AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hvordan får man ut mus? musefelle meg hva i?
hufsa! Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Heia,så ett program på tv for ett par år siden og han sa sjokade el lignende var helt knall.Bare gnu litt på den så har du musa kjappt,el musene,huff.
Wilma84 Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Vi bruker flesk. Funker like godt hver gang, samt at det holder seg lenge. Gammelt hus er lik mus på mørkloftet med jevne mellomrom.
Minya Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Musefellen kan lades med hva som helst. Bacon og flesk ser ut til å fungere noe voldsomt, peanøttsmør er også en vinner. Evt ost som er litt lagret, dvs ikke Norvegia, heller Edamer eller Ridderost elns.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Jeg pleier å legge på en rosin. Nå er det dessuten kommet noen plastikkfeller der det allerede ligger åte i. De er veldig praktiske for du slipper å ta i musa og du slipper å bytte åte. De varer dessuten lenger enn enn de gamle trefellene.
Perelandra Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Jeg foreslår at tråden flyttes til hus og hage-forumet. Her handler det om å kvitte seg mus, ikke om å ha dem som kjæledyr.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Skaff deg katt, mus liker ikke lukta av katter og stikker sin vei, så slipper du og drepe de stakkars musene.
Gjest Nuppdupp Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 (endret) Skaff deg katt, mus liker ikke lukta av katter og stikker sin vei, så slipper du og drepe de stakkars musene. nå levere musene i veggene om vinteren.. hjemme hadde vi 5-6 katter, men det hjalp lite. med ost fanget vi 10 om dagen over en periode for mange år siden Endret 29. november 2011 av Nuppdupp
sebastianen Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 nå levere musene i veggene om vinteren.. hjemme hadde vi 5-6 katter, men det hjalp lite. med ost fanget vi 10 om dagen over en periode for mange år siden Min erfaring og, katten sliter med å komme inn i bjelkelag og vegger. 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Min erfaring og, katten sliter med å komme inn i bjelkelag og vegger. Det hadde vært litt av en katt!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 På hytta vår har musa gnagd seg inn i huset etter å ha vandret inne i veggene. Vi har disse fellene , samt "bøttefeller". Bøttefellene kjøpte vi på Jernia. Man må ha plastbøtte så setter man anordningen oppå bøtta. Vi brukte frostvæske i bøtta for da drukner musa fort og det lukter ikke (mtp at vi er der hver 14. dag). Det er litt styr å bli kvitt frostvæska da, for den skal ikke tømmes i naturen eller kloakken. Det viktigste er å få sikret huset slik at musene ikke kommer inn i veggene.
Nebel86 Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 (endret) På hytta vår har musa gnagd seg inn i huset etter å ha vandret inne i veggene. Vi har disse fellene , samt "bøttefeller". Bøttefellene kjøpte vi på Jernia. Man må ha plastbøtte så setter man anordningen oppå bøtta. Vi brukte frostvæske i bøtta for da drukner musa fort og det lukter ikke (mtp at vi er der hver 14. dag). Det er litt styr å bli kvitt frostvæska da, for den skal ikke tømmes i naturen eller kloakken. Det viktigste er å få sikret huset slik at musene ikke kommer inn i veggene. Er dyremishandling greit så lenge dyret blir betegnet som "skadedyr"? Endret 1. desember 2011 av Nebel86
a_dive Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 Har problemer med mus jeg også, men hva gjør man når musen er inni veggen? Det er så ekkelt å høre på den kravlingen, usj..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 Er dyremishandling greit så lenge dyret blir betegnet som "skadedyr"? Mus ER skadedyr! Hva ville du gjort med skadedyr som ødelegger huset ditt?
Malum Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 For denne vinterens skyld er det nok litt sent, men for å forebygge før neste vinter: legg ut gift ute rundt huset på høsten. Det er ikke sikkert det eliminerer problemet 100%, men det vil i hvert fall bli betraktelig bedre. Husk å legge det ut på forsvarlig vis, sånn at ikke f.eks barn, katter eller hunder får tak i det
hufsa! Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Heia div gift er ikke bare å legge ut.Vi gjorde det og musa gikk inn i veggen og daua der.Lukta jævlig i ett halvt år.Huseier var nær ved å rive veggen..
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Heia div gift er ikke bare å legge ut.Vi gjorde det og musa gikk inn i veggen og daua der.Lukta jævlig i ett halvt år.Huseier var nær ved å rive veggen.. Moren min har hatt mus i veggen og i kjelleren hvert eneste år, inntil hun begynte å legge ut gift. Man må legge det ut såpass tidlig at musa ennå ikke har begynt å trekke innomhus. 1
Malum Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 Moren min har hatt mus i veggen og i kjelleren hvert eneste år, inntil hun begynte å legge ut gift. Man må legge det ut såpass tidlig at musa ennå ikke har begynt å trekke innomhus. Og det var meg, som huket av for anonym ved en feiltagelse.
Nebel86 Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 Mus ER skadedyr! Hva ville du gjort med skadedyr som ødelegger huset ditt? Jeg ville valgt en musefelle, ikke drukne mus og rotter i en bøtte med frosvæske, men det er nå meg... Ser ikke noe grunn til inhuman avliving selv om det er "skadedyr" 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #20 Skrevet 2. desember 2011 Jeg ville valgt en musefelle, ikke drukne mus og rotter i en bøtte med frosvæske, men det er nå meg... Ser ikke noe grunn til inhuman avliving selv om det er "skadedyr" Det er ekkelt nok å ta ut døde mus om jeg ikke skal ta ut de som har ligget døde i opptil 14 dager, eller 3 uker eller i verste fall lenger. Helt uaktuelt for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå