Gå til innhold

Kan jeg selge mine flybilletter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt to flybilletter tur/retur London for to personer i Januar, og nå viser det seg at jeg ikke har mulighet til å reise allikevel. Broren min og kjærsten hans kunne tenke seg å kjøpe billettene av meg, går dette greit? Det er kjøpt via Ryanair, men det er jo ingen måte å kontakte de på for å spørre! Har hørt noe rykter om at man kan endre navn på billetten, men at det koster 1500 kroner! Stemmer det? Noen med erfaringer evt. råd til hva jeg kan gjøre? Jeg vil jo ikke selge han billettene uten at vi er helt sikre på at de kommer seg på flyet...

Håper noen kan hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du kan endre navn på billettene, men det koster litt ekstra.

Skrevet

"A passenger name can be changed online at the rate of £110/€110 or via the airport or reservation centre at the rate of £160/€160. Name changes can be made up to 4 hours prior to the scheduled flight departure time either online (unless you have already checked in online*)or via a reservation centre (subject to opening hours). Any name change made to a flight reservation must be for that individual passenger's complete flight itinerary."

Hentet fra http://www.ryanair.com/en/terms-and-conditions#regulations-flightandnamechanges

Det er en hel haug av FAQ's på hjemmesiden til Ryanair - som jeg fant via CONTACT US lett synlig på forsiden deres.

Skrevet

110 euro :sjokkert::hakeslepp: :hakeslepp:

da koster det jo mindre å kjøpe ny bilett da. ihvertfall med ryanair..

Skrevet

Og det var per person.. så jeg må ut med 2200 kroner totalt for å endre navnene. Kjempesurt da jeg bare betalte 800 kroner for billettene. Da tror jeg heller at jeg bare dropper hele greia..

Skrevet

Og det var per person.. så jeg må ut med 2200 kroner totalt for å endre navnene. Kjempesurt da jeg bare betalte 800 kroner for billettene. Da tror jeg heller at jeg bare dropper hele greia..

Du kan jo ringe å prate med den først, og høre om det koster så mye med billetter som er så billige.

Skrevet

Prisen er uavhengig av hva den opprinnelige prisen er. Et sted skal jo Ryanair tjene penger også, og dette er en av de.

Hva med å endre billettene til senere bruk? Det koster litt med endringsgebyr + evt mellomlegg.

Skrevet

Du kan jo ringe å prate med den først, og høre om det koster så mye med billetter som er så billige.

Ja, for det hjelper helt sikkert å ringe Ryanair å betale 4,50 per minutt for å få samme svar som her på forumet

:sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...