Gå til innhold

ABB kan ha blitt utsatt for seksuelle overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, kvinnelige og mannlige barnemishandlere fortjener oppmerksomhet.

Jeg har hele tiden trodd at psykisk vold og seksuell trakkasering skapte drapsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvinnelige og mannlige barnemishandlere fortjener oppmerksomhet.

Jeg har hele tiden trodd at psykisk vold og seksuell trakkasering skapte drapsmannen.

Ja, de som utsatte han for dette bør jo straffes. Politiet bør åpne etterforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som utsatte han for dette bør jo straffes. Politiet bør åpne etterforskning.

mhm, mennesker er dyr de og. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herligheten, når jeg leser slikt som det her, får jeg faktisk litt sympati for ham. (Men det forsvarer selvsagt ikke det han har gjort!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg så og si ingenting her da, men det kan virke som det handler om at han og søsteren ble overlatt til seg selv. Moren jobbet vel mye og reiste mye i jobben om jeg ikke tar feil, og har da antagelig overlatt Breivik og søsteren alene, helt fra 3-4 års alder. Kan være dette er feil, men kan synes sånn. Og det -er- virkelig å forsømme sine barn. Om han gjennom hele barndommen ikke har fått noe oppmerksomhet så er det ikke noe rart han har et ekstremt behov for akkurat det. Ikke noe omsorg av faren, lite av moren, antagelig søsken-krangling, stille og beskjeden av natur og faller dermed i skyggen også på skolen. Da er det ikke noe rart han ikke har den empatien mtp. ofrene. Og som sagt higet etter å bli lagt merke til. Da har han ikke kunnet hatt det noe godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har all verdens sympati for et lite barn som blir misbrukt, men ikke for en 32 år gammel mann som skyter uskyldig ungdom, uavhengig av hva han har vært gjennom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg så og si ingenting her da, men det kan virke som det handler om at han og søsteren ble overlatt til seg selv. Moren jobbet vel mye og reiste mye i jobben om jeg ikke tar feil, og har da antagelig overlatt Breivik og søsteren alene, helt fra 3-4 års alder. Kan være dette er feil, men kan synes sånn. Og det -er- virkelig å forsømme sine barn. Om han gjennom hele barndommen ikke har fått noe oppmerksomhet så er det ikke noe rart han har et ekstremt behov for akkurat det. Ikke noe omsorg av faren, lite av moren, antagelig søsken-krangling, stille og beskjeden av natur og faller dermed i skyggen også på skolen. Da er det ikke noe rart han ikke har den empatien mtp. ofrene. Og som sagt higet etter å bli lagt merke til. Da har han ikke kunnet hatt det noe godt.

Det er antydet seksuelle overgrep i tillegg til forsømmelse. Les artikklen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg så og si ingenting her da, men det kan virke som det handler om at han og søsteren ble overlatt til seg selv. Moren jobbet vel mye og reiste mye i jobben om jeg ikke tar feil, og har da antagelig overlatt Breivik og søsteren alene, helt fra 3-4 års alder. Kan være dette er feil, men kan synes sånn. Og det -er- virkelig å forsømme sine barn. Om han gjennom hele barndommen ikke har fått noe oppmerksomhet så er det ikke noe rart han har et ekstremt behov for akkurat det. Ikke noe omsorg av faren, lite av moren, antagelig søsken-krangling, stille og beskjeden av natur og faller dermed i skyggen også på skolen. Da er det ikke noe rart han ikke har den empatien mtp. ofrene. Og som sagt higet etter å bli lagt merke til. Da har han ikke kunnet hatt det noe godt.

Moren jobbet mye og reiste mye med jobben? Var hun ikke sykepleier da?

Jeg må innrømme at jeg ikke umiddelbart har full tillit til evt. psykolog-vurdering og utredning fra barnevernet.

Jeg har selv sett hva en ubegrunnet bekymringsmelding fra en overivrig lærer har ført til av mistanke mot en familie og hvor lang tid det tok å avklare at bekymringen var grunnløs. (Og hvilken enorm belastning det var for familien!)

Selv opplevde jeg som barn å tegne av en av mine helter fra et bilde og mine foreldre ble bekymret fordi de trodde det var et selvportrett der jeg tegnet meg selv med et trist ansikt fordi jeg hadde problemer! :mrgreen:

Med andre ord, det jeg prøver er å minne om at overtolkning av barn ikke forekommer helt sjeldent!

På den annen side, Dagsrevyen hevdet at de hadde snakket med et titalls personer som kjente til familien, og hvis dette er tilfelle kan det jo tyde på at det ikke grunnløse mistanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren jobbet mye og reiste mye med jobben? Var hun ikke sykepleier da?

Jeg må innrømme at jeg ikke umiddelbart har full tillit til evt. psykolog-vurdering og utredning fra barnevernet.

Jeg har selv sett hva en ubegrunnet bekymringsmelding fra en overivrig lærer har ført til av mistanke mot en familie og hvor lang tid det tok å avklare at bekymringen var grunnløs. (Og hvilken enorm belastning det var for familien!)

Selv opplevde jeg som barn å tegne av en av mine helter fra et bilde og mine foreldre ble bekymret fordi de trodde det var et selvportrett der jeg tegnet meg selv med et trist ansikt fordi jeg hadde problemer! :mrgreen:

Med andre ord, det jeg prøver er å minne om at overtolkning av barn ikke forekommer helt sjeldent!

På den annen side, Dagsrevyen hevdet at de hadde snakket med et titalls personer som kjente til familien, og hvis dette er tilfelle kan det jo tyde på at det ikke grunnløse mistanker.

Er da ganske mye annet som tyder på at det ikke er oppspinn. Overgriperen burde straffes. Hva er foreldelsesfristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ingen grunn til å diskutere dette eller andre ting i fortiden hans. Mange som ikke har hatt en rosenrød barndom, man tar ikke 77 uskyldige liv for det... :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å diskutere dette eller andre ting i fortiden hans. Mange som ikke har hatt en rosenrød barndom, man tar ikke 77 uskyldige liv for det... :filer:

Men da er det jo en grei sak å forlate tråden og ikke diskutere han da. Vi må ikke informeres om ditt standpunkt hvis du bare ville informere om at du ikke ser grunn til debatt.

Det er ingen som sier at drapene er ok siden barndommen var jævli.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ganske mye annet som tyder på at det ikke er oppspinn. Overgriperen burde straffes. Hva er foreldelsesfristen?

Hvilke andre opplysninger referer du til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har alltid ment at seksualforbrytere og barnemishandlere (uansett kjønn) ikke er mennesker, og skal heller ikke behandles som mennesker. Sexistisk motivert vold og diskriminering bør også få et fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antydet seksuelle overgrep i tillegg til forsømmelse. Les artikklen først?

Har da vel lest artikkelen jeg. Og de antyder at han kan være missbrukt, men dette er ikke bekreftet. Derfor ser jeg mer på disse uttalelsene fra psykologen som forsømmelse ved at barna ble overlatt til seg selv i perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren jobbet mye og reiste mye med jobben? Var hun ikke sykepleier da?

Jeg må innrømme at jeg ikke umiddelbart har full tillit til evt. psykolog-vurdering og utredning fra barnevernet.

Jeg har selv sett hva en ubegrunnet bekymringsmelding fra en overivrig lærer har ført til av mistanke mot en familie og hvor lang tid det tok å avklare at bekymringen var grunnløs. (Og hvilken enorm belastning det var for familien!)

Selv opplevde jeg som barn å tegne av en av mine helter fra et bilde og mine foreldre ble bekymret fordi de trodde det var et selvportrett der jeg tegnet meg selv med et trist ansikt fordi jeg hadde problemer! :mrgreen:

Med andre ord, det jeg prøver er å minne om at overtolkning av barn ikke forekommer helt sjeldent!

På den annen side, Dagsrevyen hevdet at de hadde snakket med et titalls personer som kjente til familien, og hvis dette er tilfelle kan det jo tyde på at det ikke grunnløse mistanker.

Jeg er veldig enig i dette. Det er lett og overtolke ting barn sier og gjør. Og derfor kan det være vanskelig å fange opp de som virkelig sliter mot de som ikke gjør det. Barn har i tillegg livlig fantasi, så det kan være vanskelig å vite. Men siden psykologen var så bastant så tenker jeg det må være noe han virkelig -så-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...