AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Har fått henvisning til fysioterapi, kan den brukes kun i hjemkommunen eller kan man bruke den i kjærestens kommune, 45 mil hjemmefra også? Kommer nok til å tilbringe en del tid hos ham fremover, og føler det blir veldig pes å reise hjem ens ærend pga fysiotime... Videre står det på henvisningen, i tillegg til skulderplagene jeg har, at depresjon er bidiagnose. Er det virkelig nødvendig å ha på rekvisisjonen??
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Har fått henvisning til fysioterapi, kan den brukes kun i hjemkommunen eller kan man bruke den i kjærestens kommune, 45 mil hjemmefra også? Kommer nok til å tilbringe en del tid hos ham fremover, og føler det blir veldig pes å reise hjem ens ærend pga fysiotime... Videre står det på henvisningen, i tillegg til skulderplagene jeg har, at depresjon er bidiagnose. Er det virkelig nødvendig å ha på rekvisisjonen?? Du kan nok bruke henvisningen i hvilken kommune du vil så sant du ikke er avhengig av å få dekket taxi til og fra. Da må du gå i hjemkommunen. Du skal være glad for at depresjon er brukt som diagnose på henvisningen din. Depresjon gir så vidt jeg vet gratis fysikalsk behandling, mens skulderplager nesten alltid genererer normal egenandel.
miesol Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Det stemmer at du kan bruke henvisningen i hvilken kommune som vil, men at du ikke får dekket pasientreise i andre kommuner enn hjemkommunen. Du må ikke ha depresjon nevnt som bidiagnose på henvisningen din dersom depresjonen ikke virker inn på skulderplagene dine - men det skader jo ikke at terapeuten vet om det og vedkommende har jo uansett taushetsplikt om alt han/hun får vite om deg Depresjon gir IKKE rett til gratis fysioterapibehandling.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Depresjon gir IKKE rett til gratis fysioterapibehandling. Jeg har flere ganger fått spørsmål av ulike fysioterapeuter om hvorvidt jeg har diagnosen depresjon, for i såfall bør jeg få legen min til å skrive det på henvisningen slik at jeg kvalifiserer for gratis behandling (siden lammelsene mine ikke er nok, absurd nok...). Men jeg er ikke deprimert, så det har ikke vært aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Takker for svar! Har da et aldri så lite oppfølginsspm, er det mulig å gå til fysioterapeut i både hjemkommune OG typens? Eller må jeg da ha to rekvisisjoner, en til hver kommune? Den ene skulderen er operert, og etter operasjonen fikk jeg faktisk gratis behandling. Nå har jeg frikort, men året er jo straks omme, så begynner jo på nytt igjen i januar... Den andre skulderen begynner nå å oppføre seg som den første før operasjonen, og jeg brukte opp alle sparepengene mine på behandlinger hos slike uten refusjonsordning på den før jeg greide krangle meg til en skikkelig utredning av den...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå