Gå til innhold

Mus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest On Topic

Plasser en musefelle langsmed veggen, da det er der musa ferdes. Sjelden den springer tvers over golvet. Ta en bit fårepølse og brenn den litt med fyrstikk, det forsterker lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bøtteanordningen. Men jeg har ikke hjerte til å drukne dem, og dette poster jeg som anonymt for ikke å bli sett på som en idiot. Jeg tømmer rett og slett bøtta ut i en gammel låve som det fortsatt er noe høy igjen i laangt uti skauen her. Fester lokk på bøtta og kjører avgårde. Av og til er det masse mus i bøtta, av og til ikke. Da får de joine de andre. Jeg hiver til og med noe mat ut til dem så de skal holde seg der, jeg greier ikke å drepe noen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bøtteanordningen. Men jeg har ikke hjerte til å drukne dem, og dette poster jeg som anonymt for ikke å bli sett på som en idiot. Jeg tømmer rett og slett bøtta ut i en gammel låve som det fortsatt er noe høy igjen i laangt uti skauen her. Fester lokk på bøtta og kjører avgårde. Av og til er det masse mus i bøtta, av og til ikke. Da får de joine de andre. Jeg hiver til og med noe mat ut til dem så de skal holde seg der, jeg greier ikke å drepe noen.

Å, herregud. Du legger jo virkelig til rette for skikkelig yngling når du holder på sånn! Mer mus er vel ikke akkurat det vi er interessert i, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud. Du legger jo virkelig til rette for skikkelig yngling når du holder på sånn! Mer mus er vel ikke akkurat det vi er interessert i, eller?

:balltre: :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg har hatt størst suksess med feller som fanger levende, da vet jeg alltid hvordan situasjonen er og trenger aldri bekymre meg for "lik-lukt" som har kommet på avveie(giftfeller) eller drapsfeller som har slått feil og musa er i smerte eller dødd i smerte. som åte har peanøttsmør og hamstergodteri med honning/bærsmak funket best. når jeg dreper dem er det på en betonghelle, hvor jeg slår de flate med en stor murstein. det er fort og effektivt, men kan bli litt grisete, men bare litt, det er små dyr. med mindre man er klønete er musa dø før den har fått tid til å bli redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Bedre sent enn aldri ;)

Jeg har katt, så musefeller i åpent terreng er ikke aktuelt da katten kan skade seg. Gift er altså da heller ikke aktuelt. Jeg fatt i den musen jeg opprinnelig skrev tråden for, eller katten fikk tak i den.

Nå er det ny mus i hus, den har vært her i ca 2 uker, og katten fanger den av og til, kaster den opp i luften osv, men den leker bare med den, dreper den ikke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpe den? Er det noe i veien med deg?

Humor er en fin bil! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor er en fin bil! :jepp:

Ja, visst det hadde vært morsomt så, men det du skrev var ikke morsomt i det hele tatt :fy_fy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visst det hadde vært morsomt så, men det du skrev var ikke morsomt i det hele tatt :fy_fy:

Tørrpinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...