Gå til innhold

Min nye kakaoppskrift

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjedet meg, og fikk lyst på kakao. Hadde bare en vanlig boks med Toro-kakaopulver i, og vann. Nokså kjedelig syntes jeg, og bestemte meg for å putte oppi litt smør som smeltet i kakaoen, bittelitt sukker, vaniljesukker og chillikrydder.

Ikke verdens sunneste, men den var kjempegod! :o

(tok også oppi noen suketter, men merker ikke noe av de på smaken)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Bestemora mi hadde alltid litt smør i kakaoen. Den vesle saltsmaken gjer den kjempegod!

Skrevet

Sjokolade består av kakao, fett, sukker og vanilje. Så det er ikke rart det blir bedre med litt smør i.

Salt hever også smaken litt.

Prøv å bruke ordentlig vanilje i en gang. Vaniljesukker er som oftest bare vanillin.

Skrevet

Bestemora mi hadde alltid litt smør i kakaoen. Den vesle saltsmaken gjer den kjempegod!

Ikke margarin? :engel:

Skrevet

Godt med chilli! Og kakao med peanøttsmør, helst fin. Mmm!

Skrevet

kakao med chili har jeg hørt om før:) ikke smakt det da.. men smakt sjokolade med chili.

og smør har jeg hatt i kakao selv noenganger!

så det er ikke rart. kjempegodt :)

Gjest fireflies
Skrevet

Dette hørtes ut som Walters no 156 i drikkende form! Fikk faktisk lyst til å prøve. Aldri tenkt tanken på å putte chili i kakaoen. Det er jo kjempe godt i sjokolade, så da er det sikkert godt i kakao også :jepp:

Skrevet

Mmmmmhhsjokolademedchilli.. :sikle:

Skrevet

Når jeg koker sjokolade (av en plate kokesjokolade og melk) har jeg alltid oppi vaniljestang. Sånn der 1-2-3 kakao er ikke godt. Mulig det blir bedre med ting oppi som hever smaken, men hvorfor ikke gjøre det skikkelig? :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...