutt sluttet jeg bare på dagen. Det tok 3-4 dager før røykesuget var så godt som borte. Den ene gangen jeg "sprakk" etter noen mnd smakte det bare ekkelt. Aldri mer. Det er 5 år siden nå og jeg blir dårlig bare ved tanken på sigaretter.

Det blir sånn med godterispising også (jeg kuttet det også, selv om jeg ikke var overvektig. Hadde dårlig hud). Når du har holdt opp en stund kjenner du hvor ekkelt det egentlig smaker når du begynner igjen. Når du i tillegg tenker på hva det gjør med kroppen din... :kjefte:

Tips: småspis rå gulrøtter, kålrot, og frukt (unntatt avokado og banan) til å begynne med. Når det føles mer naturlig å ta en gulrot enn kake, sjokolade, karamell e.l., da kan du begynne å venne deg av med "må ha noe i munnen"-avhengigheten.

Når du først har kommet over den første kneika, som er å komme i gang og holde det gående uten utskeielser i et par uker, så går det som en lek. Skal visstnok ta ca 19 dager å innarbeide en ny vane så godt at du selv tror du alltid har levd slik.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan tror du folk klarer å slutte å røyke?

Det er bare å gjøre det. Jeg røykte i 13 år og hadde lenge lyst til å slutte, men klarte ikke trappe ned, så til slutt sluttet jeg bare på dagen. Det tok 3-4 dager før røykesuget var så godt som borte. Den ene gangen jeg "sprakk" etter noen mnd smakte det bare ekkelt. Aldri mer. Det er 5 år siden nå og jeg blir dårlig bare ved tanken på sigaretter.

Det blir sånn med godterispising også (jeg kuttet det også, selv om jeg ikke var overvektig. Hadde dårlig hud). Når du har holdt opp en stund kjenner du hvor ekkelt det egentlig smaker når du begynner igjen. Når du i tillegg tenker på hva det gjør med kroppen din... :kjefte:

Tips: småspis rå gulrøtter, kålrot, og frukt (unntatt avokado og banan) til å begynne med. Når det føles mer naturlig å ta en gulrot enn kake, sjokolade, karamell e.l., da kan du begynne å venne deg av med "må ha noe i munnen"-avhengigheten.

Når du først har kommet over den første kneika, som er å komme i gang og holde det gående uten utskeielser i et par uker, så går det som en lek. Skal visstnok ta ca 19 dager å innarbeide en ny vane så godt at du selv tror du alltid har levd slik.

Ja, det er nok aller helst at jeg må ha noe i munnen, så tenker jeg at det må være noe søtt.

Skrevet

Jeg tenker så mye på mat(at jeg ikke skal spise søtt) at jeg spiser det.

• Liker 2
Skrevet

En lur ide er å spise litt frukt eller mandler. Det demper det verste suget. Sørg også for at maten du ellers spiser fylle opp magen godt nok. Mye proteiner metter godt og lenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...