Gå til innhold

Jeg vil bare ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 22 år gammel jente som er student og modell.

På grunn av sånn jeg ser ut (Sier ikke nødvendigvis at jeg er pen, men pga at jeg har jobbet som modell i Norge og utlandet), så tror 95% av mennsker jeg møter (som ikke kjenner meg) at jeg har en stereotyp 'modell/pen/dum' - personlighet, og at jeg bare vil ha en viss type gutter. (Typisk veltrente høye boletryner med altfor mye tan og tribal-tattis)

Men saken er den...

at jeg vil ha en skikkelig 'nerdenerd'!

Eller, det som er defininsjonen av en 'nerd' for meg.

En fyr som liker å game PS3, og dataspill.

En fyr som vet at PI er 3,14...

En fyr som ikke må gå ut hver helg og drikke seg usjarmerende full for å sjekke opp damer med de kleineste sjekkereplikkene.

En fyr jeg kan dikutere Dostojevskij med....

En fyr som leser bøker omtrent hele tiden.

En fyr som kan høre på Jazz sammen med meg.

En fyr som ikke tror at det å se ut som en ballong er sexy.

En fyr som er litt vinterblek og rød i kinnene :rodmer:

En fyr som utdanner seg og har fremtidsplaner.

En fyr som syns det er langt mer interessant å diskutere politikk enn å se på 'Fristet' eller 'Paradise Hotel'...

En fyr jeg kan diskutere f.eks poesi med. Jeg sier ikke at han skal kunne/interessere seg for alle disse tingene, (mennesker er forskjellige!), men at jeg skal kunne fortelle han om ting som inspirerer meg og som jeg finner interessante uten at han ser ut som en forfjamset guttevalp...

En fyr som ikke er så vandt til å snakke med jenter og kanskje er litt sjenert selv om han er overlegent smart (SØTT!)

En fyr som vet hvem Carl Sagan er.

En fyr som er så oppslukt i ting som spiller en relevans i denne verden at han heller sitter oppslukt i en bok enn å bry seg om hvilken jente han skal ro i land neste helg.

Er så lei av disse kleine modelltrynene, GEEKS WHERE ARE YOU?!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er både kjekk og intellektuell.

Men opptatt.

(leser Tolstoy nå, forøvrig).

• Liker 4
Skrevet

Geeks finnes over alt. Synes vel egentlig du heller beskriver en moden, reflektert og interessant mann, og da vil jeg råde deg til å kikke på menn som er bittelitt eldre enn 22 år (eller deromkring). Selv om det finnes modne, reflekterte og interessante 22-åringer også, det er ikke dét jeg sier.

Skrevet

Kanskje vi kan bruke denne tråden til å diskutere "nerde" ting?

Det finnes en nettside som heter sporcle.com med masse morsomme og lærerike oppgaver og quizzer. Har satt meg som mål å lære alle land i verden, deretter alle hovedsteder, deretter alle statene i USA (inkluderer ikke bare navn på land/stat, men også plassering). Anbefales!

Skrevet

En fyr som vet hvem Carl Sagan er.

Nå er riktignok jeg et betydelig antall år for gammel for deg, men jeg visste fader i meg ikke hvem han fyren var før jeg Googla det akkurat nå :ler:

Uansett så tror jeg ikke at du skal henge deg altfor mye opp i en mengde uvesentlige detaljer.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje vi kan bruke denne tråden til å diskutere "nerde" ting?

Det finnes en nettside som heter sporcle.com med masse morsomme og lærerike oppgaver og quizzer. Har satt meg som mål å lære alle land i verden, deretter alle hovedsteder, deretter alle statene i USA (inkluderer ikke bare navn på land/stat, men også plassering). Anbefales!

Ja, det høres jaggu veldig nyttig ut. Eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det høres jaggu veldig nyttig ut. Eller ikke.

Lærelyst og selvutviklingsbehov er ikke alle forunt.

• Liker 5
Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg er så glad i han så skulle du fått lånt kjæresten min.

• Liker 2
Skrevet

Adonis: Hvilken Tolstoi holder du på med? :)

Skrevet

jeg tror ts er ute etter en eventuell partner, og lurer på hvor de finnes. Ikke en hun han diskutere med, det har hun nok flere av rundt seg

men ser du pen ut er du som oftest dum, kjipt for de som ikke er det men sånn er verden

• Liker 1
Skrevet

Adonis: Hvilken Tolstoi holder du på med? :)

War and Peace / Krig og Fred.

Litt kinkig å holde styr på alle de russiske navnene, men meget bra ellers.

Skrevet

War and Peace / Krig og Fred.

Litt kinkig å holde styr på alle de russiske navnene, men meget bra ellers.

Jeg ELSKET Krig og Fred! :) Si fra hva du synes når du er ferdig :) Anbefaler også Anna Karenina på det aller sterkeste om du ikke allerede har lest den :)

Vanskeligste med alle navnene, er jo at i tillegg til at navnene er ukjente for oss, har alle MINST ti ulike kallenavn :krangle: Holder på med Forbrytelse og Straff nå, og lurer fortsatt på om Zosimov og Zomotjov er samme eller to ulike personer :bond: Helt ulogisk for handlingen om det er samme person, så foreløpig tenker jeg på dem som to forskjellige.

Den verste navnsurreboken jeg har lest er Hundre Års Ensomhet, der ALLE karakterene heter det samme. Takk skal du ha liksom... :sarkasme:

TS: Du kommer til å treffe ham, bare la være å date de du IKKE vil ha enn så lenge. Law of Attraction og alt det der ;)

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg er så glad i han så skulle du fått lånt kjæresten min.

Signerer :fnise:

Skrevet

Et tips til TS: Du kan iallfall prøve på forskjellige nettsteder. Lag en profil uten bilder og tar kontakt med dem som du tror passer selv.

• Liker 1
Skrevet

Lærelyst og selvutviklingsbehov er ikke alle forunt.

Hverken du eller ts bestemmer hva som er "nyttig" når det gjelder kunnskap. For å være helt ærlig preges ts sitt innlegg av et ønske om å finne en kvasiintellektuell tomsing. Det er mulig det høres krasst ut, men jeg syntes ikke det er noe spesielt med folk som f. eks studere såpass kjente personer som Dostojevski, Tolstoy o.l. bare fordi det anses som å være så "kulturelt begavet".

Da er det mye mer interessant med personer som faktisk setter seg inn i kunnskap bare en håndfull har hørt om som f. eks ukjente personer i andre kulturer men som likevel har gitt et viktig bidrag. DET er sjarmerende, ikke alle konsumentene av standardisert kunnskap bare fordi en liten kulturell elite mener det skal være slik.

Jeg kjenner ganske mange som egentlig ikke har et snev av kunnskap av hverken dostojevskij eller Tolstoy. Men jeg skal love deg at de innehar spesialkunnskap som går deg en lang høygang, og som setter de i posisjoner du bare kan drømme etter. At man da velger å omtale dette som kunnskapsløshet mens man ikke forstår annen kunnskap de samme personene besitter vitner bare om manglende forståelse av andres kunnskap. Og det er ikke spesielt attraktivt.

• Liker 5
Gjest finurlig
Skrevet

Jeg ELSKET Krig og Fred! :) Si fra hva du synes når du er ferdig :) Anbefaler også Anna Karenina på det aller sterkeste om du ikke allerede har lest den :)

Vanskeligste med alle navnene, er jo at i tillegg til at navnene er ukjente for oss, har alle MINST ti ulike kallenavn :krangle: Holder på med Forbrytelse og Straff nå, og lurer fortsatt på om Zosimov og Zomotjov er samme eller to ulike personer :bond: Helt ulogisk for handlingen om det er samme person, så foreløpig tenker jeg på dem som to forskjellige.

Den verste navnsurreboken jeg har lest er Hundre Års Ensomhet, der ALLE karakterene heter det samme. Takk skal du ha liksom... :sarkasme:

TS: Du kommer til å treffe ham, bare la være å date de du IKKE vil ha enn så lenge. Law of Attraction og alt det der ;)

Zomisov og Zomotjov er to ulike personer ;)

Skrevet

Zomisov og Zomotjov er to ulike personer ;)

Ah, takk! Det var det jeg trodde ;)

Skrevet

Hverken du eller ts bestemmer hva som er "nyttig" når det gjelder kunnskap. For å være helt ærlig preges ts sitt innlegg av et ønske om å finne en kvasiintellektuell tomsing. Det er mulig det høres krasst ut, men jeg syntes ikke det er noe spesielt med folk som f. eks studere såpass kjente personer som Dostojevski, Tolstoy o.l. bare fordi det anses som å være så "kulturelt begavet".

Da er det mye mer interessant med personer som faktisk setter seg inn i kunnskap bare en håndfull har hørt om som f. eks ukjente personer i andre kulturer men som likevel har gitt et viktig bidrag. DET er sjarmerende, ikke alle konsumentene av standardisert kunnskap bare fordi en liten kulturell elite mener det skal være slik.

Jeg kjenner ganske mange som egentlig ikke har et snev av kunnskap av hverken dostojevskij eller Tolstoy. Men jeg skal love deg at de innehar spesialkunnskap som går deg en lang høygang, og som setter de i posisjoner du bare kan drømme etter. At man da velger å omtale dette som kunnskapsløshet mens man ikke forstår annen kunnskap de samme personene besitter vitner bare om manglende forståelse av andres kunnskap. Og det er ikke spesielt attraktivt.

Hvorfor så sint? :)

Jeg er ganske sikker på at de av oss som liker Tolstoi og Dostojevksji (blant mange andre), gjør det fordi de faktisk skriver rystende og gode romaner ;)

Nå er ikke jeg ts, så jeg kan ikke svare for henne, jeg vet bare at for min del er det interessant å snakke med andre som også liker bl.a den samme litteraturen som meg, ganske enkelt fordi jeg liker å snakke om alle de tankene jeg gjør meg, på samme måte som å dele en god film, eller hva det måtte være.

Jeg er sikker på at du og dine venner føler det på samme måte, selv om innholdet av kunnskap er noe annet.

• Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

Enig. Det virker bare pretensiøst å lese Tolstoy og Dostojekvskij.

Gjest finurlig
Skrevet

Enig. Det virker bare pretensiøst å lese Tolstoy og Dostojekvskij.

Er forsåvidt enig, Tolstoj og Dostoyevskij har blitt "mainstream" blandt beleste, men samtidig så er de blandt verdens beste forfattere, og det er ikke uten grunn.

Men det finnes andre forfattere som også topper samme lista, Servantes f.eks., Fitzgerald, James Joyce, Machiavelli, etc.

Jeg tror TS mener hun vil ha en mann med generelle litterære kunnskaper, og som har lest ett par bøker frivillig etter vgs.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...