AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Jeg kjedet meg, og fikk lyst på kakao. Hadde bare en vanlig boks med Toro-kakaopulver i, og vann. Nokså kjedelig syntes jeg, og bestemte meg for å putte oppi litt smør som smeltet i kakaoen, bittelitt sukker, vaniljesukker og chillikrydder. Ikke verdens sunneste, men den var kjempegod! :o (tok også oppi noen suketter, men merker ikke noe av de på smaken)
Gjest navnelapp Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Bestemora mi hadde alltid litt smør i kakaoen. Den vesle saltsmaken gjer den kjempegod!
Supraspinatus Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Sjokolade består av kakao, fett, sukker og vanilje. Så det er ikke rart det blir bedre med litt smør i. Salt hever også smaken litt. Prøv å bruke ordentlig vanilje i en gang. Vaniljesukker er som oftest bare vanillin.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Bestemora mi hadde alltid litt smør i kakaoen. Den vesle saltsmaken gjer den kjempegod! Ikke margarin?
Gjest Heloise Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Godt med chilli! Og kakao med peanøttsmør, helst fin. Mmm!
otilie Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 kakao med chili har jeg hørt om før:) ikke smakt det da.. men smakt sjokolade med chili. og smør har jeg hatt i kakao selv noenganger! så det er ikke rart. kjempegodt
Gjest fireflies Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Dette hørtes ut som Walters no 156 i drikkende form! Fikk faktisk lyst til å prøve. Aldri tenkt tanken på å putte chili i kakaoen. Det er jo kjempe godt i sjokolade, så da er det sikkert godt i kakao også
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Når jeg koker sjokolade (av en plate kokesjokolade og melk) har jeg alltid oppi vaniljestang. Sånn der 1-2-3 kakao er ikke godt. Mulig det blir bedre med ting oppi som hever smaken, men hvorfor ikke gjøre det skikkelig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå