Gå til innhold

sammenheng?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen på 3-4 måneder, og etter å ha lest på nettet, kan dette ha en sammenheng med at jeg sliter skikkelig med depresjoner og sånn? Jeg går ikke på noen piller eller noe, men jeg har lest at psyken og kosthold kan gå utover mensen.

Er jomfru, så garantert ikke gravid, er 18 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingeeen?

Skrevet (endret)

Man kan miste menstruasjon av ulike grunner; stress, vekttap, sykdom, p-piller. Det er et tegn på at ikke alt er som det skal.

Depresjonen i seg selv er grunn nok til å komme seg til lege så fort som mulig. Da kan samtidig spørre legen om depresjonen er grunnen til at du har mistet menstruasjonen.

Endret av Store My
Skrevet

Man kan miste menstruasjon av ulike grunner; stress, vekttap, sykdom, p-piller. Det er et tegn på at ikke alt er som det skal.

Depresjonen i seg selv er grunn nok til å komme seg til lege så fort som mulig. Da kan samtidig spørre legen om depresjonen er grunnen til at du har mistet menstruasjonen.

Takk for svar :) Skal til legen til fredag og ta opp diverse ting, men nevnte ikke depresjonen, vil ikke ha piller og psykolog hjelper egentlig ikke..

Skrevet

Takk for svar :) Skal til legen til fredag og ta opp diverse ting, men nevnte ikke depresjonen, vil ikke ha piller og psykolog hjelper egentlig ikke..

Du må si det likevel. Så får du heller si til legen at du ikke vil ha piller og at du mener at psykolog ikke hjelper. Det er viktig for legen å vite at du sliten med depresjon fordi dette kan påvirke resten av kroppen.

Skrevet

Da ber du psykologen prøve nye metoder. De har mange ting de kan prøve ut, men de bruker lang tid på å kartlegge opphavet til depresjonen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...