Gjest Vampen Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne, så noen får flytte den om det blir helt feil. Uansett, er det noen som har peiling på reglene rundt å gi blod? Jeg ga blod tidligere, men sluttet av diverse årsaker. Den siste tiden har jeg allikevel hatt lyst til å begynne igjen, fordi jeg har en sjelden blodtype og vet at mange leger har oppfordret meg til å gi tidligere. Uansett, jeg er litt usikker på om jeg kan, så jeg håper at noen kan hjelpe meg. Jeg har det meste på det tørre, men er litt usikker rundt denne regelen om at man ikke kan gi om man har oppholdt seg minst 5 år i Afrika. Jeg har ikke det, men samboeren min er libyer. Så om hans bakgrunn regnes som høyrisiko, så gjør vel jeg også det. Uansett, etter å ha lest litt, så fikk jeg inntrykk av at Libya er et av de landene som ikke regnes med under den regelen. Betyr det at jeg, og eventuelt han, kan gi blod om alt annet er på stell? Eller finnes det andre regler rundt dette med fødeland som kan lage krøll?
Betty2 Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 så lenge dere har vært i lag i mer enn 6 mnd, og ingen av dere driver med narkotisk stoffer, og han ikke praktiserer som bifil. så skal du i teorien kunne gi blod. Men de vil nok sikker ta en ny blodprøve test av deg før du får gi blod.
Gjest Vampen Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 så lenge dere har vært i lag i mer enn 6 mnd, og ingen av dere driver med narkotisk stoffer, og han ikke praktiserer som bifil. så skal du i teorien kunne gi blod. Men de vil nok sikker ta en ny blodprøve test av deg før du får gi blod. Takk for svar. Jeg tror jeg har funnet ut av det. Det viser seg at folk fra den gruppen land selv kan gi etter å ha vært her 6 måneder, mens deres seksualpartner må vente 5 år. Og jeg regner med at de tar blodprøve på nytt. Det er bare greit å vite på forhånd at det er mulig i det hele tatt, slik at jeg ikke kaster bort både deres og min tid.
Papirfly Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 (endret) Så snill du er som gir blod. Endret 29. november 2011 av everydaywings
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå