Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BF skal egentlig ha samvær med datteren vår i dag. Jeg fikk en sms av han i går der han sa at han ikke kunne hente, men moren hans kom. Jenta er ni måneder, og jeg sa at hun da fikk levere henne her igjen en time tidligere siden verken jeg eller han var der, og det var greit. I går kveld var hun svært urolig, og hun hadde over 39 i feber i natt. Da fikk hun en stikkpille, så feberen gikk ned, men hun har likevel sovet veldig dårlig. Jeg så også at hun har fått øyebetennelse og hun hoster fælt. Det er ikke lenge siden sist hun hadde øyebetennelse (men da hadde hun ikke feber), så jeg hadde dråper stående, og har gitt henne en gang av de nå. BF mener at hans mor skal hente henne uansett, og at hun har ikke vondt av det. Jeg mener at siden han ikke en gang er der så får hun være hjemme hos meg.

Hva skal jeg gjøre? Akkurat nå ligger jenta og sover i senga si. Hun våkner ganske ofte, og da må jeg bysse i søvn. Hun har heller ikke spist noe særlig - bare pupp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke vil ha annet enn pupp akkurat nå så virker det som en dårlig ide å sende henne bort. Kan ikke bestemor passe henne litt hjemme hos deg, så får de iallefall litt tid sammen (og du får tid til å gjøre noe annet for en stund)

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt? Skal han ikke ha henne i det hele tatt i dag, eller skal moren hans hente jenta og så kommer han etterhvert?

Skrevet

Hvis hun ikke vil ha annet enn pupp akkurat nå så virker det som en dårlig ide å sende henne bort. Kan ikke bestemor passe henne litt hjemme hos deg, så får de iallefall litt tid sammen (og du får tid til å gjøre noe annet for en stund)

Nei, det tror jeg ikke er aktuelt, verken for meg eller henne. Skulle virkelig ønske det, men situasjonen er litt vanskelig...

Jeg skjønner ikke helt? Skal han ikke ha henne i det hele tatt i dag, eller skal moren hans hente jenta og så kommer han etterhvert?

Han skal ikke ha henne i det hele tatt, nei, for han har eksamen (eller forbereder seg, jeg aner ikke). Så han mente moren hans skulle ha henne i stedet.

Har ringt lege nå da, og skal dit om en time.

Skrevet

Jeg synes du skal holde den syke jenta di hjemme! Hun er bare 9mnd, vil bare ha pupp, og er ikke i form. Hvilket utbytte har hun da av samvær med farmoren sin?

Det beste for syke, små barn er også å få være i ro.

Skrevet

Har du ok kontakt med bestemor?

Hva med å holde henne hjemme, men foreslå at bestemor kan få litt tid med den lille da hun er friks igjen. Dvs ta igjen samværet en annen dag? Er dette noe som kan aksepteres av far og bestemor?

Er hun syk så ville jeg nok ikke sendt henne bort, vet ikke hvor mye tid hun har tilbrakt med bestemor før og hvor trygg hun er, men av egen erfaring så har jeg lært at kun mamma duger når man er syk...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ikke ok kontakt, nei. Situasjonen er litt kinkig, og BF har dratt det så langt at det faktisk blir rettssak i januar, så som dere skjønner er ikke det helt på topp. Det er derfor jeg syns dette er så vanskelig, for jeg kan jo ikke si imot noe uten at han lager konsekvenser av det. Åh, som jeg skulle ønske at hun var frisk.

Hun har aldri vært alene med farmoren før, og jeg tror ikke det er riktige dagen å starte det med. Hun er jo bare en baby også, så det går ikke an å forklare at det går bra.

Endret av chico
Gjest frøken am
Skrevet

Det er jo i teorien ikke FAR som skal ha samvær med datteren, men DATTEREN som skal ha samvær med far, altså - hva får datteren din ut av dette?

Sambo har en gutt på tre og vi har vært klare på at når han er syk så blir han hos moren. Eller han er hos oss lenger, de gangene han er syk her.

Det er lite greit for ungen å være kasteball i tillegg til å være syk...

JEG ville holdt frøkna hjemme, og latt henne bli frisk!

• Liker 3
Skrevet

Har dere noen samværsavtale som dekker sykdom? I vår er vi helt enig i at barnet blir der det er sykt til at det er friskt nok til å flyttes. Vi er også helt enige i å gjøre ting til barnas beste uansett om det går utover samvær den ene eller andre veien. Bestemor har heller ingenting med samværet å gjøre. Kan ikke faren passe på henne så bør hun få være hos deg. Jeg ville ihvertfall ikke levert henne fra meg og sagt det tydelig i fra som det var. Rettsak eller ikke.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Som frøken am skrev over, så er det datteren din som har krav på samvær med far, ikke motsatt. Jeg har vokst opp med samværskonflikter, og kan jo si fra mitt ståsted at datteren din bør være hos deg. Hadde hun vært frisk hadde jo saken vært en annen, men når hun er avhengig av deg for å få i seg mat må jo selv farmor forstå hvordan saken ligger.. Kanskje du kan spørre legen om denne kan anbefale en løsning? Regner med at legen har en formening om hun har det best hjemme med mamma eller om hun er frisk nok til å være noen timer med farmor. :)

Skrevet

Få en legeerklæring. Da er du sikret.

Jeg mener også at et barn som er syk og kun får i seg morsmelk ikke skal sendes bort.

• Liker 1
Skrevet

Barnet blir der hvor barnet ble sykt til det er friskt. En god regel, syns jeg :).

Skrevet (endret)

Holder henne hjemme :) Fikk øyedråper og hostemedisin til henne. Prøvde å ringe advokaten min, bare for å få endelig klarsignal, men hun var i retten. Så da tar jeg avgjørelsen selv, basert på hva som er best for datteren min. Glemte å spørre etter legeerklæring, men det er jo bare for han å ringe om han er skeptisk.

Endret av chico
Skrevet

Det ble like ille reaksjon som jeg forventet, men jeg står for det likevel. Kan ikke se at det skal få konsekvenser at jeg ikke sender jenta ut/bort fra meg (mat) når hun er febersyk. Så da får han bare bli sint. Uansett tåpelig når det er snakk om bare to timer, og de ser henne allerede på lørdag. Han er der jo ikke en gang.

Skrevet

Det ble like ille reaksjon som jeg forventet, men jeg står for det likevel. Kan ikke se at det skal få konsekvenser at jeg ikke sender jenta ut/bort fra meg (mat) når hun er febersyk. Så da får han bare bli sint. Uansett tåpelig når det er snakk om bare to timer, og de ser henne allerede på lørdag. Han er der jo ikke en gang.

Mtp nærstående rettsak så tror jeg at jeg ville ha ringt til legen igjen, forklart problemet, og fått ei erklæring på at jenta er syk. Så betent som situasjonen høres ut skulle det ikke forundre meg om far bruker det i mot deg at du "trenerer" samvær (selv om du ikke gjør det når jenta er syk!). Du har det iallefall sort på hvitt skulle det bli tatt opp.

God bedring til jenta di :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

Hun har jo vært til legen med jenta!

Slapp av. All dokumentasjon på at jenta var syk ligger i journalen hennes hos legen. Pust!

God bedring til den lille!

Skrevet

Takk :) Jeg puster nå. Er helt sikker på at jeg gjorde det riktige.

Skrevet

Syns det er skikkelig leit når barn blir kasteball og tror du gjorde det rette uansett hvems øyne som ser :jepp: god bedring til gullungen!

Skrevet

Ikke sant. Takk, hun sover på brystet mitt nå :) Hun som aldri vil kose ellers :gjeiper:

Skrevet

Man sender da ikke fra seg et sykt barn. Makan til far altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...